Miért tűnt el a 2 tengelyes (8 kerekes) kamion pótkocsi és miért lett helyette a 3 tengelyes (6 kerekes)?
Apró kérdés, de nem fér a fejembe, hogy miért ez a verzió terjedt el Európában. Nyilvánvaló hátrányai:
- 8 helyett csak 6 keréken oszlik el a súly
- a kerekek más méretűek, mint a gép, vinni kell hozzá külön pótkereket
- magasabb a pótkocsi a nagyobb kerekek miatt, magasabban van a súlypont
- drágább, mert eggyel több tengelyt kell gyártani bele
- a három egymás mögötti tengely miatt nagyobb a gumisúrlódás kanyarodáskor
- a keskenyebb nyomon futó három egymás mögötti kerék jobban terheli az aszfaltot, mint a szélesebb, tengelyenkénti 4 kerék
Mi az az előny, a mi kiszorította a régi típust, ami még a mai napig általános Amerikában?
A magasságbeli problémát nem értem, szerintem nem magasabb.
Ellenben pedig így lehet a legjobb terhelhetőségi és térfogatkihasználást elérni
régen elég gyengék voltak a kamionok, 40 tonnát nagyon kevés tudott megmozgatni, mikor nyugaton már Mercik meg Manok voltak, addig itt még évtizedekkel utána is IFA meg ilyen hulladékok voltak, amik 5 tonna maxosak voltak, oda minek 3 tengely? Ma már kell a 3 a 40 tonnának, mivel ma már olyan gépek vannak amik simán elbírnak vele.
Amúgy ma is vannak 2 tengelyesek, azok akik könnyű árut visznek, papír pl, így kevesebb pályadíjat kell fizetni, és a gumikból is kevesebb kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!