Ma milyen olyan autóval közlekedni, aminek nincs tolatólámpája?
Rossz. Sötétben kerülni kell a tolatást, ha nagyon muszáj, akkor ködlámpa, vészvillogó be és akkor talán látsz valamennyit hátra.
De amúgy sok mai autónak is olyan gyenge és rossz helyre világít a tolatólámpája, hogy csak arra jó, hogy a többiek lássák, hogy tolatsz.
Én menni bele lámpátlanul a vaksötétbe hanyatmenetbe, te meg azt kérdezni, hogy az milyen lenni?
Nem jó.
Hidd el, az nagyon nem jó. ;)
Semmi. Sötét volt, guvadt a szemünk.
Anno a kereklámpás zsigulinál a fékbe lépegettem bele, ha kevés volt a fény. Aztán amikor kijött az ezerhármas, már volt egy kis fehér fény hátul.
Aztán a 127-es Fiat hátsó lökhárítójára meg föltettem egy 180-as Hella szúrót.
/mondjuk ahhoz kellet egy kapcsoló a a kardánboxba, oszt jónapot.
Annak más annyi haszna is volt, ha valaki nagyon rám jött este az országúton, csak egy kapcsolás...... már le is maradt. ;)
Elvileg az lenne a feladata, hogy nappal jelezze a többi számára, hogy az adott kocsi hátramenetet végez, éjszaka pedig, hogy a sofőr számára megvilágítsa a kocsi mögött lévő területet.
Éppen ezért én minden eúrópában forgalomba helyezett kocsin két darab tolató lámpát tennék kötelezővé szemmagasságban. A ködlámpából pedig vagy egyet középre lentre a lökhárítóba, vagy kettőt a lökhárító két szélére.
#7!
Ez egy logikus elképzelés, de sajnos ebből mára, mindössze az "elvileg" szó maradt meg.
Manapság a design, sokkal fontosabb, mint praktikum vagy az ésszerűség.
Volt ilyenem és az elakadás jelzőt bekapcsoltam, ennyi.
Vezetni pont olyan mint mást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!