Kuplung használat, hogy?
Tolatásnál hogyan kell kezelni a kuplungot?
Milyen esetekben kell még a kuplungot használni és milyen mértékig? (teljesen benyomva, vagy stb)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt se felejtsük el, hogy a hátramenetnek van a legnagyobb áttétele. Tehát erőteljesebben és gyorsabban fog elindulni az autó hátra, mint 1-esben előre!
"Milyen esetekben kell még a kuplungot használni?"
Váltásnál!! Ne hagyjuk ki, mert különben tönkremegy a váltónk. És igen, ha lehet nyomjuk be végig. Idővel ki lehet tapasztalni, hogy mikortól (és meddig) "fog" a pedál. Amint megtanultuk, nagyon szépen lehet vele játszani az akadozásmentes autókázáshoz.
Például, ha mész 90-el és elég hosszú út van előtted, hogy lelassíts 60-ra, akkor nem is kell fékezni. Hanem csak benyomod a kuplungot, az autó elkezd szépen lassulni, majd a kívánt sebességnél (ha szükséges visszaváltva a sebességfokozatot) finoman visszaengeded a kuplungpedált.
Az ilyen finom pedál-, és kormánymozdulatok a jó sofőr ismérvei.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!