Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Igaz hogy a Challengernél...

Igaz hogy a Challengernél túlélték a robbanást, a zuhanást, a becsapódást, s végül a tenger mélyén haltak meg a kabinban mikor elfogyott a levegő?

Figyelt kérdés
2017. aug. 7. 13:55
1 2
 11/17 Alex Fly ***** válasza:

A robbanás után a kabin egyben maradt, illetve a felvételek tanúsága szerint is életben maradtak. A becsapódás viszont halálos.

A kifröccsenésre csak annyit válaszolnék, hogy ekkora sebességnél a vízfelszín kb. semmivel nem különbözik attól, mint ha betonba csapódik.

2017. aug. 8. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
mekkora volt az a sebesség?
2017. aug. 8. 00:11
 13/17 anonim ***** válasza:

"NASA routinely trained shuttle crews for splashdown events, but the cabin hit the ocean surface at roughly 207 mph (333 km/h), with an estimated deceleration at impact of well over 200 g, far beyond the structural limits of the crew compartment or crew survivability levels, and far greater than almost any automobile, aircraft, or train accident. "


200g feletti lassulás, ezt esélyed sincs túlélni. A guiness rekorder autóversenyzőnek is csak valami 160g-t sikerült túlélnie, de egy darabig az sem állt lábra.

2017. aug. 8. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Asszem ő a rekorder:

[link]

2017. aug. 8. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:
hány g az amit egy egészséges átlagember biztonsággal kibír?
2017. aug. 8. 01:27
 16/17 anonim ***** válasza:
Azt tudom hogy ha folyamatosan 5-7g körül kapsz g erőt akkor már egy átlag ember elájul. Természetesen ez csak akkor amikor folyamatos g hatás akatt vagy. Ha nem folyamatos akkor is csak akkor azt szinte észre se lehet venni. Egy forma1-es verseny alatt 0-3g-t kapnak csak a kanyarok miatt. Egy normális balesetnél 10-20g-t kapnak. Egy komolyabb baleset lehet 40-50 is de 40g felett már kötelező az orvosi átvizsgálás. Amúgy Jules Bianchi(aki nem ismerné volt forma1-es pilóta) egy esős versenyen kicsúszott és egy markoló hátuljába ütközött. A sisaknak nem lett baja viszont a hirtelen lassulás miatt súlyosan károsodtak belső szervei végül lekapcsoltatták a gépekről és meghalt. És itt nem vonzott a föld hanem egyenesen ment olyan 100-130km/h-s sebességgel és egy 40 tonnás markolónak a hátulját tette arrébb. Szóval szerintem a challenger utasai jóval nagyobb g-t kaptak mint ő, pedig ő nem először érzett ekkora g-t.
2017. aug. 8. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

"Egy normális balesetnél 10-20g-t kapnak. Egy komolyabb baleset lehet 40-50 is de 40g felett már kötelező az orvosi átvizsgálás. "


Attól függ mi a normál baleset. Már 50km/h sebességnél is össze lehet szedni 30-40g-50gs lassulást, főleg biztonsági öv nélkül.

2017. aug. 8. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!