Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ilyenkor ki a vétkes?

Ilyenkor ki a vétkes?

Figyelt kérdés

Ma láttam egy majdnem balesetet a városban.

2x2 sávos út, a külsőben halad lassabban egy busz, mögötte két személyautó.

A közvetlenül a busz mögött haladó személyautó balra akar sorolni hogy előzze a buszt, indexszel jelzi és normál tempóban átsorol. Eközben a mögötte levő autós ugyanebben a pillanatban hirtelen átkapja a kormányt a belső sávba és padlógázzal szinte kilő. És így egymásnak mennek.


Na ilyenkor kié a felelősség?



2021. jan. 28. 22:21
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Igen, de HA feltételezzük, hogy a kérdező jól mérte fel a történteket, és az első személyautó időben kitette az indexet, a második pedig ennek ellenére kezdett az előzésébe, ráadásul index nélkül, ráadásul hirtelen irány- és sebességváltással, akkor bizony egyértelműen a második volt a hibás. Az irányjelzés bekapcsolásával a sávváltás megkezdettnek minősül, onnantól kezdve a mögötte haladónak nem szabad őt megelőznie.
2021. jan. 30. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

#11: Továbbra sem előzés!


Írta a kérdező, hogy 2x2 sávos út. Az még nem szabálytalan, hogy ha valaki indexel és sávot vált, akkor ezzel egy időben valami más is ugyanazt tegye. A kérdés az, hogy ha akkora a sebességkülönbség, hogy az egy irányba sávot váltók találkoznának akkor ki a hibás.

2021. jan. 30. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Az előzés ténye nem függ a sávok számától. Ha valaki úgy kerül a sávjában haladó jármű elé, hogy átmegy egy másik sávba, majd a jármű elé érve visszatér a sávjába, az bizony előzés. Mindegy, hány sávos az út.

De ennek nincs semmi jelentősége a kérdés szempontjából, teljesen mindegy, hogy előzés vagy sávváltás vagy balra kanyarodás. Ha balra indexel valaki, akkor az őt követő jármű nem előzheti meg balról, nem kerülheti ki balról, hanem mögötte kell maradnia. Mivel az első jármű a sávváltást (vagy előzést) már megkezdte, innentől csak követni szabad.

Ha pedig a második jármű nem adott irányjelzést - a manőver megkezdése előtt kellő időben -, akkor az első nem tudhatta, a tükörbe nézve, hogy ő nem válthat sávot, mert az balesetveszélyes. Tehát, neki ebben az esetben abszolút nincs felelőssége.

Azt most ne keverjük ide, hogy mit lehet bizonyítani. Csak arról beszéljünk, hogy ha történetesen bizonyítható minden, akkor mi lesz a helyzet. Mert a kérdező feltehetőleg erre kíváncsi.

2021. jan. 30. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Dehogynem függ.

Ha előzésről van szó, akkor ha az első kiteszi az indexet, onnantól nem előzheti meg a hátsó, ha sávváltás (teljesen mindegy, hogy van-e előtte még egy lassú autó), akkor pedig teljesen nyugodtan besorolhat vele együtt ugyanabba a sávba a hátsó kocsi. Ezt nem tiltja semmi.

Sávváltáskor az elsőbbségi viszonyokat nem az határozza meg, a két besoroló jármű között, hogy ki indexelt előbb. Hanem, aki az adott sávban van, annak van elsőbbsége a besorolóval szemben.

És itt jön a kérdés, ami nem elhanyagolható akárhogy is nézzük, hogy ki és mikor érkezik a második sávba. Ha a hátsó gyorsabb autó, akkor az első lesz a hibás, mert féktávon belül váltott sávot kellő körültekintés nélkül. Ha az első akkor pedig fordítva

2021. jan. 30. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!