A Titanic hajócsavarjait, motorjait miért állították teljes gőzzel hátramenetbe a jéghegyet észrevették?
Talán hogy megpróbáljanak megállni előtte????? Vagy ha nem is tudnak, akkor kisebb sebességgel ütközzenek neki?
TUdod, autóval is fékeznek az emberek általában, ha meglátják hogy előttük van egy fal...
Ez komoly kérdés?
Amúgy első jól összefoglalta.
Biztos azért, mert nem fogott az üzemi fék, a kézifékkötél pedig elszakadt... ja bocs, a hajókon egyik sincs.
Motorja egy sem volt szerencsétlennek, ellenben volt két triple-expansion gőzgépe (nagy, közepes, kis nyomású hengerek a jobb hatásfok érdekében) és egy alacsony nyomású gőzturbinája, amit a gőzgépek fáradt gőze hajtott. Csak a két gőzgépet tudták hátramenetbe állítani, a turbina hátramenetben nem működött.
Egyébként a ha nem próbálkoznak fordulással, hanem csak lassítanak, valószínűleg jobban járnak, mert lehet hogy a hajó eleje eltűnik, de nem hasítja fel olyan hosszan az oldalát a jéghegy, hogy túl sok vízzáró rekesz sérüljön meg.
Olvass utána az óceánjárók irányításának. Ott hiába tekered a kormányt, a tényleges fordulásnak idő kell, hogy megtörténjen.
Két videó a fizikájáról, amit hirtelen találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=_qM8OjmrzPM
https://www.youtube.com/watch?v=k1YxpOg3r6U
Azt ne feledd, hogy a Titanic egy régi konstrukció. A mai hajókban elektronika segíti a kormányzást. Abban az időben nem tudom pontosan hogyan nézett ez ki, de feltételezem, hogy tapasztalat alapján kormányozták a hajót, esetleg előzetesen számolgattak papíron, de az abban a helyzetben biztosan nem volt már kivitelezhető.
A teljes gőzzel hátrának több oka is lehetett. Az egyik az, hogy teljesen megálljanak. A másik az, hogy belassítsák a hajót, mert akkor könnyebben lehet manőverezni vele (lásd videókat), meg persze a jéghegyhez is később érnek oda és akkor legalább a károk minimalizálva vannak.
"Ha lett volna a fent említett berendezés, az valóban a hajó orrát vitte volna távolabb a jéghegytől."
A kormánylapát is távolabb viszi az elejét. Tényleg nem annyival mint az orrsugárkormány, de kb a középpontja körül fordul a hajó, nem a tat körül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!