Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Agyváltós vagy láncváltós...

Agyváltós vagy láncváltós kerékpár a jobb?

Figyelt kérdés

Azt tudom, hogy az agyváltós kerékpár az helyben is képes váltani viszont a kontrás fék az taszít. A láncváltóst jobban megszoktam. Kinek mi a tapasztalata? Hegyvidékes helyen lakom. Sokat kerékpározom, Télen is.

Egy 21, 24 sebességes láncváltós mennyivel tud többet mint egy 8, 11 agyváltós?



#kerékpár #agyváltó #láncváltós
2019. máj. 26. 17:50
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Vannak előnyei a lancosnak de én maradnék agyasnál , kontra mellé előre tárcsást vagy komolyabb Vféket tennèk .
2019. máj. 26. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
27%
Lánc. Könnyebb szerelni, van hozzá alkatrész, egyszerűbb, kiforrottabb. Az agyváltó mindezek ellenkezője.
2019. máj. 26. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
79%

Legalább olyan régi az agyváltó, mint a láncváltó, és legalább annyira kiforrott. Nem vagyok egy mai gyerek, kb. 35 éve agyváltós bicilkijeim voltak. Városba elegendő.

És a kontra sem feltétel, nem mindegyikben van kontrafék.

Nekem pl. hagyományos hidrós fékkarra van kötve a hátsó agyváltó dobfékje, elöl tárcsa van. 7 fokozatú Sachs, még abból az időből, amikor létezett ez a gyártó. Esetleg tervezek még egy középcsapágy helyére beépíthető (az első láncváltót helyettesítő) váltót, és ezzel olyan áttétel átfogása lesz, mint egy 24 fokozatú láncos váltónak.

[link]

2019. máj. 26. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
79%

Nem ismerem az összes létező megoldást, de azok az agyváltók, amikkel találkoztam, 3-4 fokozatot tudnak, láncosnál elől 3, hátul nyolc, amin ültem is.

Lehet marhaság, akkor bocs.

Agyváltósnál valóban nincs az, ami a láncosnál, hogy utóbbit nem lehet problémamentesen váltani, ha a lánc feszül.

Pl. tegnap sikerült lendületből bevennem egy kanyart 3/7 állásban, s későn vettem észre, hogy erős kaptatóra fordultam. Nem lehetetlen visszaváltani, de nehéz, rongálhatja is a láncot. Én lefulladtam.

Agyváltósnál ez nincs, de mint írtam, csak kevés fokozatról tudok.

2019. máj. 26. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 Alex Fly ***** válasza:
83%

Egyértelműen az agyváltó. Alló helyzetben is képes váltani, a váltás azonnal történik, hatékonyabb (men változik a láncvonal), tartósabb és karbantartásmentes (párezer kilométerenként egy kis olaj és évtizedekig semmi gond vele), teljesen zárt (védett)...

Az áttételtartomány pl. a klasszikus Rohloff speedhub 500/14 esetében akkorab mint az elterjedt 24-27 sebességes láncváltók esetében, ezt azonban sokkal egyenletesebben osztja be, az összes fokozat használható és különböző.

Hátrányként a kb. félkilós tömeget szokták említeni -illetve az ára sem túl baráti. Mondjuk ehhez hozzátehetjük, hogy a tömeg esetében a láncváltós rendszerek esetén szükséges, ám itt megspórolt alkatrészeket is beleszámolva már sokkal kedvezőbb a mérlege és ugyanez a helyzet, ha egy hasonló minőségű láncváltós rendszer árával hasonlítjuk össze, különösen akkorb ha figyelembe vesszük az élettartambeli különbségeket is.

És persze a kontraféknek nem sok köze van hozzá -maximum annyi, hogy a láncváltóval ellentétben itt nem lehetetlen a használata és egyes olcsóbb típusok esetén előfordul a használata...

2019. máj. 26. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
56%
Az agyváltó a legújabb találmány, én biztosan azt venném. Az ezer éves láncváltós csodák maradjunk annyiban, hogy már elavultak, egyedül a súlyuk miatt használják még a versenyzők. Csak arra kell figyelni, hogy ne 5-6 sebességes változatot vegyél, mert az baromi kevés hegyvidékre.
2019. máj. 27. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 Alex Fly ***** válasza:
82%
@6: fordítva. A S/A több mint 100 éve gyárt agyváltótb a láncváltó ennél jóval fiatalabb...
2019. máj. 27. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
79%

Akkor csak a tények kedvéért:

Az agyváltó Surmey és Archer szabadalma 1902-ből.

A láncváltót Tullio Campagnolo kerékpárversenyző találta ki valamikor a 30-as években (sok más kerékpáros szabadalma is volt)

2019. máj. 27. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Alex Fly ***** válasza:
54%

@8: kis kiegészítés a tényekhez: az első agyváltó tökéletesen működött. Az első láncváltó esetében viszont ez egy hosszas procedúra volt, amelynek az eredménye is igencsak kétséges (kilazítod a kereket, átdobod a láncot a másik fogasra, megfeszíted a láncot végül rögzíted a kereket -mindezt menet közben)...

[link]

2019. máj. 27. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Ne haragudjatok, pontatlan voltam: Én a 11 sebességes agyváltókra gondoltam. Amikor feltalálták őket, akkor talán 2 vagy 3 fokozatot tudtak, a 11 sebességeseket tudtommal csak napjainkban találták fel.
2019. máj. 27. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!