Nagyságrendileg milyen költségigénnyel bír egy saját helikopter?
Megdöbbenve tapasztaltam, hogy bár az emberek fejében megengedhetetlen luxuscikként él, valójában 7-15 millió forint között szép, friss műszakival rendelkező helikoptereket lehet vásárolni. Ez gyakorlatilag egy átlagos új autó ára, itthon is nagyon széles rétegeknek belátható és elérhető összeg.
Mivel helikopterrel akár egy nagyobb birtokkal rendelkező családi ház udvarára, vagy bármilyen kieső saját területre könnyedén lehet landolni, arra következtetek, hogy fix repülőtéri díjakat nem kell fizetni.
Bizonyára- a jogosítvány megszerzésével- a tulajdonos is vezetheti egyedül a helikoptert, így pilótát sem kell alkalmazni.
A nyilvánvaló költségeken (szerviz, üzemanyag) kívül milyen költségekkel jár egy helikopter fenntartása?
Ha én gondolok egyet, s Szombathelyről Pestre, vagy Bécsbe szeretnék repülni, miként működik az útvonalengedély, s leszállóhely kérése/vásárlása?
Köszönöm a válaszokat!
En anno ismerost kerdeztem neki 4 szemelyes kisrepcsije van.
Atlag evi 5-8 milliora erdemes szamolni es a becsi turat kerdeztem olyan 200-250e ft, amibol 120-150 az uzemanyag egy takarekos kis helikopterrel, igy o draganak minositi.
Hat kinek mi a draga , az autom tobb volt mint 10m ft de masik 10et sokallanek eves szinten kozlekedesre kolteni.
Addig oké, hogy a helikopter maga olcsó.
De egy pilóta képzés több milliós nagyságrend,sokkal szigorúbb követelményekkel mint az autós jogsi. Utóbbit szinte minden birka leteheti. Ráadásul ott is van ami csak belföldre ad jogosítást, így Bécs és egyéb kiruccanások kizárva. Plusz biztos kell tenni típus vizsgát, és időnként alkalmasságit. Az is képzés függő, hogy milyen napszakban repülhetsz.
Üzemanyag, a fogyasztás nagyságrendekkel több. Biztosítás szintén. Ismerni kell a rádióhasználatot, jogszabályokat.
Leszállóhely, tárolás szintén nem a beparkolok az udvarra kategória. Kell kiszolgálás, biztos szabályozva van, hogy ki hol szállhat le, előre jelentett útvonalon lehet csak közlekedni, stb. Meg alapvetően nem árt egy zárt hangár ha nem akarja az ember hóban sárban rohasztani a technikát. Illetve alapból sokkal sűrűbb és drágább a szerviz, pár 10 repült óránként karbantartás.
Ahogy előttem írják, nagyságrendileg évente a helikopter árát el kell költeni. Így annak aki hobbi pilóta nem éri meg fenntartani, a gazdag embereknek meg egyszerűbb profi pilótát fogadni évente egyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!