Hogyan lehetne megoldani a kettőt összehangolni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazán figyelni a közlekedésre akkor tudsz majd, ha az autó kezelése annyira automatikus lesz, mintha sétálnál:
Amire gondolsz, azt "magától" (pontosabban tőled) megcsinálja, kanyarodik, fékez, irányjelzőt kapcsol, sebességváltót kezel, anélkül hogy ennek tudatában lennél, már reflexből csinálod. A tudatod pedig a közlekedéssel foglalkozik, tájékozódik, táblákat értelmez, stb...
Gyakorlás és idő. Pár ezer kilométer, max. egy év, és menni fog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Első vagyok. Inkább arra gondolj, hogy milyen amikor sétálsz az utcán. A másodperc tört része alatt fel tudod mérni, hogy elférsz-e két másik gyalogos között, vagy kerülnöd kell, vagy éppen össze fogsz-e ütközni egy szembejövővel stb. Aki rutinos sofőr, annak a jármű is pont olyan már, mintha a teste lenne, ránézés alapján eldönti, hogy pl. befér-e egy parkolóhelyre, vagy egy kamionnal be tud-e kanyarodni az adott íven. És ugyanilyen rutinszerűen megy a váltás, kanyarodás, tükörnézés, indexelés és minden más technikai dolog is. Természetesen a tanulóvezetés alatt senkiből sem lesz rutinos sofőr, a képzésnek "csak" annyi a célja, hogy megadja az alapokat és utána forgalmi vizsga formájában bebizonyítsd, hogy alkalmas vagy önállóan folytatni a tanulást.
Én úgy gondolom az általad leírtak alapján, hogy neked nem igazán van érzéked az autóvezetéshez. 37 óra után a váltásnak már egyáltalán nem szabadna gondot okoznia, pláne nem egy kuplungkinyomásnak.
Most a saját példámat felhozva, és ezt nehogy arcoskodásnak vedd a részemről, én 20 évesen csináltam meg a B-s jogsit úgy, hogy előtte semmilyen vezetői tapasztalatom nem volt. A gyakorlati oktatás megkezdése előtti napon mentünk el egy barátom ócska Twingójával gyakorolni, de még elindulni sem tudtam vele, mert egyáltalán nem volt karbantartva, és a lényeg h olyan nehéz volt vele nem lefulladni, ami egy kezdő számára lehetetlen feladat volt. Tehát mondhatni, hogy tényleg nem vezettem autót előtte. Ehhez képest mindenből elsőre átmentem, a forgalmin a 30. vezetési óra után. Természetesen jó volt az oktatóm és egyáltalán nem ment hibátlanul. Ez két éve volt, azóta rallyzok (persze nem profi szinten)... szóval összevetve úgy gondolom, hogy nekem elég jó érzékem volt az autóvezetéshez, talán genetika, talán csak a sok autózás gyerekkoromban, de így alakult. Ezzel összemérve neked sokkal gyengébb érzéked van hozzá, de ez nem jelent semmit. A legtöbb embernek szüksége van 40 órára és 2-3 vizsgára a jogsi megszerzéséhez.
Ettől függetlenül, ahogy írtam, a váltókar kezelésének már nem szabadna gondot okoznia. Kérd meg az oktatódat, hogy legközelebb menjetek vissza a rutinpályára (vagy valamilyen elhagyatott helyre, ahol talán jobbat lehet húzatni) és gyakoroljátok a váltást. Dinamikus elindulás, kettő, három, akár négy (ha olyan a hely). Aztán ha van hely, akkor ugyanez lefele váltással. Milyen autón tanulsz egyébként?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!