Titeket nem idegesitenek azok akik a ketsavos korforgoba nem mennek ki az elso kijaraton? Ki lesz a vetkes ha nekihajtok egy ilyennek?
Kérdező, mikor vizsgáztál kreszből???
Nem kötelező kimennie ! Ahogy a 3-as írja!
Rosszul tudod.
Két dolog van csak előírva:
- ha az első kijáraton mész ki, akkor csak a jobb oldali sávban hajthatsz be.
- a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
Addig hajthatsz a külsőben, amíg valami azt nem mondja, hogy térj ki. Például turbókörforgalmak esetében a külső sáv az egy ponton kitér a körforgalomból, szóval ott ha követed a külső sávot, akkor az automatikusan kivezet a körforgalomból. De egy hagyományos kétsávosnál mehetsz körbe-körbe is akár a külső sávban. Viszont az alapvető szabályokat ekkor is követni kell, mint például hogy kihajtani jobbra kizárólag a külső sávból lehet. Tehát a te esetedben ő szabályosan közlekedett, te viszont a belső sávból akartál kikanyarodni, ami szabálytalan. Te vagy a hibás.
Itt van példának egy kép. [link] Két dolgot látsz rajta: egyrészt, hogy konkrétan ez a kép is mutatja, hogy belsőből kihajtás előtt a külsőbe kell sorolni, nem pedig a belsőből kivágni. De ez mellékes, már elmondtam. Másrészt, ami fontosabb, hogy nézd meg a belső sávot és figyeld a belső sáv menetirány szerinti jobb oldalán lévő felfestést (hagyd figyelmen kívül az autókat, brit illusztráció). Látsz te ott olyan felfestést, ami a belső sávban közlekedő számára kiutat biztosít a körforgalomból? Mert én csak körbe-körbe haladó szaggatott vonalat látok, kifelé vezetőt nem. Tehát, a belső sáv kizárólag a körözésre szolgál, míg a külső körözésre ÉS kihajtásra (kivéve, ha a felfestés megtiltja a külsőben a körözést, mint pl. az említett turbókörforgalom esetében).
Ja, és még valami: bent van a körben, tehát elsőbbsége van. Tudod, azoknak is, akik szabálytalanok. Ha megengedjük, hogy köteles lenne kimenni, de nem teszi, nem is indexel kifelé, akkor sem mehetsz be elé, vagy neki.
Ha ismeretlen helyen jár, akkor a legtöbb autós a külsőt használja, mert figyeli a táblákat, merre is kell tovább mennie.
A szabálytalanság egy másik példa: Szinte naponta rákényszerülök, hogy rossz oldalon autózzak. Miért?
2×1 sávos út, nem túl széles. Az egyik irányban teljes hosszában parkolnak. Mellettük, sávon belül még egy kerékpáros sem nagyon fér el.
Végig jobbos kereszteződés. Ja és az öt métert sem tartják be a várakozók.
Nem tudok mit tenni. Vagy jelentős kerülőre kényszerülök, vagy megyek bal oldalon. No, ha te jössz nekem balról, akkor úgy gondolod, nekem jöhetsz, mert jobbra kanyarodva ott nem jöhetne senki?
Mi a megoldás ilyenkor?
A körből nem kihajtó nem szabálytalan. De ismétlem: akkor sem öklelhetnéd fel, ha a kresz előírásai ellenére nem megy ki.
Más a helyzet akkor, ha jobbra indexel, jelzi, hogy ki fog menni. Ám nem teszi, marad a körben. Akkor megtévesztő irányjelzést ad. Szabálytalan. De ha ütköztök, akkor sem 100%-ban ő lesz a hibás, hanem osztoztok rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!