Kamionokat miért szabad úgy kivilágítani, mint egy karácsonyfát, míg a személyautók világítása vakulásig (ja szóvicc) van szabályozva?
Az utólag beépített xenon és led fényszórókat legálissá tenni csak egy jó adag vizsgálat és papíroztatás után lehet. Az emelt fényerejű halogének nem tudom, hogy alapvetően legálisak-e, de nem lepődnék meg, ha azok sem lennének azok.
Ne értsetek félre, engem is mocskosul zavar, hogy 10-ből legalább 6-7, vagy talán több személyautó izzója, izzófajtától függetlenül, az alvó galambokat világítja a villanykarókon, meg a retinámat, de ez leginkább a rossz beállításoktól van, nem annyira az izzó fajtájától. Ezzel szemben néhány kamion úgy néz ki, mintha egy Need For Speed Underground-on nevelkedett rizsjóska elkezdene Euro Truck Simulator 2-t játszani és első útja a szervizbe vezet, ahol az összes elérhető kiegészítőt felteszi a kamionra, mert az úgy "menő".
És nem, nem a méretre figyelmeztető kis lámpákról beszélek, amiket a vontató és pótkocsi szélein/sarkain helyeznek el. Tegnap este hazafelé, hát nem volt időm megszámolni, de a vontató frontján legalább 10-12 díszvilágítás volt, a kötelező világításokon kívül természetesen. De ahogy látom elég nagy divat ledszalaggal végighúzni is. Engem ezek legalább annyira zavarnak, mint a rosszul beállított, meg távolságival közlekedő személyautók. Csak éppen az egyikkel lehet, hogy kivesz a forgalomból a rendőr, míg a másik úgy tűnik teljesen legális és megengedett.
Illegálisnak illegális, de hogy miért tűrik meg, nem tudom.
Nem a vakítása miatt lehetne tilos, hanem mert szigorúan meg van határozva, milyen módon kell és lehet egy járművet kivilágítani. Eleve a gyári lámpatesteken kívül más nem lehet sem elöl, sem hátul, sem oldalt, sem alatta, sem felette.
Szerintem sem legális az ilyenfajta kivilágítás, de ugye a sofőröknek valahol/valahogy ki kell tűnniük, mert nem mindenki elégszik meg a kormány mögé elhelyezett névtáblával vagy becenévvel. Az egyedi fényezés meg a belső csinosításához meg sok pénz kell - és ha nem saját a kamion, akkor a sofőr nem is fog ilyenbe beruházni. Tehát maradnak az ilyen kis ketyerék, valóban lehetne szigorúbban vizsgálni és büntetni őket.
Viszont az ilyen hagyományos autók xenonosításának sosem voltam a híve, egyrészt sok autós már arra is nagy ívben sz@rik, hogy ha esetleg tele van a csomagtartó, akkor kicsit csavarjanak a fényszórók magasságán - mert ez már bizony vakítani fogja a szemből jövő autóst és gyalogost is!
Tehát ha valaki már az ilyen alap dolgokra nem figyel, akkor a nagyobb fényerőt adó Xenontól ez a vakítás csak még rosszabb lenne.
Nem véletlenül kötelező a gyári / azaz igazi Xenonos autóhoz a terheléstől függően Aut magasságállítású fényszóróállítás és a fényszóró-mosó is.
Mert bizony e 2 - mások számára - érthetően alapvető extrákat a tulajok 99%-ának eszébe se jut(na) beszerelni (vagy talán még nem is hallott róluk), ha Xenonra váltana.
Sok autó esetében a szakszerű beépítés megoldható lenne, de erre természetesen áldozni már nem akar egyik sem.
Bontóból is össze lehet ollózni az olyan lökhárítót, amiben benne vannak a mosó-fejek, de azért a terhelést figyelő szenzorok beépítése, az ablakmosó tartályból elvezetni a csöveket a mosó-fejekhez - no erre már bizony aztán még kevesebb ember áldozna... De most őszintén, nem így van? Aki Xenont akar, és előtte még akkor sem állított a lámpák magasságán, ha mondjuk 2 80 kg-os utasa beült mögé a kocsiba - és talán nem is érti a szemből jövők miért villognak rá - netán a szemből jövő sofőr látványosan elfordítja a fejét, mert vakít a "cucc", elgondolkodott ezen a már valaki akárcsak 1 percre is?
Jó dolog a Xenon, és hogy más a fénye, menő tőle az autó - de aki ilyenre vágyik, az valóban beépítené a hozzá szükséges eszközöket is, ergo áldozna rá?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!