Milyen sebbeséggel próbályak kerékpárral egykerekezni? És sebbeségböl csináljam vagy nagyon lassan szinte megálassal kezdjek neki? Egy jó minőséges montival (level 9.1 capriolo)
Látom 5 éves kérdés, de megválaszolom azoknak, akik idetévednek és tudni akarják...
Elöljáróban azt elmondom, hogy egykerekezni kb középsebességgel a legkönnyebb (15-20 km/h), mert nem mész olyan gyorsan, hogy nehéz legyen holtponton tartani, de olyan lassan sem, hogy oldalirányba sokat kelljen, nehéz legyen egyensúlyozni...
Ebből kiindulva tehát:
1x1 azért nem jó, mert habár könnyen ki tudod kapni vele az elejét (legalábbis amikor lassan mész) annál nehezebb lesz vele olyan gyorsan menni, hogy ne legyen kifejezetten nehéz oldalirányban egyensúlyozni.
Nagy sebességfokozat meg azért nem ajánlott, mert nehéz kiemelni értelemszerűen, és tekerni is, így azzal szintén nehéz lesz felgyorsulni és ott is ugyanaz lesz a probléma, mint a másik esetben, csak másképp, hogy ha ki is tudod emelni, akkor sem fogsz tudni egyhamar felvenni egy olyan tempót, amivel könnyen meg tudod tartani oldalirányba. (Kivéve persze, ha már jól tudsz egykerózni, mert egyébként gyorsan egykerekezni nyilván nagy sebességfokozatban lehet, ahogy kétkeréken menni is csak nagyobb sebességfokozatban lehet gyorsan...)
Ha pl 8 sebességes a hátsó váltód, akkor azt javaslom az ideális sebességfokozat a középtartomány, legfeljebb attól egy kicsit visszább. Tehát 4.-5. sebességfokozat, de 3. sebességfokozat minimum legyen meg, mert nem fogsz tudni tartani olyan tempót, ami mellett könnyebb lenne az oldaltartás...
Hajtóművön meg a 2. sebességfokozatot javaslom, ha 3 lánctányéros, ha kettő, akkor pedig a nagyobbik lánctányért (feltéve ha nem egy országúti méretű bazi nagyról van szó, akkor a kisebbet :D)
Általános igazság az is, hogy kiemeléshez is az a sebességfokozat ideális, amiben a lábad se nem teker túl gyorsan, (alacsony sebességfokozat) se nem erőlködik a magas fokozat miatt. Így mindkét irányba van annyi "tartalék", hogy ha jobban ki kell emelni, akkor nem kell se nem túl gyorsan tekerni a pedált, se nem túl erősen (és ezáltal nem elég gyorsan) tekerni, mint ami indokolt lenne a függőleges irányú megtartáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!