Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Hol hibáztam a körforgalomból...

Hol hibáztam a körforgalomból való kihajtásnál?

Figyelt kérdés
Sziasztok, volt egy kellemetlen incidensben részem és tudni szeretném hibáztam e vagy sem. Behajtottam egy 2 sávos körforgalom belső sávjába hogy elhagyjam azt a 4. és egyben utolsó kijáraton. A kihajtás már egy sávra korlátozódott. Elkezdtem indexelni, erre a mögöttem haladó autó kielőzött és beakart jönni elém, hogy ő is ugyanott elhagyja a körforgalmat. Mondanom sem kell majdnem belém szállt. Én láttam a szemem sarkából de nem rántottam el kormányt, biztos voltam benne, hogy nekem jön de megúsztuk. Utána megálltam és jött a veszekedés. Én nagyon mérges voltam, mert abból ahogy lezajlott ez a dolog egyértelmű volt, hogy egy agresszív sofőrről van szó aki pontosan tudta hogy merre megyek de csak azért is nyomta neki. Tudom a szabály az szabály és mindegy mennyire bánt egy szituáció, csak az számít. Ezért kérem aki biztosan tudja hol hibáztam írja meg. Köszönöm
2020. febr. 10. 20:25
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:
Bolond voltam, hogy megálltam veszekedni ez tény. De köszi a segítséget, így már tiszta, legközelebb megyek a külsőben inkább.
2020. febr. 10. 22:43
 12/20 anonim ***** válasza:
17%
Minek kell veszekedni? Azt nem értem, mi az értelme egy k#csöggel vitázni? Ennyiből vitázhatnék a lehesett cseréppel is a tetőnkről, annyi értelme van. Biztos ki nem szállnék ha meg kocc van, még magamra is zárom a kocsit és hívom a rendőrt, beteg világ van, nem tudhatod, hogy nincs e fegyvere vagy nem e egy késes szutyok.
2020. febr. 10. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
72%
Én nem értem, hogy a 4. kijárat hogyan korlátozódott egyetlen sávra? Turbo körforgalomról beszélünk?
2020. febr. 10. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
Úgy értettem a 4.kijárnál egy sávra lehetett kihajtani. Ez egy elég szar helyzet volt, szerencsére nem történt baj sem a szituáció sem a veszekedés miatt. Köszönöm a hozzászólásokat, biztonságos (veszekedés menetes) napot mindeninek.
2020. febr. 11. 06:53
 15/20 anonim ***** válasza:
92%

Linkeld már be tényleg azt az utcaképet.

Mert a leírásból az jön le, hogy te szimplán a belső sávból akartál kihajtani egy egysávos útra.

Akkor pedig nincs miről beszélni. Te voltál a szabálytalan.

2020. febr. 11. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
32%

Nekem összeállt a kép a kérdező kérdése és kommentjei alapján: egyszerű , végig kétsávos körforgalomról van itt szó és egysávos a kihajtó ág.


1. Alapesetben minden körforgalomból kizárólag a külső sávból hajthatsz ki. Ez független attól, hogy a kihajtó ág hány sávos. Lehet az két- vagy többsávos is akár: a körforgalom belső sávjából alapesetben nem hajthatsz ki.


2. Kivételt képeznek azok a körforgalmak , ahol a belső sávból való kihajtást útburkolati jelek, esetleg táblák explicite megengedik. Ilyen helyeken a külső sávból szabályosan nem tudnak továbbhaladni a körforgalomban az ott haladók, mert nekik kötelező a kihajtas a nekik szóló útburkolati jelek értelmében.


3. Ha nem az első kijáraton hagyod el a körforgalmat, a belső sávot használd! Én értem az óvatosságot, de akkor is bunkóság és plusz veszélyforrás az, ha elmész egy kijárat mellett a külső sávban. Egyrészt nehezited a becsatlakozást, másrészt a belsőből kisorolók dolgát is nehezíted, harmadrészt az egész csomópont kapacitása csökken így, hiszen a hely fele kihasználatlanul marad (persze a csökkenés nem 50 %, a sávváltások miatt).


4. Mindig legyen egyértelmű a szándékod. Ha ki akarsz sorolni, csapd ki az indexet, amint az előző kijarathoz értél és figyeld a becsatlakozókat és a külső sávban haladókat. Ívtől függően a belső tükör is segíthet. Tény, hogy nehéz manőver, főleg az ilyen félszabályos, padlógázz szúró fåszparasztokkal tarkított közlekedési kultúránkban, de a jó hír az, hogy legrosszabb esetben 25 másodperc múlva újra próbálkozhatsz, hanem sikerült a manőver!


4. Külföldön a szabalyok és szokások markánsan eltérhetnek, így nagyon kell figyelni a tőled balra-előre tartózkodók mozgását.

2020. febr. 11. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
91%

Neki volt elsőbbsége.

Ugyanakkor nem szeretem a normál kétsávos körforgalmat, amennyiben azok rövidek. Ugyanis ez esetben a legtöbben pont amiatt, mert ki kell jönniük valamikor a külsőre, nem fognak bemenni, aki meg rendes, és bemegy, mert sokadik kihajtón hajt ki, az szív, mert túl rövid a körforgalom, nagy forgalom esetén nehéz a sávváltás. Normál kétsávos körforgalomnak akkor van értelme, ha a kör elég hosszú, mondjuk legalább 300 méteres 4 irány esetén. Ha rövidebb, akkor célszerűbb, ha turbo körforgalmat alakítanak ki.

2020. febr. 11. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
77%

Én nem pontoztalak le egészen eddig.


Nagyon leáltalánosítottad a dolgot.


Szerinted ennél is érdemes bemenni a belső sávba?


[link]


10-15 méterenként vannak a fel-lehajtók és aki az autópályáról jön le, az rohadtul gyorsan hajt.

Ha pl északról délre akarsz menni (Auchan>Ikea), akkor, ha beengeded azt aki az M5-ről jön, akkor esélyed sincs, hogy 10 méteren belül a külső sávba kimenjél mert a köcsög lendületből jön, mert a pálya sebességéhez van szokva és baszik bárkit is be/kiengedni és keringhetsz az idők végezetéig a belső sávban...



Én itt még a 4. kihajtóra tartva sem látom értelmét hogy valaki a belsőbe soroljon.

2020. febr. 11. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
63%

töri a linket...

google --> 47.415807, 19.159176

2020. febr. 11. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
50%
A #14-es válasz alapján én is úgy értelmezem, mint a #16-os. Tehát akkor nem spéci körforgalomról van szó, hanem hagyományosról, innentől kezdve a #16-osnál a pont.
2020. febr. 11. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!