A hétvégi ingyenes parkolás nem kellene bizonyos területeken átgondolni?
Egyszerűen nem lehet megállni sok belvárosi helyen, amikor ingyenes a parkolás, mert sokan beállnak a hétvége kezdetekor, aztán a végén állnak odébb. Szerintem meglehetősen rossz, hogy 15-20 percig kell parkolóhelyet keresni bizonyos területeken, még akkor is, ha én csak pár percre állnék meg, vagy mondjuk car-sharinggel vagyok.
Miért nem lehet a problémásabb helyeken hétvégére is fizetős parkolást bevezetni? Elvileg pont az lenne az értelme, hogy tehermentesítsék az utcákat, mégsem történik meg.
Szabályozni kellett volna korábban is a társasházak beépített parkolói kapacitását. Az új építésű társasházak esetén megvan a mélygarázs megfelelő számú parkolóhellyel így azoknál ez a probléma nem olyan szembetűnő. A régi belvárosi lakásos esetén viszont nem áll rendelkezésre mélygarázs, utólag aláépíteni nem lehet, a városképen meg nem szeretnénk alakítani.
Sakk-matt.
Ezt a problémát csak a régi házak elbontásával és újak építésével lehet megoldani, máshogy nem.
"Akkor hogyan lehetne elérni, hogy az emberek ne az autóik huzamosabb tárolására használják az utcát? Mert egyértelműen nem ez az utca célja."
Persze, elvárnád az ottlakóktól, hogy minden jött-ment miatt, akik 10-15 percre "beugranak" valahova, tegyék el valahova jó mélyre az autóikat...
Érdekes megközelítés részedről, hogy bár az utca célja nem az autók tárolása, Te pont azt kéred számon valakin/valamin, hogy miért is nem tudod az utcán tárolni az autódat (még ha nem is huzamosabb ideig).
Imádom az ilyen hozzáállást, amikor valaki úgy érzi, hogy az ő ideje, céljai fontosabbak, mint másvalakié. :-)
# 4
Egyértelmű, hogy az utca pont arra lenne, hogy az emberek max. 1-2 órát álljanak ott az autóikkal, nem pedig 0-24-ig, mert úgy gondolják, hogy őnekik az a garázsuk.
Egyébként eleve nem vagyok autózáspárti, szerintem vannak olyan helyen a városban, ahol most még szabad autózni, de nagyon nem kéne már, vagy kitiltás vagy dugódíj lenne jó.
# 3
Vagy parkolóházak építésével, ahol a lakók kedvezményesen parkolhatnak.
Az utcán parkolás ilyen mértékben már szerintem teljesen beteges. Próbálom megérteni a lakókat is, de azért azt lássuk be, azokhoz a lakásokhoz soha nem tartozott parkoló, nem arról van szó, hogy egyszer csak elvették. Én is olyan helyen lakom, ahol nem tudnék megállni garázsban vagy udvarban a kocsimmal, ha lenne (igaz nem Budapestről van szó). És akkor, ha én ilyen helyre költöztem, máris jogomban áll az utcán parkolni időtlen időkig?
A helyzet megoldásért kiált, kár, hogy az állam/önkormányzatok nem ezekkel a problémákkal vannak elfoglalva. A dugódíj bevezetése is késik, pedig az is nagyon sürgős lenne már Budapesten.
Én abszolút autózás-párti vagyok, nem csak a kényelmi, hanem az élvezeti funkciója miatt is, immár 25 éve vezetek.
Velem is előfordult most 2 ünnep között, hogy itt Angyalföldön a Visegrádi utcába voltam hivatalos egy vacsorára, és 10 percig köröztem, mire találtam egy parkolóhelyet 500m-re a célomtól. Nem idegesített fel, ez ilyen, el kell fogadni, nem kell idegeskedni miatta.
Most komolyan, mit csináljanak azok, akik ott laknak? McClane leírta, miért nincs jelenleg megoldás rá, kevés a parkolóhely. De! Kezdeményezés már van rá, pont itt a kerületben: aki leadja/beváltja a kerületi ingyenes parkolásra jogosító matricáját, az éves bérletet kap cserébe, amivel parkolhat vagy a Lehel téri piac garázsában, vagy a Westend City garázsában. Cél, hogy több hely legyen utcai parkolásra. Szerintem jó kezdeményezés? Bár a végeredménye az lesz, hogy az említett helyeken a vásárlók nem tudnak majd rendesen parkolni, vagyis egy újabb probléma születik.
# 7
"ez ilyen, el kell fogadni, nem kell idegeskedni miatta"
Hát bocsi, de szerintem ez zavaró dolog, és hatalmas probléma, sajnos attól nem vagyok előrébb, hogy valaki azt mondja, nem kell idegeskedni.
"Most komolyan, mit csináljanak azok, akik ott laknak?"
Az a baj, hogy fordítva ülünk a lovon. Nem kötelező autót tartani, vagy ha valaki akar, oldja meg a tárolását. Ha nem megoldható a tárolása, nem is kötelező olyan helyen lakni. Te is írod, hogy autózás-párti vagy, most ez nyilván kompromisszumokkal is jár, nem csak a kényelemmel, mind parkolási kérdésben, mind később majd a dugódíj tekintetében.
Persze, értem én, hogy ez egy kicsit mélyebb probléma, nem lehet csak simán hárítani a felelősséget, de attól még ne fogadjuk már el, hogy az utcát garázsnak használja fél Budapest!
"De! Kezdeményezés már van rá, pont itt a kerületben"
Tehát már van is erre kezdeményezés? Persze, egyszer ez is gond lesz, de legalább van valamiféle kiút az alagútból, később ezt ösztönözheti az illetékeseket újabb parkolóházak építésére.
Pár évtizede már csak úgy építhető új lakás, ha ahhoz egy gépkocsi tárolására megfelelő helyet is biztosítanak a bejárattól számított 500 méteren belül.
Persze ennél régebbi épületek esetén ez nem mindig teljesül -ilyenkor ennek tudatában kell(ene) odaköltözni vagy gépkocsit venni.
És azt sem biztosítja, hogy lakásonként 2-3 autót tárolhasson az ember az ajtaja előtt...
Gondolom aki kocsit vesz, az tisztában van azzal, hogy azt valahol tárolnia is kell és nem mástól várja el azt, hogy erről gondoskodjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!