Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Érdemes restaurálni ezt a motort?

Érdemes restaurálni ezt a motort?

Figyelt kérdés
[link] Ezt a motort ma rakták fel, nekem felkeltette az érdeklődésem. Papírozható könnyen, illetve eredeti. Az állapota viszont eléggé ramaty. Használni szeretném a későbbiekben. Bűn lenne új, de az eredetivel megegyező külsőt adni neki? Hagyjam meg inkább másnak, aki az eredetiségét jobban értékeli?

2018. nov. 12. 22:43
 1/5 anonim ***** válasza:
Ennyiért iszonyatosan drága ez a motor, mert hiába őrizték meg az állapotát, szinte teljesen fel kéne újítani. Ez tipikus esete annak, amikor valaki évtizedekig tárol egy motort rossz körülmények között, berozsdásodik, nem foglalkozik vele, de azért elvárná, hogy muzeális árban vegyék meg tőle. Ha 50-ért el tudod hozni, akkor lehet érdemes vele foglalkozni, feltéve, hogy nem sajnálod a szakembert rá. Jó kis veterán motor lenne belőle, az egyszer tuti!
2018. nov. 13. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Érdemes? Egyértelműen nem, 265.000 Ft egy nulla motorért. Ez eleve horror. Ennél többe lenne mire elkészül, ha egyáltalán elkészül, nem pedig elfogy a lelkesedés amikor vödörből kell összelegózni a szétbontott alkatrészeket.


Viszont aki veteránozik, az nem így nézi. Ott a jármű egy közlekedőedény, ami elvisz A-ból B-be, és nyilván erre sem lehet úgy tekinteni. Ilyen gépet már nem napi használatra kell tartani, hanem megőrizni az utókornak, az értéke csak emelkedni fog.


Ez egy költséges játékszer, hobbi, nem lehet érdemes/nem érdemes megközelítésben kezelni. Ha valakinek futja ilyen összegű játékra akkor hajrá, ha nem, akkor el kell felejteni

2018. nov. 13. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Hát, 50-ért papír nélküli példányokat sem igen találni. :)Azok is 70-100 000 Ft körül mozognak.


Veteránnak kéne persze, de nem közlekedőedénynek. :) Napsütésben, porszáraz úton tenne meg évi párszáz (talán ezer) kilométert. Ha így hagyom, ahogy van, gyanítom ledobja a fényezést, amint erősebben rászorítom a térdem a tankra. :) Tehát ebben az esetben fel kell újítanom alaposan.

Az "érdemest" úgy értettem, hogy ebben az állapotában lehet elvinné valaki, aki szigorúan az eredetiséget nézi. Akármilyen csúnyácska a jelenlegi összkép, a csíkozás nem kopott meg, a motor nincs úgy elrozsdásodva, mint egy átlag, fellelt Danuvia. Külön értéke a csíkozott lámpatök, mert szériában ilyet nem csináltak, csak néha, felárért.

2018. nov. 13. 13:14
 4/5 anonim ***** válasza:
Akkor 65-öt ajánlj érte az állapotára hivatkozva és talán 70-80 körül odaadja. Ha meg akarod venni. Az a baj, hogy veteránként hirdeti, de ez nem veterán motor, mert ahhoz veterán vizsgájának is kellene lennie (nyilván ilyen állapotban nem fog átmenni még egy sima vizsgán sem)...
2018. nov. 13. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Sokan el vannak tévedve az árazással kapcsolatban. Attól hogy valami régi, még nem veterán és nem ér sokat. Veterán akkor lenne ha OT rendszáma lenne de ahhoz patika állapot kell. Akkor érhet egy régi motor (vagy autó) sokat, ha szinte makulátlan állapotban őrizték meg és megvannak a papírjaik. Kis hazánkban ez a legritkább eset, itt a szétgányolt és ládákba pakolt papír nélküli motorokért is százezreket kérnek, holott csak kb vasárba lehetne eladni őket.

A restaurálás sosem bűn, jó ha a régi dolgokat megőrizzük az utókornak. Egy ilyen motor teljes restaurálásához (OT vizsgával együtt) rengeteg idő, pénz, türelem, szaktudás és elhivatottság kell.

2019. jan. 16. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!