Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Egyetértetek az alábbiakkal?

Egyetértetek az alábbiakkal?

Figyelt kérdés

Nem vagyok kerékpár ellenes, de a jelenség amit látok felbosszant.


A nyomuló budapesti kerékpárközlekedés okán azt gondolom, hogy a forgalomban résztvevő kerékpárokra (+robogók is) ugyanolyan jogok és kötelezettségeknek kellene vonatkozni, mint a gépjárművekre.


Ha nagyságrenddel megnőne a kerékpáros forgalom, egyértelműen jobban ki lennének téve az emberek (kerékpáros is) a baleseteknek, életveszélynek, még az irreális 30-as tempónál is. E miatt rengeteg dolgot kellene szabályozni.


Pl:

- Legyen típusbizonyítvány, származás igazolás, alvázszám, regadó a kerékpárra is.

- Legyen műszaki vizsga, forgalomban való részvétel alkalmasság igazolása.

- Legyen egyedi azonosító (rendszám) a beazonosíthatóság érdekében.

- Legyen kötelező a felelősség biztosítás és akár a saját balesetbiztosítás is, hiszen egy sajáthibás balesetnél ami súlyosabb is lehet a TB finanszíroz mindannyiunk zsebéből. Kicsit olyan ez az eset, mint az extrém sportok.

- Legyen adó, mint a kocsiknál a súlyadó, meg az üzemanyagba épített adók. Az utak nem alanyi jogon járnak, azt emberek meg az autósok dobják össze, a kerékpárosok egyenlőre meg csak élvezik.

- Legyen jogosítványhoz kötve. Minimum a KRESZ (főleg a kerékpár KRESZ) ismerete elengedhetetlen.

- Legyen egészségügyi alkalmassághoz kötve.

- Ittasan ne szabadjon felülni.

- A szabálytalanul közlekedőket egyenlő mércével büntessék, akár kerékpár sáv figyelő kamerákkal is.

- Legyen parkolási díj, ha a kerékpárral közterületen történik a parkolás. Külföldön (Dánia) pl. sok járdán nem lehet elmenni gyalogosan, mert tucatszám hevernek szanaszét az otthagyott kerékpárok. Mint egy szeméttelepen.

- Ne lehessen járdán közlekedni, amit a KRESZ is tilt(son).

- Fentiekből következik az átírási illeték is, és az adásvételi szerződés stb. Egy-egy jobb kerékpár már autó árában van. Ha ellopják, ugyanakkora teher a hatóságnak a vele való papírmunka, mint egy autónál.


És még biztos van ami lemaradt. Esetleg írjatok ötleteket. Akár pro-kontra.



2020. jún. 4. 12:34
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
Részben
28 szavazat
1 2
 1/18 D. Brasco ***** válasza:
88%

Nyilván teljesn realis a dolog,hogy jóska bácsi mucsajröcsögén a 40éves 28-as tanyabájkjára regadót/rendszámot/biztositást fog fizetni meg jogositvanyt csinal rá stb.

Amit kitalaltal az egy netto baromság.

Ehhez nem kellene se jogsi se semmi mas,kulfoldon tokeltesen meg tudjak oldani erdekes modon,tekintve hogy ott mar az iskolaban is tanitjak a gyerekeknek a kreszt stb stb.....nyilvan az sem megoldás mindenre,de a teljesen felelötlen pesti kerékpárosok(ott is nyilvan csak egy része)problemajat teljesen felesleges altalanositani es emiatt szénné szabályozni,egy teljesen atlagos dolgot.Amugy sem lehetne megcsibalni tenyleg semmit abbol amit vazoltal.Ez kb olyan mint mikor evekkel ezelott a segedmotorokra talaltak ezt ki hogy rendszamozzak es egyebek.Abbol sem lett semmi,még tervezet sem,pedig annak még értelme meg jogosultsága is lett volna......nem ugy mint ennek!Meg akkor ennyi erővel a gyalogosnak is kellene jogositvany.....

2020. jún. 4. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
79%
Bickilkihez semmi sem kellene csak egy kis ész! De sajnos egy-két embernek annyi sincs.
2020. jún. 4. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
78%
Legyen! Javaslom a gyalogosjogsit, gyalogosműszakit, a gyalogos ne állhasson a járdán, fizessen súlyadót. Ha elhízott akkor arra különadót. Ha nem kacsingat kanyarodás közben, legyen megbüntethető. Járdán ne csak ne állhasson, mert nem férnek el tőle az oda parkolni akaró autók.
2020. jún. 4. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
66%

Néhány általad felsorolt dologgal egyetértek, azonban van pár, ami szerintem nem jó ötlet.


Alvázszám eddig is volt. 50-es smkp-n sincs rendszám, akkor ezek szerint szerinted azon is kéne?


A "kerékpárosok" többségének van autója, jogosítványa, ismeri a KRESZ-t. Itt emberekről van szó, akik választanak egy közlekedési eszközt, nem "autósokról" meg "bicajosokról", kár így csoportokra bontani, felesleges konfliktust generálsz csak ilyen módon.


"Legyen adó, mint a kocsiknál a súlyadó, meg az üzemanyagba épített adók. Az utak nem alanyi jogon járnak, azt emberek meg az autósok dobják össze, a kerékpárosok egyenlőre meg csak élvezik."


Meg kéne érteni végre, hogy ez a folyamatos skatulyázás csak árt mindenkinek. E mondatod alapján te nyelvtanilag a "kerékpárosokat" az "emberek" csoportján kívül helyezed, nagyon szép :) Nekem pl van A meg B jogosítványom, van saját motorom illetve családdal együtt fenntartok egy autót is, de mellette van 2 bicajom. Mindhárom közlekedési eszközt használom, éppen melyik a legpraktikusabb, akkor én minek számítok? :)


Kocsiknál sem létezik súlyadó, kW alapján kell adót fizetni. Hány kW-os egy lábbal hajtott bicaj? Illetve mennyi benzint és gázolajat használnak, hogy szerinted nekik is kéne fizetni az üzemanyagba épített adókat? Azért kapnak ilyen kedvezményeket, mert 1) nem növelik a szmogot, egészségre ártalmas gázokat, 2) egészségesebb életmód miatt kevésbé terhelik le az egészségügyet, összességében olcsóbbak így, még az előforduló balesetekkel együtt is, 3) nem tesznek kárt az útburkolatban, mivel kerekenként kb 50 kg-mal terhelik az utat. A te logikád alapján egy túlsúlyos embernek is kéne útadót fizetnie? Mondjuk 100 kg fölött? Ráadásul ott nem pont feleződik a súly, mert egyszer egyik lábon van a súlyunk, egyszer a másikon, azaz mondjuk egy 120 kg-os ember néha csak egy talpalatnyi helyen nyomja az utat ilyen súllyal.


"Legyen parkolási díj, ha a kerékpárral közterületen történik a parkolás. Külföldön (Dánia) pl. sok járdán nem lehet elmenni gyalogosan, mert tucatszám hevernek szanaszét az otthagyott kerékpárok. Mint egy szeméttelepen."


Ez is egy ostoba ötlet szerintem, a kerékpárnak az az egyik fő vonzereje sokak szemében, hogy nem kell parkolási díjat fizetni, belvárosi közlekedésre sokkal praktikusabb, gyorsabb, hiszen nem kell 20 percen keresztül parkolóhelyet keresni dugóban ragadva mondjuk a Király utcában. Nyilván van a parkolásnak is egy etikettje, amit valóban jó lenne betartani, ha elszaporodnak a kerékpárok, ebben igazad van.

Voltál már Dániában, vagy honnan van ez a mentális kép? Én voltam Dániában, a fővárosban is, sőt Hollandiában laktam 4 éven keresztül, de nem találkoztam bicajok miatt szeméttelephez hasonlítható állapottal egyik országban sem, erről hatalmas fedett bicajos parkolók gondoskodnak pl Amszterdamban.


"Ne lehessen járdán közlekedni, amit a KRESZ is tilt(son)."


Ez jelenleg is tiltva van. Viszont vannak kivételek, amikor az úttesten nem lehet közlekedni, akkor max 10-zel lehet járdán menni. Abban igazad van, hogy sokan ezt a szabályt lesz-rják és járdán bőven 10 felett mennek. Én rájuk is szoktam szólni, hogy talán nem kéne.


"Fentiekből következik az átírási illeték is, és az adásvételi szerződés stb. Egy-egy jobb kerékpár már autó árában van. Ha ellopják, ugyanakkora teher a hatóságnak a vele való papírmunka, mint egy autónál."


Átírás megintcsak köbcentire, kW-ra van elsősorban. Adásvételi szerződés pedig eddig is erőteljesen ajánlott volt. Én akkor is írtam ilyet, amikor a barátnőmnek vettünk egy használt bicajt 28 ezerért. Ezért van rajta alvázszám. Ha bármi van, a rendőrségen ezzel tudod bizonyítani, hogy a tied a kerékpár.


Összességében írsz pár jó dolgot, de néhány pontod alapján úgy veszem észre, hogy nem középről látod a dolgot, hanem teljesen előítéletes vagy valamiért, ferdén szemléled a dolgokat, egyik végletből (az "autós" végletből). Gondolom nem szoktál túl gyakran bicajjal közlekedni :) Ami nem baj, ezért igyekeztem ilyen hosszú választ írni, hátha jobban megérted a "másik oldalt" is.

2020. jún. 4. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
50%
Ne hasznalj kocsit se robogót , add el ha nem tudod fenntartani tekerj bringával es emiatt irigyeled a többieket .
2020. jún. 4. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
85%
Nagyon gyász életed lehet.
2020. jún. 4. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
84%
Városonként, megyénként járdamatricát az autópályamatrica mintájára a gyalogosoknak. Homlokra tetovált azonosítószámot, évente megújítandó gyalogos-jogosítványt!
2020. jún. 4. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

#1

Igen, reális, ha az lesz a törvény.


Az autóknál is úgy volt, hogy nem volt biztonsági öv, aztán beszerelték előre, majd később kötelezővé tették, aztán hátulra, és azt is kötelezővé tették. Ma meg már bűntetnek, ha nincs bekötve. Ez egy folyamat. Jóska bácsi bicaja egyszer csak már nem lesz használható, pont mint Jóska bácsi és az öreg Wartburgja sem.


Igen egyetértek, ahhoz, hogy legyen kerékpáros kultúra, már korán tanítani kellene. Pl én tanultam 12 évesen a bicajos kreszt. A járművezetést is tanítják. Nem mintha attól lenne ilyen állapotban annak a kultúrája. Messze van még a német minta.


"Nem kellene általánosítani és ezért szénné szabályozni." Akkor minek van autók, hajók, vonatok, repülők, és hamarosan drónok esetében szénné szabályozva? Én pl. 200-al is tudnék biztonságosan vezetni, csak ez senkit nem érdekel 50-el mehetek. Ezért kell az általános szabály, h mindenki ahhoz tartsa magát. A bicaj az valami tabu? Segwayeket simán kutiltanak, mint a sörbiciklit is.



#4-es gondolatébresztő volt.

Nem gondoltam csoportokra bontani, skatujázni embereket, talán leegyszerüsítve fogalmaztam, de amikor bicajozol, bicajos vagy. Amikor autózol meg autós. Ez tény, gondolom ezt elfogadod. A kérdés, mit, hogy kellene szabályozni az eszköznél, amikor azt használod, bírtoklod. Autónál már rengeteg van. Bicajnál kb. semmi. Ha kerékpár sávot kreálnak, akkor abban ne csalinkázzon olyan sofőr, aki amúgy más eszközön sem vehet részt forgalomban, mert azon túl, hogy azt tudja, hogy ott mehet, lehet, hogy mást semmit nem ismer a párhuzamos közlekedésből. Innentől magára és rám nézve is veszélyt jelent.


Súlyadó, vagy kw adó. Mindegy mikor minek hívják, volt ez már sokminden. A lényeg, hogy az üzembentartó fizessen. Azt, hogy mi alapján számítják, milyen ideológiát teszünk mögé érdektelen. Jelenleg a bicaj ingyen közlekedik. Érzek némi egyenlőtlenséget, hiszen a kerékpár forgalmi sávok, táblák, lámpák beépítése és fenntartása nem ingyen vannak. Amikor már nem lesz autó, (mert mindenki bicajal jár) mindezt miből fogják fenntartani? Ez egy jövőbe mutató gondolat, kár csomót keresni rajta. Nézzük csak meg a villanyautót. Ingyen adták a feltöltést, aztán most meg az othoni villany duplája lesz a díja. Vajon miért is? Mert annyira környezetbarát, hogy nem használ benzint, r-go nem fizet benzinben adót. Sebaj, beépítik a villany árába.



Parkolás: "ostoba ötlet"


Semmi gond, de amikor majd nem tudok átmenni egy halom vason, legyen jogom mint gyalogos (bicajnál is magasabb prioritás), hogy odébb dobáljam az otthagyott bicajokat. Koppenhágában konkrétan siralmas volt a belvárosi látkép. Biztos nagyon egészségesek, de a parkolási kultúrával lenne mit kezdeni. Igen jártam ott. Egy zöldnél ötven bicajos indult meg egyszerre úgy, hogy elsodortak mindent és hajtottak két utcával arrébb. Utána indultak az autósok. Ott nem volt még feltalálva a kerékpársáv, mégis olajozottan működött a közlekedés. Egyszerüen csak mennek és előzékenyek (az autósok is).


Autónál is az volt régen a fő vonzerő, hogy nem kelett fizetni a parkolásért. Hát ez már a múlt. Mára már van fizetnivaló. Kérdés bicajnál mi lesz 20 év múlva? Parkolóház jópénzért, vagy flaszterre leb..ott vasak?


Nem autós szemszögből kívántam gondolkodni, azonban bicajos szeszögből se az legyen a meghatározó, hogy növekvő jogok, csökkenő kötelesség mellett mindent tegyünk alá és ingyen. Autóra sok a szabály és a kiadás. Bicajra ezt nem látni, viszont egyre több jogot kívánunk rá teremteni. Ez így nem megy, mindennek ára van. Erre próbálnék rávilágítani.


És köszönöm a válaszokat, még a nyomorultozókat is:)


Az ironikus gyalogos gondolatokra csak annyit, hogy bár ilyet én nem írtam, de elfogadom, hogy így gondoljátok, h ott is kellene jogsi:) Valóban, gyalogos is okozhat balesetet (főleg ittasan) és a gyalogos kultúrán is lenne mit foltozni. Azonban míg a kerékpár egy alternatív közlekedési eszköz, a gyaloglás nem az. Úgyhogy ez itt nem releváns.

2020. jún. 4. 18:36
 9/18 anonim ***** válasza:
80%

Ésss igeeen!

Megint nem egy kérdés, csak egy nem sikerült igazolni vágyott kijelentést láttunk.

Ha benne van az anyakönyvi kivonatodban, hogy mindig igazad van, akkor miért kérdezel?

AMúgy ritka nagy parasztság véleményt kérdezni, aztán ízekre szedni a véleményeket, hogy miért hülye mindenki más, mikor csak te vagy helikopter...

2020. jún. 4. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
69%

Ezek közül a sok összedobált ostobaságok közül csak egyel értek, mégpedig azzal, hogy ittasan ne lehessen felülni. Vagy legalábbis szerintem nem lehet rá felülni ittasan mivel az is járműnek minősül, csak a rendőrség b**zik szondáztatni a kerékpárosokat. A parkolási díj ostobaság.


A többi mind felesleges hablaty. A súlyadó, úti díjak, rendszám, stb ezek közül a legnagyobb ostobaság. Mari néni sem fogja több ezer forinttal növelni a havi kiadásokat, hogy leugorjon a sarki ABC-be minden lap lisztért, tejért, olajért. Így is alig jön ki a nyugdíjból.

A másik a műszaki vizsga... Minek??? Ez nem egy több tonnás jármű amely komoly hidraulikával és elektronikával van felszerelve amely meghibásodása esetén könnyen baleset történhet. Egy biciklin elég ha van két kerék és a többi rajtad áll, hogy mennyire közlekedel vele felelősségteljesen.

A másik a jogosítvány. Oké lehet nem volna hülyeség, de legyen ingyenes és 12 éves kortól legyen csak kötelező letenni. Az alatt pedig a gyermek csak szülői fegyülettel tekerhessen. De nyilván sokan tojnának erre is és nem csinálnák meg.

Felhoztad még az eü alkalmasságit. Mégis minek? Aki szarul érzi magát az ne üljön fel rá. Ennyi.

A járdán közlekedésről meg csak annyit, hogy akinek volt elég értelmi szintje az eddig is leszállt és tolta olyan helyen aki pedig nem érti meg, ezután se fogja.

2020. jún. 5. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!