Melyik a jobb? - V-fék - Tárcsafék
INDOKLÁST IS KÉREK HOGY HA:
-IGEN/ ÉS MIÉRT?
-NEM/ ÉS MIÉRT?
Használatfüggő. A tárcsafék az agyat fogja meg, így a hatásfoka nagyobb, plusz kevesebb karbantartást igényel. Cserébe drága, és mikor kell az a bizonyos karbantartás (mert hát a fékbetét ott is kopik), ahhoz vagy nagyon jól kell érteni, vagy megintcsak jó sokat adni érte a szerelőnek és imádkozni hogy ne állítson el semmit. Nagyon érzékeny az oldalirányú erőhatásokra maga a tárcsa, tehát az sem mindegy, hogy tárolod a biciklit. Az új féknek kell néhány kilométer, hogy bejáratódjon, eleinte gyakorlatilag semmit nem fog, ha erre váltasz, ezen ne lepődj meg. Utána viszont óvatosan, mert a fék az megfogja a bicikli elejét, de a hátulja megindul előre (vagyis fölfelé), veled együtt rajta. Hacsak nem kell 60-as tempóról hirtelen nullára fékezned, gyakorlatilag felesleges kiadás, több vele a macera, mint amennyi hasznot hoz. Ráadásul nagyobb eséllyel lopják el pont a te bringád a sokból, ha tárcsaféket látnak rajta.
V fék: a hatásfokát feltehetőleg ismered, hiszen használtad már. Jó beállítás kérdése minden, és itt is sok múlik azon, mennyit vagy hajlandó rááldozni. Néhány ezer forintos egyszeri befektetés egy cserélhető fékbetétes verzió, ahol nem kell az egészet szétszedni és újra beállítani, ha elkopik a betét, csak kiakasztod, és kicseréled a belső részt. Karbantartás ügyileg ebben az esetben elképesztően egyszerű. Ha a sima 500 forintos fékbetétet használod, aminek cseréjénél mindn esetben szét kell szedni és újra be kell állítanod a féket, akkor azzal lehet szívni órákig (ha potosan akarod beállítani úgy, hogy a betét egyenletesen kopjon).
A bowden sajnos egy olyan alkatrész, aminek szakadásával, megnyúlásával számolni kell (bár részemről nem értem, hogy csinálják, milyen extrém terhelésnek teszik ki a bringát, akik így jártak, normál használat mellett nálam tíz éve bírják, de lehet hogy van az már több is).
Fékpofa csere 5 perc, bárki meg tudja csinálni, sokkal egyszerűbb, mint v-fék beállítása. És tele van a yt videókkal, hogyan érdemes. GMBN-nek is van róla videója. De biztos van magyar is.
Nem kell félni.
Drágább, hatékonyabb.
Tárcsa féknél 1 ujjas fékezéssel nem fogsz fejre állni. Sokkal precízebben irányítható a fékerő 1 ujjal,mint kettővel (ne adj isten többel).
Mind2t használom. Városba elég a v-fék, terepre csak a tárcsa. Országútira patkófék, vagy tárcsa, ha unod a karbantartást és nedves időben is tekersz.
A tárcsafekbol sem mindegy milyet veszel,higy hidraulikus vagy bowdenes.Nekem volt mar mindkettő!a mechanikusnak egyetlen előnye van,mégoedig az hogy ott nem lesz baj a hidraulika résszel max a bowden szakad de ennyi.....fekerőben is messze elmarad a hidrostol.....tulakdonkeppen egy jol beallitott V fek is siman tudja azt amit egy bowdenes tárcsa!
Atlagos felhasznalasra amugy teljesen felesleges a tárcsafek!
Szia! V fékről váltottam mechanikus tárcsafékre. Tapasztalatom ezekről van csak. Hatásfokra kb azonos a kettő. A tárcsa előnye, hogy nem befolyásolja a fékhatást sem az eső, sem a sár. A V fék vizesen gyengébben fog, ha szennyeződés kerül a fékbetét és a felni közé, szépen tudja rongálni a felni felületét. Tárcsánál ilyentől nem kell tartani. További különbség, hogy ha törik egy küllőd, vagy más okból beszedsz egy nyolcast, tárcsaféknél ez nem gátolja a saját lábon történő óvatos hazajutást. V féknél igen, hiszen vagy teljesen, vagy részlegesen befékezheti a kerekedet.
Nekem bőven elegendő a mechanikus tárcsafék fékereje, de kiiktatja azokat a kellemetlenségeket, amiket egy v féknél tapasztalhatsz.
A hidraulikus tárcsafék más nagyságrend. Árban is. De annak csak komoly terepen, nagy sebességkülönbségeknél van igazán értelme, átlagos bringásnak szerintem felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!