Magyarországon miért nem kötelező a téligumi használata?
Bizonyítottan jobb a téli gumi, de még a négyévszakos is fagypont körüli hőmérsékleten és az alatt mint a nyári,
mégis rengeteg autós szaladgál épp úgy városban mint pályán nyári gumival, aztán meg csodálja ha csúszkál vagy balesetet okoz...
Osztrákban és több szomszédos országban is kötelező már,
nálunk miért nem teszik azzá amikor nyilvánvalóan ember-életeket mentene egy szabályozás?
Viszonylag kevés fagypont körüli időszak van, hó még annyi sem.
Ettől függetlenül jobb lenne.
Üdv a Balkánon
Mert az időjárás nem indokolja.
Nekem is nyári van még rajta, és ahogy nézem az előrejelzést, decemberig még az is marad rajta.
én nem arra gondoltam hogy ma épp már miért nem követelik meg a téligumit, 10fok van most érthető.
hanem úgy alapvetően a téli időszakban,
vagy legalább is amikortól már tartósak a napkelte előtti és napnyugta utáni fagyok.
badarság amit itt néhányan mondanak, önhitegetés, önnyugtatás, spórolási-vágy semmi több.
a hét elején cseréltem le télire a gumit mert van hogy reggel 5kor indulok otthonról itt az alföldön és határozottan érezhetően jobban tapad a téli mint a nyári már most is, hajnalban még nincs 10 fok sem, inkább fagypont és még nincs tél.
Abban én is egyetértek hogy aki 9 után jár be melózni és a városban járkál ahol 7kor már takarítják az utat annak a téli majdnem mindegy,
de aki pályán jár és nem a pesti dugóban tötyörög max 30-as sebességgel annak erősen ajánlott.
egyébként saját tapasztalatom volt épp előző évben amikor leesett az első hó ami egyből oda is fagyott, hiába volt "A" kategóriás 7 hónapos nyári gumi rajta, az autó úgy csúszkált az úton mint a szr
akkor vettem meg SOS-ben azt a "B" kategóriás télit amit idén is felrakattam.
amúgy a 4évszakos VS téli is érdekes dolgokat hoz ki
Egyébként pedig a téli nem csak a hó meg jég miatt kell, ezt felejtsétek már el...
már csak a vízterelése is ezerszer jobb, ami ha egy csepp hó meg jég sem lesz (ami persze abszurd) akkor is lesz dögivel az elkövetkező hónapokban.
nincs is szánalmasabb amikor kocsira meg havi több-tízezer Ft. benzinre telik de a jóember 3 évente 60.000Ft-ot sajnál 4 téligumira és ott csúszkál előttem a szerencsétlen mert alig tud megtapadni...
Vélemények persze eltérnek, kifogások is mindig vannak,
az aki itt azt mondta hogy télen a nyári biztonságosabb, mutasson róla statisztikát...
PERSZE ki ezt ki azt vallja és persze egységes döntés talán soha nem is fog születni az ügyben, de ne állítsa már senki tényként azt ami csak egy "gyenge talán" mert épp azt hallotta valahol ...
Semmilyen hiteles hivatalos statisztika nem fogja megerősíteni hogy átlag Juliska jobban jár ha a nyárival megy egész évben ... persze erre jönnek majd az összeesküvéselméletek úgyis ... :D
de én bizony azt a gyökeret aki ott csúszkál előttem a vjzben, hóban, jégen a sz@ros nyári-gumival annak szórnám a bírság-csekkeket a nyakába hogy érezze a törődést.
A # 6-osnak igaza van, száraz, hideg úton jobban tapad a nyári, mint a téli. Na, nem rögtön, indulás után, de 1 km után már bemelegszik, meglágyul a súrlódástól. Lehet teszteket keresni a neten, hivatalos és újságírói tesztek alapján is az azonos gyártmányú, minőségű nyári gumi vagy jobb, vagy nagyjából azonos értéket produkál, mint a téli. (Az persze lehet, hogy a 10 E Ft-os nyári rosszabb, mint a 60 E-s téli.)
Amiért téli kell, az a nedves, havas út.
Mert egyrészt a nyárinak nem olyan jó a vízelvezetése, másrészt meg a víz, a latyak visszahűti a gumit, nem engedi üzemi hőmérsékletre puhulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!