Most probléma lesz ha bevezetik, hogy 30km/h lesz a max. Sebesség Budapesten? Miért pont 30?
Ez nem új gondolat, az EU is gondolt erre még 3 éve.
Miért nem 20? 1-be végig lehetne menni a városon, fel sem kéne kapcsolni.
Ilyet senki sem tervezett. A Karácsony elè letett javaslat értelmében a fő- és tömegközlekedési útvonalakon egységesen 50, a lakó-pihenő övezetekben változatlanul 20 km/h lenne a sebességhatár és minden más úton 30 km/h.
Tehát néhány 60-70-es tempójú szakaszon lenne visszavéve 50-re a sebességhatár illetve az elosztó úthálózaton, ahol amúgy sem kellene elvileg túl nagy távokat megtenni, egységesen 30 lenne a limit - azaz nem kellene külön táblázni a 30-as zónákat.
Mivel a legcsúnyább balesetek tényleg az emelt sebességű útvonalakon történnek és például a reptéri gyorsforgalmi esetében segített a sebességcsökkentés (ha meg nem is szűnt ott a balesetveszély...), szerintem ez egy jó ötlet. Az időveszteség úgyis minimális.
# 2/2 Időpont ma 15:53
Nem csökkent e gyorsforgalmi a sebesség, ugyanúgy 70-es szakasz. És mondjuk a 70-es Hungária krt-on kevesebb baleset van mint az 50-es Üllői úton.
Én esténként 35 körül szoktam menni a dízelel és volt, hogy az amúgy 7 literes városi fogyasztást így le tudtam faragni 4 literre. Ezt egy hétig csináltam és utána le is tapadt a turbó, tehát tele lett korommal, majd ki kellett menni pályára egyet b&szatni orrba szájba tiltáson k}rni a kocsit füstölni minden fax előtt.
Minden esetre szerintem így olvasva a véleményeket ez ily olyan mint az, hogy újra kell csinálni a jogsit annak akinek megvan.
Ez a kamugeri egy idióta, szerintem együtt fappfappolnak Grácban egymásnak a Viktátorral. Addig-addig húzkodja a gyufát, amíg el nem zavarják a tarka toszba.
Életszerűtlen, idióta ötlet az ő harmincazása.
Halló, emberek! Nem az egész városban lesz 30-as tempó, hanem csak a mellékutcákban, ahol ha nem szódát visztek ki, legfeljebb napi 3-5 percet mozogtok. A fôutakon marad az 50, azon a néhány útvonalon pedig, ahol 70 helyett 50 lesz a limit, veszítesz talán ha 4-5 percet. (És csúcsidőben ezek az utak úgyis állnak, szóval a többség még ennyit sem érez az egészből.)
A gyorsforgalmin egészen biztosan változott a limit az utóbbi 10 évben. Volt 90-es szakasza, lett 70. És azért meglátszik a statisztikákban. Az pedig, hogy az Üllői a legveszélyesebb, nem csoda, tekintettel a hosszára és a párhuzamosan vezetett villamospályára. Újabb ok a belső, gyorsított szakaszokon a tempó visszafogására.
Emberek között közlekedve baromira nem mindegy a sebesség. Ha egy gyalogost elütnek 30 km/h sebességgel, az 90%-ban életben marad. 50 km/h esetén ennek esélye 50%, 70-nél 10% alatt van.
És különben sincs túl sok értelme ezen a 30-as tempón problémázni, amikor a fővárosban a gépjárművek átlagsebessége 10-13 km/h körüli...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!