Mire jó az hogy mostmár van A1, A2 stb kategória?
Mi is volt 17 évesen?
Merthogy olyan soha nem volt, hogy 17 évesen megszerezhesd az A-t.
Ha esetleg 16 évesen megvolt az A1 (125 ccm), 2 év után mehettél A-ra. minimum 18 évesen lehetett.
És persze kellett hozzá PÁV.
Miért nem lehet úgy mint régen? Szerintem ez így igazságtalanság, hogy ugye:
- mi már motorozunk, nem szamáron járunk.
- mi már házban lamkunk, nem barlangban.
- mi már internetezünk, nem postagalambbal kérdezgetünk hülyeségeket.
Soroljam még?
Bizony, 17 évesen valóban nem tettük le. És, minek? A fizetés sem olyan volt, hogy a gyerek motorkerékpárt kapjon. Irigykedve nézték, akinek az utcában motorja volt.
Aztán, nagyon sokkal gyengébbek voltak a motorok, és sokkal-sokkal gyérebb volt a forgalom.
Danuvián kezdtem, de még később, a Pannónia, MZ, Java nagymotorok is igencsak gyengécskék voltak. A 250 cm³-es motorok 11-12 kW-osak voltak, amilyen teljesítmény a mai „A1”-kategória felső határa körüli.
Amikor, például, én, Danuvián kezdtem motorozni, azért más volt a forgalom. Akár az úttest két széle közt, kígyóvonalban is motorozhattam volna, akár főútvonalon is.
Egy megyeszékhely egyik főutcájában laktunk. A gyerekek az úttesten fociztak, fogócskáztak, bicikliztek össze-vissza. Naponta elment néhány Csepel teherautó, amit messziről hallani lehetett, és félrehúzódtak. Alig volt közösségi közlekedés, „fakarusz”-nak csúfolt „buszok” voltak: teherautó, fabódé felépítménnyel. És igen ritkán jártak.
Ma azon az úttesten, még kijelölt gyalogátkelőhelyen, zöld jelzésnél is, igyekezve lehet csak átjutni a másik oldalra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!