Ha nekem jött volna, ki lett volna a hibàs?
Ismeretlen tàjon mentem autóval. Be akartam menni egy kis utcàba, hogy fèlreàlljak, megnèzni hogy merre is kell mennem. Mögöttem jött egy autó. Indőben indexeltem, fèk. Mikor kanyarodtam èszre vettem, hogy eggyirànyú, ès hogy az ott nem lesz jó. Nem jött senki velem szembe. Fèkeztem ès a mögöttem lèvő nekem jött majdnem.(erőteljes, de nem satu fèk)
Mentsègemre szóljon, felfestès nincs, 2 tàbla van, viszon az eggyik egy fa kitakarta, (behajtani tilos) a màsikat elforgattàk ès ezèrt nem volt làtható (kötelező haladàsi). esèlyem nem volt jó fele menni...
illetve mondhatom azt is hogy ha szembe megyek a forgalommal (pl autópàly) azzal veszèlybe sodrom a közlekedőket, tehàt akkor fel kell menni a pàlyàra, ès a köveykező lejàratnàl lejönni, vagy fèk,ès viszatolatni....
illetve annyi lohika legyen màr hogy nem a kanyar torkàban fèkezel hanem előtte 10 m tehàt ott a fèklàmpa hogy az előttem lèvő lassul...
29
Igen, ebben igazad is van, nem ez a gond, hanem a hirtelen fékezés. Amit a KRESZ tilt. Nem derült ki nekem, hogy mennyire volt hirtelen a fékezés, de ha te is veszélyesnek érezted (a kérdésed alapján), akkor inkább lassabb fékezéssel kellett volna beljebb menni még 1 m-t, vagy amennyit szükséges ahhoz, hogy ne okozz balesetveszélyt.
Valamint, az irányjelzést követő mozgásod egyértelműen arra mutatott, hogy be fogsz kanyarodni, és ezzel félrevezetted a követő jármű vezetőjét. Ami nyilván nem mentesíti őt a követési távolság be nem tartása alól, de már megalapozza a te felelősségedet is.
Lehet persze még ragozni a helyzetet azzal is, hogy esetleg nem is a követési távolság meg nem tartása volt a probléma (mert azt kanyarodó jármű esetén nem kell akkorát tartani, lásd 27.§), hanem az előzésnél a megfelelő oldaltávolság meg nem tartása (34.§). Így az utólagos magyarázatok alapján talán ez lehetett inkább, de hogy a kettő közül volt valamelyik, az biztos. Ami viszont téged nem mentesít a felelősség alól.
folyt.
Van tükör az autón, bekanyarodás előtt mindig meg kell nézni, mennyire van közel hozzád a követő jármű. És ehhez kell igazítani a fékezést. (Ez nem jogszabályi kitétel, hanem vezetéstechnikai.) Így se vétkesként, se vétlenként nem keveredsz balesetbe.
okés
a tanácsokat megpróbálom megfogadni... .D
Csak azért nem folytattam, mert elegem lett a sok maflából.
Egyébként meg mindent leírtam korábban, amit akartam. Minek huszadszorra is leírni ugyanazt? Úgyse fogjátok föl...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!