Az ilyen emberek nem félnek a "büntetőfékezéstől"?
Autópályán előztem három kamiont, úgy normál követési távolságot tartottak de 140-ről nem akartam kettő közé 90-re fékezve bemenni,tehát előztem a hármat egyszerre.
Mögöttem meg jött egy nagy német márka és kb 10-en x centire lehetett csak a kocsimtól úgy tolt, miközben mellettem egy 40 tonnás kamion haladt.Tehát nem tudom hogy repülnöm kellett volna vagy duplán átlépni a legnagyobb megengedett sebességet,hogy ő haladhasson, de én nem az a típus vagyok aki belekényszerítenek a szabálytalanságba, szóval GPS szerint +10-el mentem így is, szerintem kibírható amíg megelőzök három 90-el haladó kamiont.
Ugyanakkor egy picit bosszantó voltt,hogy az amúgy 15 éves szarjával mennyire el volt varázsolva.
Elhiszem,hogy siet, nem érdekel hová, nem érdekel,hogy indokolt e, az ő dolga.Jobbra tartok mindig, nem önkéntes rendőr vagyok, de ha nem is mutatom ki számomra ez az egyik legundorítóbb közlekedésben tanúsítható viselkedési forma, akkor is ha valakinek ez mindennapos.
Persze akkor ha az illetőnek nincs hová lehúzódnia, amikor üres a külső az egészen más tészta, ne is keverjük ide.
Ha esetleg egy vadbarom vagyok, és olyat rúgok a fékpedálra,hogy kiszakad a padlólemezem akkor mit csinál az ilyen barom?
Avagy akkor mit csinál a másikra rátapadó ökör, ha mondjuk 140-ről valaki egy 5-ből vissza 4-be konfigurál egyet, és akkor nem villan a féklámpa de sokat veszít az autó a sebességéből "hirtelen".
Aztán hiába van fedélzeti kamera a hátsó autón, féklámpa nélkül nem lesz egyszerű bizonyítani, hogy büntető volt.
Nekem nem a stílusom,hogy bármi ilyet csináljak, de azért tudjuk,hogy rengeteg önkéntes rendőr akad a hazánkban, és lássuk be bőven van esélye kifogni egy ilyet. (én egyébként ezért nem tolom meg azt se akire ráférne mert félek az ilyenektől)
Az ilyen világ életében egy lúzer volt.
Amúgy pár ilyen baleknak mentek már utána, sajnos nem mertek kiszállni a kocsiból.
3-as
Ezért írtam az úgynevezett motorfékről.
Úgy gondolom hogy nem félnek a büntetőfékezéstől, hiszen nem mernének ennyire közel menni.
Nem voltunk ott az adott helyzetben, ha lenne videófelvétel akkor sokkal egyszerűbb lenne a válasz. Nem vagyok a letolós típus, de sok autóstól nekem is nyílik a bicska a zsebemben.
A te példádnál 2 lehetőséget látok:
-ennyire kretén, hiába nincs hely, tol
-a kamionok között bőven lett volna helyed (gázelvétel nélkül) jobbra kimenni amíg megelőz, de rosszul mérted fel a helyzetet és végig a belsőben maradtál
Teljesen felesleges leírnod hogy nem lett volna helyed, különböző vezetési tapasztalattal máshogy ítélnénk ezt meg, videófelvétel alapján sem biztos hogy teljes lenne az egyetértés, de mindenki el tudná dönteni hogy mit gondol a szituációról.
Most a te szemszögedből olvashatjuk, de hogy kèt végletet említsek, a nagyapám és Max Verstappen nem ugyanarra mondanák hogy "ez közel volt".
Egyébként a feleségemet is rendszeresen tolják, nem tudtam elképzelni hogy mit csinálhat ennyire rosszul, aztán rájöttem hogy a normális követési távolságot is túl közelinek érzi.
A lényeg, más vezetéstechnikai tudással rendelkezünk, más az ingerküszöbünk és egy egyoldalú leírás alapján elég nehéz igazságot tenni.
A büntetőfékes majmoknak: Nincs is értelme a büntetőféknek. Ugye ezzel jeleznéd hogy túl közel van a másik, maradjon le mert ez veszélyes, vészhelyzet esetén neked fog menni hátulról (ha nem figyel előre). Indokolatlanul beleugrani a fékre hogy neked menjen? Nem pont ezt akarod elkerülni?
3 kamion mellett nyomni is kell a gázt, ha már előzöl. Én is fogtam már ki bunkó sofőrt aki jött a hátsómba, nem bírta a motorom hangját szerintem,amikor már előzni próbált, megvártam míg mellém ér, nem engedtem magam elé, utána 3-asban otthagytam úgy 160 környékén.
Mások előtt nem fékezgetek, de ha valakinél észre veszem a felsőbbrendűségi érzetet, kivárom a megfelelő alkalmat és úgy palira veszem hogy elmenjen a kedve attól hogy lenézze a másikat.
Ezek sokszor át sem gondolják milyen baleset jöhet létre abból, hogy az elől haladót siettetik mondjuk.
Én egyszer jártam hasonlóan a 4-es főúton. 90 a megengedett, de 100-zal haladtam folyamatosan. Elég nagy forgalom volt egyébként. Jöttek szemből folyamatosan. Láttam, hogy hamarosan utolérek egy kamiont is, de még távolabb volt. Erre közben egy magyar rendszámos BMW terepjárós utolért (pedig mint mondom 100-zal haladtam a 90 helyett). Olyan szinten tolt le, hogy kb 1 méteres követési távolságot tarthatott. Gondoltam magamban, ha valami miatt satuféket kellene nyomnom, ez egy az egyben belém száll.
Mivel közeledtünk az elől haladó kamionhoz, elvettem a gázról a lábam, illetve csak egy fél pillanatra ráléptem a fékpedálra. Nem annyira, hogy lassítsak, hanem csak, hogy a féklámpa egy pillanatra kigyulladjon, vegye már észre magát az ökör. Kapcsolt a csávó, nagyobb követési távolságot kezdett el tartani pár méterrel (láttam a belső visszapillantóban, hogy közben mutogat nekem), de aztán fogta magát és kielőzött. Olyan szinten bevágott elém hirtelen és nyomott egy satuféket egyből, hogy csak azért nem szálltam bele, mert elrántottam a kormányt le a padkára.
A nyomorék egyből padlógázt nyomott, nem mert kiszállni. Az elől haladó kamiont ahogy utolérte, úgy előzte meg, hogy jöttek szemből és nem érdekelte. Minden szembejövő autónak le kellett mennie az útról, hogy ne menjen nekik szemből a nyomorék a BMW-jével.
Valakinek érezte magát, mert BMW-je van, pedig igazán valaki akkor lehetett volna, ha ki mer szállni és nem padlógázzal minden szembejövőt letolva hajt el.
3 kamion mellett nyomni is kell a gázt, ha már előzöl. Én is fogtam már ki bunkó sofőrt aki jött a hátsómba, nem bírta a motorom hangját szerintem,amikor már előzni próbált, megvártam míg mellém ér, nem engedtem magam elé, utána 3-asban otthagytam úgy 160 környékén.
Mások előtt nem fékezgetek, de ha valakinél észre veszem a felsőbbrendűségi érzetet, kivárom a megfelelő alkalmat és úgy palira veszem hogy elmenjen a kedve attól hogy lenézze a másikat.
Ezek sokszor át sem gondolják milyen baleset jöhet létre abból, hogy az elől haladót siettetik mondjuk.
Nem kell sem nevelni, sem büntetni. Bizonyos autótípusok különösen ingerlik őket. Akkor is, ha a külső sáv teljesen telített, és a belsőben is folyamatosan haladnak, ezek a vasbarmok egyenként előzgetik a belső sávban haladókat. Ha az egyik lehúzódik, akkor előrább van 30 méterrel, ott a következő "áldozat", azzal elölről kezdik... 100 kilométeren előrébb kerülnek ezer méterrel, nekik biztos megéri.
Ha este van, annyit szoktam csinálni, hogy bekapcsolom a ködzárófényt, ha kevés, akkor bal lábbal folyamatosan a nyomom a féket csak annyira, hogy ne világítson, de ne fékezzen. Ha ez is kevés, a hátsó ablakmosót már érteni szokták, a féklámpa9+ködlámpa+vízcseppek a szélvédőn kombótól általában már semmit sem látnak, és meghalni ők sem akarnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!