Az mitől lehet, hogy itthon többet fogyaszt a motorom, mint külföldön? Benzin minőségében lehet ennyi különbség?
Olaszországban értem el eddig a legjobb fogyasztást, 4,1 l/100km. Ehhez képest itthoni legjobb az 4,6 l/100 km. Pedig hágókon mentünk át, dobozokkal, utassal. Itthon meg akkor se nagyon megy 4,8 alá, ha egyedül vagyok, és végig egy kényelmes 90es utazót tartok, durva gyorsítások nélkül.
Lehet ekkora különbséget a benzinminőség különbségével magyarázni?
ez úgy lenne korrekt, ha Olaszországban üres tankba Shell 100-ast tankolnál, és mérnéd az átlagot...aztán itthon szintén üres tankba nyomnál Shell 100-ast..
akkor nagyjából jó lenne az összehasonlítás...de addig?
#1 Elég sokat mentem ott ahhoz, hogy effektíve teljesen átöblítsem a tartályt. 1 tank benzin 350 km kb, és mentem vagy 1000 km-t arrafele. Mindig pontosan vezetem a fogyasztást. Nyilván nem hasonlítanám össze másképp :)
#2 Elég meleg volt többnyire, az hogyan befolyásolja? Oktánszám ugyanúgy 95-ös volt ott is. Igen, ez érdekel, hogy lehet, hogy pusztán a benzin tisztaságával magyarázható lenne?
3# Az útminőség hasonló volt. A két legjobb átlagot mondtam (kint 4,1, itthon 4,6). Itthon is szoktam hosszabb utakra menni, ahol nincs lámpa, és sima az aszfalt. Mégis jobbakat mértem kint, pedig itthon mentem tizenezer km-t, ott meg csak 1000 km-t kb, tehát ez a változó is kiesik a képletből.
#4 Nem egyben mentem Olaszországig, és én azt a fogyasztást mondtam, amit Olaszországban mértem, ahol kb 10 különféle hágóra mentünk fel és jöttünk le róla :) Nem segíti a fogyasztást, amikor utassal, roskadásig pakolva kell 1-es és 3-as között váltogatnod, egyfolytában fék-gyorsítás párosokat csinálnod. Úgyhogy ez a változó is kiesett.
Marad az aszfalt minősége, meg a benzin minősége, légköri nyomás (?), hőmérséklet (?).
De akkor vajon mivel magyarázható ez a szintű különbség? Amint kiértünk Magyarországról, egyből csökkenni kezdett szép lassan a fogyasztás. Eleinte azt gondoltam, hogy biztos azért, mert nem városban megyek, nincs lámpa, kereszteződés.
De ennek ellentmond az, hogy se előtte, se azóta nem sikerült még csak hasonlóan jó fogyasztást sem elérnem, pedig sokat mentem vele itthon is (sőt, kb 10szer többet, mint külföldön) olyan helyen, ahol nem volt se lámpa, se kereszteződés.
Ha ezt akartad hallani:
A magyarok sokmindent drágábban kapnak (nem úgy mint a legtöbb EU ország) és az adó is elég magas ezért muszáj ügyeskedni hogy meglegyen a haszon. Egy magyar bolt is drágábban veszi az élelmiszereket mint egy hasonló osztrák vagy német és némely élelmiszereken még mindig elég szép adó van. A tartós fogyasztási cikkekel is így van és van jópár ilyen termék ami a világon nálunk a legdrágább (az említett drágán kapjuk és még az adó is magas okok miatt).
A környező országokban olyan jó és kedvező telefon és mobil internet tarifák vannak hogy irigykedhetünk - nekünk az egyik legszarabb EU-s átlagfizetésre meg jut az erősen korlátos forgalom és drága tarifa.
A benzint is muszáj kicsit jobban "adalékolni" hogy meglegyen a haszon.
Nincs ebben semmi összeesküvés-elmélet. Ezek csak következmények. Autóval hasonlóan tapasztalom a külföldi/magyar fogyasztást mint te a motoroddal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!