Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egyetértetek az alábbiakkal?

Egyetértetek az alábbiakkal?

Figyelt kérdés

Nem vagyok kerékpár ellenes, de a jelenség amit látok felbosszant.


A nyomuló budapesti kerékpárközlekedés okán azt gondolom, hogy a forgalomban résztvevő kerékpárokra (+robogók is) ugyanolyan jogok és kötelezettségeknek kellene vonatkozni, mint a gépjárművekre.


Ha nagyságrenddel megnőne a kerékpáros forgalom, egyértelműen jobban ki lennének téve az emberek (kerékpáros is) a baleseteknek, életveszélynek, még az irreális 30-as tempónál is. E miatt rengeteg dolgot kellene szabályozni.


Pl:

- Legyen típusbizonyítvány, származás igazolás, alvázszám, regadó a kerékpárra is.

- Legyen műszaki vizsga, forgalomban való részvétel alkalmasság igazolása.

- Legyen egyedi azonosító (rendszám) a beazonosíthatóság érdekében.

- Legyen kötelező a felelősség biztosítás és akár a saját balesetbiztosítás is, hiszen egy sajáthibás balesetnél ami súlyosabb is lehet a TB finanszíroz mindannyiunk zsebéből. Kicsit olyan ez az eset, mint az extrém sportok.

- Legyen adó, mint a kocsiknál a súlyadó, meg az üzemanyagba épített adók. Az utak nem alanyi jogon járnak, azt emberek meg az autósok dobják össze, a kerékpárosok egyenlőre meg csak élvezik.

- Legyen jogosítványhoz kötve. Minimum a KRESZ (főleg a kerékpár KRESZ) ismerete elengedhetetlen.

- Legyen egészségügyi alkalmassághoz kötve.

- Ittasan ne szabadjon felülni.

- A szabálytalanul közlekedőket egyenlő mércével büntessék, akár kerékpár sáv figyelő kamerákkal is.

- Legyen parkolási díj, ha a kerékpárral közterületen történik a parkolás. Külföldön (Dánia) pl. sok járdán nem lehet elmenni gyalogosan, mert tucatszám hevernek szanaszét az otthagyott kerékpárok. Mint egy szeméttelepen.

- Ne lehessen járdán közlekedni, amit a KRESZ is tilt(son).

- Fentiekből következik az átírási illeték is, és az adásvételi szerződés stb. Egy-egy jobb kerékpár már autó árában van. Ha ellopják, ugyanakkora teher a hatóságnak a vele való papírmunka, mint egy autónál.


És még biztos van ami lemaradt. Esetleg írjatok ötleteket. Akár pro-kontra.



2020. jún. 4. 12:34
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

9-es

Te aztán bemutatkoztál!

Gondolom te vagy itt az ügyeletes troll.


Én ugyan nem voltam kiváncsi a véleményedre. Szavazni kellett volna és max kiegészíteni a felsorolást ötletekkel.

Ha tudnál értő olvasni, biztos jobban menne az írás is.


De sebaj, a vélemény is értékes, eltekintve a műveidtől.

2020. jún. 5. 07:11
 12/18 D. Brasco ***** válasza:
81%

Pedog a 9-esnek teljesen igaza van!

Nem tudjuk miert,de ahogy kinéz,számodra a biciklik puszta létezése ezen a bolygón fizikai fájdalmat vált ki.

Ezért minden másra hivatkozva lassan ott tartasz,hogy tíccsákbe!!

Es aki ehhez nem aszisztál veled együtt vagy más a véleménye,az mind hülye!

2020. jún. 5. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim válasza:
100%
Első körben tájékozódni kellene mielőtt ekkora baromságokat összehordasz! A kerékpárra egyezmény tiltja bármi nemű jogosítvány szükségességét ... az adó, rendszám és más idiótasággal kapcsolatban, nem a szomszéd tehene is dögöljön meg érvet kellene hajtani, hanem az ellen "lázadni", hogy a robbanó motoros, rendszám köteles járműveknek a terheit enyhítsék! A lopással kapcsolatban, tán irigy vagy, hogy más áldoz egy autónyi összeget? Miért is baj hogy a rendőség "ugyan úgy" foglakozik vele, neked bármidet ellopnak ami nagyobb érték, akkor az is le van szarva, csak mert nekem nem tetszik? Illetve mi ez a felsőbbrendűség az úthasználattal, akinek telik egy olyan kerékpárra ami egy autó árával vetekszik az bizony dolgozik ami után levonják az adókat! Bármire költ egy kerékpáros ugyan úgy megfizeti az áfát! ....
2020. jún. 11. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim válasza:
A tulajok többsége bicikliTÁROLÓBA teszi le a biciklijét (ha leteszi). Nyilván vannak kivételek, de meséld már el nekem, hol akartad te eldobálni más biciklijét mert te nem férsz el?
2020. jún. 11. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
100%

#8


"amikor bicajozol, bicajos vagy. Amikor autózol meg autós. Ez tény, gondolom ezt elfogadod"


Ezt persze, viszont nem szeretem, amikor ezeket a szavakat használva valaki általánosít. Továbbra is azt mondom, hogy ezzel csak feleslegesen gerjesztik néhányan a konfliktust, ellenségeskedést.


"Ha kerékpár sávot kreálnak, akkor abban ne csalinkázzon olyan sofőr, aki amúgy más eszközön sem vehet részt forgalomban,"


Itt becsípett kerékpárosra gondolsz? Ha igen, akkor erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy néhány általad leírt dologgal egyetértek. Itt is kéne valami határ (alkohol% a vérben), mert kicsit gumiszabály, hogy "kerékpározásra alkalmas állapotban" kell lenni. Illetve lehet valaki nem ismeri a saját határait és azt hiszi, hogy ő még tud biztonságosan bicajozni, aztán mégsem, de közben már elütötték.


"Jelenleg a bicaj ingyen közlekedik"


Ez nem igaz. Aki bicajt vesz, valamiből veszi. Itthon kb 35% az adó, ami lejön a bruttóból, azaz ott kapásból belefizetett a közös kasszába. Utána besétál a nettójával a boltba és leemel egy kerékpárt, ahol megint 27% áfát csurgat a közösbe. Ha bármilyen alkatrészt kell cserélni, megint 27% megy a kasszába. Ez hol ingyen?


"Amikor már nem lesz autó, (mert mindenki bicajal jár) mindezt miből fogják fenntartani? Ez egy jövőbe mutató gondolat, kár csomót keresni rajta."


Az a csomó ezen a gondolaton, amit könnyű észrevenni, hogy jelenleg még a jelenben vagyunk, nem a jövőben. Ha oda kerülünk, hogy van értelmes bicajos infrastuktúra, amit nem lehet máshogy fenntartani, majd esetleg érdemes lesz erről elbeszélgetni. Viszont mellesleg megjegyzem, hogy Hollandiában 35.000 km a biciklis úthálózat (és itt nem olyanra kell gondolni, hogy az úttestből lecsapnak egy sávot a bicajosoknak némi festékkel), 140.000 km az autós, ennek ellenére nem kell külön díjakat fizetniük az embereknek, akiknek bicajuk is van (tippre a hollandok 99%-a), mert ügyesen osztja be a kormány a többi adót, és A+ minőségű úthálózatot tudnak fenntartani így is. Azaz ez is egy opció akár, nem feltétlenül kell külön megsarcolni a bicajt használókat, erre van egy több évtizede működő példa.


(forrás:

[link]

[link]


"Parkolás: "ostoba ötlet"

Semmi gond, de amikor majd nem tudok átmenni egy halom vason, legyen jogom mint gyalogos (bicajnál is magasabb prioritás), hogy odébb dobáljam az otthagyott bicajokat."


Szerintem eléggé poszt-apokaliptikus kép él a fejedben. 4 év alatt egyszer sem volt olyan, hogy komoly bosszúságot okoztak volna a "szana-szerte-szét" hagyott bicajok. Mint említettem, vannak fedett bicajos garázsok, az fizetős. Illetve keményen szabályozva van (mikor, hol, meddig, hogyan) és ha rosszul parkolsz, jönnek a közteresek és levágják a lakatot aztán mehetsz visszaszerezni a bicajod a Fietsdepothoz.

(forrás: [link]


A parkolóházaknál meg napi €1,25 az első 24 óra után. Ami kocsihoz képest elég jutányos, vannak olyan helyek Amszterdamban, ahol kocsival óránként kb €20 a parkolás díja.

[link]


Köszi az értelmes vitatkozást, ritka az ilyen. Üdítő élmény.


#4-es voltam.

2020. jún. 11. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
72%

Ennyk ökörséget ritkán olvasni.

Azt áruld már el, hogy hogyan lesz "üzemanyagba épített adó ".

A biciklin az üzemanyag a kaja, amit a rá felülő megesz.

Járdán parkoló bicajok? Mi van???


Tuti, hogy te egy 100 kilós, tohonya alak vagy, követelem, hogy szabjanak ki rád adót, mert nem férek el tőled a járdán, meg a busz ülésén.

2020. jún. 11. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Ha ezeket bevezetnék amiket írtál,kidobnám a bicajom és robogóznék autóznák helyette.

Jobb lenne? Főleg ha mindenki így gondolkozna mint én hogy nézne ki a városod ? Ki vàlasztaná a bicajozást ilyen sallangokkal ? Tudnod kéne hogy a városok azt szeretnék ha egyre többen bicóznának. De nem szàmít te csak egy oldalát nézed azért is.

2020. jún. 11. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Amúgy, légy erős: mindenki fizet valamilyem adót, személyi jövedelem, Áfa, stb. Amiből fenntartják az utakat, csinálnak lámpákat, stb.. sőt, a biciklit se ingyen adják, a hozzá való dolgokat se, és a javítás, karbantartás sincs ingyen .
2020. jún. 11. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!