A B kategóriának nem túl szűk határa a 3,5 tonna?
A cégnél ahol dolgozom szinte az összes dobozos kisteherautó "visszaminősített" 3,5 tonnáig terhelhető, de többnyire 4000-5000 kg össztömegű autó.
Méretében nem tér el annyira egy dobozos 3,5-östől, de 1000-1500 kg árut szoktunk kivinni.Amelyik autóval én dolgozom az 3200 kg saját súllyal rendelkezik, ebben benne van egy emelőhátfal is.(amihez semmiféle vizsgám nincs mint a kollégáim 99%-nak)
Erre ráraknak 1500 kg-t és máris megközelítem az 5 tonnát.Mindezt B kategóriával.
Amikor tényleg 3,5-ös autót vezettem abban csak annyit éreztem,hogy könnyebb vele manőverezni, egyébként ugyan az.
Kérdés, hogy vajon B-vel miért csak 3,5 a megengedett?Nyilván azért egy 6,5-ös autó már érezhetően teherautós, de ezeknél az 5 tonnásoknál csak a terhelhetőség oszt meg szoroz, nálunk is azért csinálják ezt mert nincs C-vel sofőr, meg nem kell a pihenőidőkkel foglalkozni.
Beküldenek a belvárosba, a kutyát nem érdekli, hogy mit vezetek, egyszer állítottak meg, nézték a forgalmit meg a fuvarlevelemet is, fel sem merült,hogy forgalmi szerint túlterhelt a kocsi.(KPM is volt Békásmegyeren, de nem állítottak mérlegre)
Tisztába vagyok vele,hogy óriási a kockázat ha pl. balesetet okozok, de itt a fizetésben kompenzálják ezeket a dolgokat, és nem találnék jobban fizető állást ilyen munkakörben.
Viszont mindezektől eltekintve ekkora sofőr hiánynál mi az ami miatt nem tolják feljebb ezt a 3,5-öt?
(és ez a túlterhelés, meg visszaminősített kisteherautó téma nem a mi cégünk sajátossága)
Valahol húzni kellett egy határt, ez lett a 3,5T.
Egyébként a B kategória jellemzően az "átlag" autósra lett kitalálva, amihez bőven elegendő ez a súlyhatár, sőt, még a 2,5T is elegendő lenne. Az a plusz 1T pontosan a speciális esetekre elegendő tűréshatár.
A "B" kategória az alapvetően a személyautók kategóriája, és bőven elég azoknak. Az áruhordás az már más tészta, az autósok 1-2%-t érinti talán, nincs azzal baj hogy külön kategóriája van erre.
És hogy miért nem törlik el mondjuk a C-t és/vagy bővítik fel a B-t? Mert abból kevesebb bevétele lenne az államnak, elsősorban. De szerintem örüljünk annak is, hogy legalább lehet vezetni nagy rakterű "dobozos" autókat B-s jogsival. Én kinézném belőlük hogy átrakják őket mondjuk C1-be, hiába 3.5t alattiak.
Pont, hogy lehetne alacsonyabb a határ, az ilyen esetek miatt.
B kategóriában az emberek egy egyszerű személyautó vezetését, üzemeltetését tanulják meg, egy nagyobb teherautó máshogy viselkedik. Mivel te a városban tötymörögsz és szerencséd volt, gyűjtöd a gyakorlatot baleset nélkül. De ezek a kisteherek máshogy viselkednek, mint egy személyautó. Nem véletlenül fekszik belőlük annyi az oldalukon...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!