Hol hibáztam a körforgalomból való kihajtásnál?
Linkeld már be tényleg azt az utcaképet.
Mert a leírásból az jön le, hogy te szimplán a belső sávból akartál kihajtani egy egysávos útra.
Akkor pedig nincs miről beszélni. Te voltál a szabálytalan.
Nekem összeállt a kép a kérdező kérdése és kommentjei alapján: egyszerű , végig kétsávos körforgalomról van itt szó és egysávos a kihajtó ág.
1. Alapesetben minden körforgalomból kizárólag a külső sávból hajthatsz ki. Ez független attól, hogy a kihajtó ág hány sávos. Lehet az két- vagy többsávos is akár: a körforgalom belső sávjából alapesetben nem hajthatsz ki.
2. Kivételt képeznek azok a körforgalmak , ahol a belső sávból való kihajtást útburkolati jelek, esetleg táblák explicite megengedik. Ilyen helyeken a külső sávból szabályosan nem tudnak továbbhaladni a körforgalomban az ott haladók, mert nekik kötelező a kihajtas a nekik szóló útburkolati jelek értelmében.
3. Ha nem az első kijáraton hagyod el a körforgalmat, a belső sávot használd! Én értem az óvatosságot, de akkor is bunkóság és plusz veszélyforrás az, ha elmész egy kijárat mellett a külső sávban. Egyrészt nehezited a becsatlakozást, másrészt a belsőből kisorolók dolgát is nehezíted, harmadrészt az egész csomópont kapacitása csökken így, hiszen a hely fele kihasználatlanul marad (persze a csökkenés nem 50 %, a sávváltások miatt).
4. Mindig legyen egyértelmű a szándékod. Ha ki akarsz sorolni, csapd ki az indexet, amint az előző kijarathoz értél és figyeld a becsatlakozókat és a külső sávban haladókat. Ívtől függően a belső tükör is segíthet. Tény, hogy nehéz manőver, főleg az ilyen félszabályos, padlógázz szúró fåszparasztokkal tarkított közlekedési kultúránkban, de a jó hír az, hogy legrosszabb esetben 25 másodperc múlva újra próbálkozhatsz, hanem sikerült a manőver!
4. Külföldön a szabalyok és szokások markánsan eltérhetnek, így nagyon kell figyelni a tőled balra-előre tartózkodók mozgását.
Neki volt elsőbbsége.
Ugyanakkor nem szeretem a normál kétsávos körforgalmat, amennyiben azok rövidek. Ugyanis ez esetben a legtöbben pont amiatt, mert ki kell jönniük valamikor a külsőre, nem fognak bemenni, aki meg rendes, és bemegy, mert sokadik kihajtón hajt ki, az szív, mert túl rövid a körforgalom, nagy forgalom esetén nehéz a sávváltás. Normál kétsávos körforgalomnak akkor van értelme, ha a kör elég hosszú, mondjuk legalább 300 méteres 4 irány esetén. Ha rövidebb, akkor célszerűbb, ha turbo körforgalmat alakítanak ki.
Én nem pontoztalak le egészen eddig.
Nagyon leáltalánosítottad a dolgot.
Szerinted ennél is érdemes bemenni a belső sávba?
10-15 méterenként vannak a fel-lehajtók és aki az autópályáról jön le, az rohadtul gyorsan hajt.
Ha pl északról délre akarsz menni (Auchan>Ikea), akkor, ha beengeded azt aki az M5-ről jön, akkor esélyed sincs, hogy 10 méteren belül a külső sávba kimenjél mert a köcsög lendületből jön, mert a pálya sebességéhez van szokva és baszik bárkit is be/kiengedni és keringhetsz az idők végezetéig a belső sávban...
Én itt még a 4. kihajtóra tartva sem látom értelmét hogy valaki a belsőbe soroljon.
töri a linket...
google --> 47.415807, 19.159176
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!