Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A B kategóriának nem túl szűk...

A B kategóriának nem túl szűk határa a 3,5 tonna?

Figyelt kérdés

A cégnél ahol dolgozom szinte az összes dobozos kisteherautó "visszaminősített" 3,5 tonnáig terhelhető, de többnyire 4000-5000 kg össztömegű autó.

Méretében nem tér el annyira egy dobozos 3,5-östől, de 1000-1500 kg árut szoktunk kivinni.Amelyik autóval én dolgozom az 3200 kg saját súllyal rendelkezik, ebben benne van egy emelőhátfal is.(amihez semmiféle vizsgám nincs mint a kollégáim 99%-nak)

Erre ráraknak 1500 kg-t és máris megközelítem az 5 tonnát.Mindezt B kategóriával.

Amikor tényleg 3,5-ös autót vezettem abban csak annyit éreztem,hogy könnyebb vele manőverezni, egyébként ugyan az.

Kérdés, hogy vajon B-vel miért csak 3,5 a megengedett?Nyilván azért egy 6,5-ös autó már érezhetően teherautós, de ezeknél az 5 tonnásoknál csak a terhelhetőség oszt meg szoroz, nálunk is azért csinálják ezt mert nincs C-vel sofőr, meg nem kell a pihenőidőkkel foglalkozni.

Beküldenek a belvárosba, a kutyát nem érdekli, hogy mit vezetek, egyszer állítottak meg, nézték a forgalmit meg a fuvarlevelemet is, fel sem merült,hogy forgalmi szerint túlterhelt a kocsi.(KPM is volt Békásmegyeren, de nem állítottak mérlegre)


Tisztába vagyok vele,hogy óriási a kockázat ha pl. balesetet okozok, de itt a fizetésben kompenzálják ezeket a dolgokat, és nem találnék jobban fizető állást ilyen munkakörben.


Viszont mindezektől eltekintve ekkora sofőr hiánynál mi az ami miatt nem tolják feljebb ezt a 3,5-öt?

(és ez a túlterhelés, meg visszaminősített kisteherautó téma nem a mi cégünk sajátossága)


2019. febr. 5. 20:20
 1/7 anonim ***** válasza:

Valahol húzni kellett egy határt, ez lett a 3,5T.

Egyébként a B kategória jellemzően az "átlag" autósra lett kitalálva, amihez bőven elegendő ez a súlyhatár, sőt, még a 2,5T is elegendő lenne. Az a plusz 1T pontosan a speciális esetekre elegendő tűréshatár.

2019. febr. 5. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Valamilyen módon meg kell húzni a határt, itt sikerült.
2019. febr. 5. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A "B" kategória az alapvetően a személyautók kategóriája, és bőven elég azoknak. Az áruhordás az már más tészta, az autósok 1-2%-t érinti talán, nincs azzal baj hogy külön kategóriája van erre.

És hogy miért nem törlik el mondjuk a C-t és/vagy bővítik fel a B-t? Mert abból kevesebb bevétele lenne az államnak, elsősorban. De szerintem örüljünk annak is, hogy legalább lehet vezetni nagy rakterű "dobozos" autókat B-s jogsival. Én kinézném belőlük hogy átrakják őket mondjuk C1-be, hiába 3.5t alattiak.

2019. febr. 5. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A 3,5 tonna nagyon is jó határ, mivel minden úrvezető által preferált jármű elérhető vele. Itt a gond inkább azzal van, amit az ilyen cégek csinálnak, hogy 5T-ás járművekben hajtják ki a belét az igazából valljuk be, úrvezetőknek. Tényleg nem bántásból, de azért buszsofőrként elég jól látom, mit művelnek az ilyen dobozos autók és maradjunk annyiban, hogy tutira nem engedném B-vel vezetni őket. Simán kérnék rá egy C1-et hivatásos orvosival és PÁV-al. Mert nevetséges, hogy minden fajta figyelemmel követés nélkül mennek mint az állat napi 14-16 órákat.
2019. febr. 5. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Nincs vezetési idő limit.Nincs E úthasználati díj,mint a magasabb kategóriába soroltaknak.Könnyebb sofőrt találni.Nem szúr szemet,ha nem haladja meg jelentősen az összsúlya a 3,5 tonnát,ezért több áru szállítható és így több a haszon fuvaronként.Ez nem kis pénz megtakarítás,de ha gond van,akkor a sofőr viszi a balhét.Ez kell a munkáltatónak.
2019. febr. 5. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Jól van ez így. Így is köztudott, hogy a legtöbb 3,5 tonnás kisteherautót mire megpakolják, már 5 tonna körül van a valós súlya. Ha 5 tonna lenne a limit, akkor már 7 tonnás autókkal járkálnának B kategóriával az emberek, ami már tényleg sok. Másik dolog, hogy az autók súlya nagyon durván elszabadult, már nem ritkák a 2,5 tonnás SUV-ok. Ha nem lenne a 3,5 tonnás limit, akkor a gyártók már 3 tonnás saját tömegű monstrumokat gyártanának, ami már brutál lenne. Ez a sofőrhiány meg olyan dolog, hogy állandóan pedáloznak vele, mégis minden kamionra meg kisteherre van sofőr.
2019. febr. 5. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Pont, hogy lehetne alacsonyabb a határ, az ilyen esetek miatt.

B kategóriában az emberek egy egyszerű személyautó vezetését, üzemeltetését tanulják meg, egy nagyobb teherautó máshogy viselkedik. Mivel te a városban tötymörögsz és szerencséd volt, gyűjtöd a gyakorlatot baleset nélkül. De ezek a kisteherek máshogy viselkednek, mint egy személyautó. Nem véletlenül fekszik belőlük annyi az oldalukon...

2019. febr. 6. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!