Szerintetek ez balesetveszélyes, lehet belőle problémám?
Friss jogsis vagyok,nem vezetek nagy forgalomba,csak a megszokott útvonalamon,ami szinte forgalommentes. Nem foglalatoskodom semmivel vezetés közben,betartom a sebességkorlátozást,nem vágok ki senki elé,nem előzök őrült módjára. Viszont nem friss jogsis stílusba vezetek (sajnos? ),a kormányfogást és a váltást is ellazáskodom. Elégé lazán váltok,tenyérrel tolom,nem fogom rendesen,ha nem muszáj. A kormányt sem szeretem 10-10 állásban fogni,gyakran tenyérrel kanyarodom,hosszabb egyenes szakaszon csak egy kézzel tartom.Gyakran parkolok tolatva,amit sokan sérelmeznek,merthogy egy kezdő csak ne tolatgasson.
Tudok rendesen váltani,és kormányt tekerni,de nekem így kényelmesebb. Szerintetek ez nagy probléma?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem. Szerintem az a probléma, ha ragaszkodsz a kétkezes kanyarodáshoz mindenáron, és közben semmit nem tudsz csinálni a "szabad" kezeddel, se váltani, se inteni, semmit. Azt tartom balesetveszélyesnek.
Csak arra kérlek, ne "told túl a lazázást", biztonságosan fogd a kormányt, és mindig tartsd meg az uralmat a jármű felett. Vagyis addig engedd a gyeplőt, amíg az nem csúszik ki a kezedből!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kormányt nagyobb sebességnél érdemes két kézzel fogni, mert ha valamiért hirtelen kell korrigálni (defekt, szarvas, stb.), akkor életet menthet az a fél másodperc.
A váltót tökmindegy hogy babrálod, legrosszabb esetben hamarabb szétcseszed a váltódat.
A tolatva parkolás szerintem pont hogy biztonságosabb. Amikor beállsz, akkor ígyis-úgyis látod, hogy nincs ott semmi. Viszont amikor kiállsz a parkolóhelyről, akkor így jobban kilátsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kormányfogás nem kötelező, nincs rá szabály sem csak ajánlás. Egyedül a vizsgán kell betartani, mert ott van biztos aki nem nézi jó szemel. Utána úgy mész ahogy akarsz, de azért mindkét kezeddel ne engedd el nyilván.
Legtöbben alul fogják vagy két oldalt, tenyérrel kormányoznak és hagyják csúszni a kanyarból visszafele, nincs ezzel semmi gond.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak érdekességnek irom! Pont a napokba olvastam,és van benne logika.
A 10/10kormányfogás nem ajánlott,elavult. Helyette a 45/15 ajánlott.
A magyarázat: Ha nyílik a légzsák,10/10es fogásnál orrba vágod magad.
Valamikor a zsigába,volgába,stb nem volt lufi,ott még jó volt a 10/10
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon helyes, hogy nem 10-10-nél fogod a kormányt, az a lehető legszarabb kombó, fel sem tudom fogni, hogy régen miért ezt tanították. Én nem is tudok kormányozni, ha úgy fogom a kormányt. Legtöbbször bal kézzel, 9 óránál fogom a kormányt, majdnem mindent meg tudok oldani, csak neccesebb szituknál, vagy nagy tempónál markolom két kézzel 9 - 3 óránál.
Egy kezdő ne tolasson? Mi a fhasz? Akkor hogy fogsz megtanulni? Egyenesen büszke kéne legyél arra, hogy friss jogsisként tudsz tolatva parkolni, mások egy élet alatt nem képesek rá.
Annyit tudok ajánlani, hogy menj változatos útvonalakra is, menj forgalomba is vezetni, mert nem jó, ha sokáig csak ugyanott vezetsz, mert nem tudod majd kezelni a váratlan szituációkat és elfelejted a szabályokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!