Miért kell a teljesítmény adót fizetni az autókra?
Mi indokolja, hogy az egyes autók után extra adót vetnek ki?
Súly adó / Teljesítmény adó - Ez a kettő ugyan az, vagy különböző?
Tényleg eltörölték a súly adót?
Én jobban jártam vele.
1395 kg helyett a 85 kw-ra fizetem az adót.
A gépjárműadóról a 1991. évi LXXXII. törvény rendelkezik.
Az első fejezet válaszol a kérdésedre, hogy miért kell fizetni:
„Az Országgyűlés a motorizációval járó közterhek arányosabb elosztása, a települési, a fővárosban a kerületi önkormányzatok bevételeinek gyarapítása, valamint a közúthálózat karbantartásához és fejlesztéséhez szükséges források bővítése érdekében a gépjárművek adójáról a következő törvényt alkotja”.
A „súlyadó” és a „teljesítményadó” annyiban „ugyanaz”, hogy mindkettő gépjárműadó.
Vannak járművek, melyeknél a teljesítmény az adó alapja (köznyelvben: teljesítményadó), és vannak, amelyeknél a jármű tömege (köznyelvben: súlyadó).
„Teljesítményadó”:
• Az adó alapja személyszállító gépjármű - ide nem értve az autóbuszt - hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye, kilowattban kifejezve.
„Súlyadó”:
• - Az adó alapja az autóbusz, a lakókocsi, a lakópótkocsi hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege.
- Az adó alapja a tehergépjármű hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege, növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával.
- Az adó alapja nyergesvontató esetében a nyergesvontató saját tömegének kétszerese, növelve a nyergesvontatóval vontatható, átmenőfékes vontatmány (félpótkocsi) megengedett legnagyobb össztömege és a nyergesvontató saját tömege pozitív különbözetének felével.
A teljesítményalapú adónál
• magánszemély esetén annál kisebb 1 kW adója, minél idősebb a jármű,
• cégautó esetén annál kisebb 1 kW adója, minél jobb a környezetvédelmi besorolása.
A jogszabály teljes hatályos szövege elolvasható, például, itt: [link]
WOW Köszi!
Nagyon sok mindent helyre raktatok a fejemben. Sajnos a jogi szövegeket neheze értem. Számomra érthetetlen nyelvezettel vannak megfogalmazva. Ezért is érdeklődöm itt.
A rendszám nélküli gépjárművekre nem terjed ki ez a törvény, amit belinkelt #8. Tehát egy traktor, moped autó / smkp, kp, kézikocsi, nem is kell, hogy súlyadót fizessen?
Felmerül bennem még egy kérdés:
Megéri moped autót üzemeltetni városi közlekedésre? Vagy zöld rendszámosat.
A városban a moped autónak van egyéb előnye? Mehet buszsávban? Vagy ott csak a smkp mehet? A zöld rendszámosok is mehetnek buszsávban? Parkoláskor van valami előnye a moped autónak, vagy a zöld rendszámosnak?
Nézőpont kérdése, hogy egy moped autó esetében előnyként értékeled-e azt, amit az a jármű nyújtani tud.
Teljesen városi közlekedédre korlátozva, két személy elfurikázik vele, de már egy nagyobb bevásárláshoz is kicsi, és vannak igen költségesen szervizelhető moped autók.
A teljesítmény adó egy 1000-1300 köbcentis autó esetében nem egy földjöz vágós összeg, persze vannak plusz költségek, kötelező biztosítás, parkolási díjak, stb, de egy teljes értékű autó, amivel nem csak a városban lehet gurulni, hanem akár hosszabb utakra, kirándulni, rokonokat meglátogatni is nyugodtan el lehet indulni.
Neked kell tudni, hogy mire van szükséged, mert ha a spórolásnak az az ára, hogy a jármű alkalmatlan arra, amire használni akarod, akkor értelmét veszti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!