Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Sok helyen miért olyan hülye...

Sok helyen miért olyan hülye helyekre festik a zebrákat, biciklis átkelőket?

Figyelt kérdés

Gyakori, hogy a kereszteződések "torkollatához" festik őket, oda, ahol az autóknak elsőbbséget kell adni és ahhoz, hogy lássanak bele kell állniuk a zebrába.


Ott, ahol lámpa van, nyilván nem probléma.


De, az ilyesmi:

[link]


Ez elég nagy probléma.Nem tudom, ki találta ki ezt a marhaságot.

Az még jobb, amikor zebra is van, az meg bónusz, ha tele van fával és végképp nem látsz semmit.



Miért nem beljebb festik a zebrákat?


2018. febr. 2. 18:19
 1/8 anonim ***** válasza:

Szerinted hol kellene ilyen helyeken kijelölni az átkelőhelyet?

A gyalogosok, de még a biciklisek sem az aszfaltból nőnek ki.

Biciklisnek megállsz a kerékpárút átvezetés előtt, gyalogosnak meg a zabra előtt.

Ne aggódj, hogy azzal "feltartod a forgalmat", nem tartod fel, mivel elsőbbségadási kötelezettséged van.

Legfeljebb annyi a nehézség, hogy ne a kerékpúár úton keresztbe állj meg, de ha nem az aszfaltból bukkan elő a többi közlekedő, megoldható a feladat.

2018. febr. 2. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A jó édes ***** válasza:
Ez kifejezetten célszerű, ha az a tervezőmérnök szándéka, hogy ne hajtsanak be egyszerre többen a kereszteződésbe az alsóbb rendű útról.
2018. febr. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

"bele kell állniuk a zebrába. "

Nemkell. Sőt: tilos. Autóval nem ácsorgunk a zebrán. Meg a kerékpárúton se, főleg, ha messziről látszik: percekig nem fogunk tudni továbbmenni.


Amúgy a kérdéshez is kicsit: Én nemtudom hol képzik a mostani közlekedésmérnököket, de senki sem fogja megmagyarázni nekem, hogy egy kereszteződés két oldalán lévő zebrának mért 8 (NYOLC) másodperc eltéréssel vált a lámpája? A táv kb 20 méter (az összes irányban a járműveknek piros)

2018. febr. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Alex Fly ***** válasza:

Gondolom azért oda alakították ki a zebrát, mert ott keresztezi az úttestet az a járda, amelynek a forgalmát vezeti át az úton.

Egy útkereszteződést is célszerű ott kialakítani, ahol a két út keresztezi egymást....

2018. febr. 2. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Személy szerint én is beljebb tenném az átvezetést, a kerékpárúton/járdán pedig kanyarítanék egyet, hogy legalább a biciklisek is lassítsanak, mert nem egy baleset van abból, hogy elütik az átvezetésen a kerékpárost (igen, tudom, elsőbbsége van, de 10/7 nem adja meg az autós az elsőbbséget, vagy épp a biciklis teker 60-al)
2018. febr. 2. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Alex Fly ***** válasza:

@5: tehát ha az autóvezetők nem hajlandóak megadni az elsőbbségetb akkor a gyalogosokat kellene kerülőre kényszeríteni ahelyett, hogy érvényt szereznénk a törvénynek?

Akkor ilyen alapon hagyjuk a KRESZT a francba és mindenki menjen úgy, ahogy tud.

2018. febr. 2. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Hűha, van itt baj a fejekben :)


1. Ha beljebb festik az átvezetést, zebrát, akkor annak beláthatósága rohamosan csökken, nincs annyira a látóteredben a gyalogos, kerékpáros, mintha közvetlenül a sarkon toporogna. Plusz odáig már lehet kell egy villanyoszlop, van egy fa...

2. Mindenki szeret a lehető legrövidebb utvonalon közlekedni. Ha egy gyalogosnak kerülnie kell 20 métert a zebrához, nem biztos, hogy nem vág inkább át a zebra nélküli részen. A kanyarodó forgalommal szemben ugye ott is elsőbbsége van, a betorkolló forgalom pedig úgyis lassít az elsőbbségadási kötelezettsége miatt. Magyarul sok értelme nem lesz onnantól kezdve a zebrának, átvezetésnek. Legfeljebb akkor, ha jó sok pénzért korlátot is építesz.

3. Zebrán valóban nem állunk meg elvileg, a gyakorlatban néha muszáj, ha látni is akarsz valamit a forgalomból. De kerékpáros átvezetésen megállni elsőbbségadás céljából nem szabálytalan, hiszen azzal, hogy ott akadályozod egy, utánad érkező bringás haladását, nem sértesz szabályt. Emlékezz: az elsőbbségadás azt jelenti,hogy az elsőbbségadásra kötelezett jármű vezetője nem kényszerítheti a másikat haladsz irányának, sebességének hirtelen megváltoztatására. Tehát ahogy szabályos balra kanyarodáshoz becsorogni a felezővonalig és ott várni, hogy beengedjenek a jobbról érkezők, ugyanúgy szabályos a bringás átvezetésen várni a sorodra.

2018. febr. 3. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Azt hittem, már senki nem írja le neked, hogy mit jelent az elsőbbségadási kötelezettség. :)

(" Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.")


Vagyis, ezzel a felfestéssel nincs semmi gond.

Ha jön keresztben biciklis a közelben, azt elengeded, aztán kimész addig, ahol már belátod a védett út forgalmát.

Ezen a helyen szükség esetén egy napot is álldogálhatsz (szabályosan), ha mondjuk jön egy folyamatos kocsisor, és nem engednek ki.

Ha jön egy újabb biciklis, az vagy kikerül, vagy megvár. Mert a KRESZ alapján ezt kell tennie.

2018. febr. 4. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!