Sopronban a "jólét" miatt van ennyi autó, ekkora dugók?
Nem ott lakom, de többször közlekedtem már arra autóval.
Más vidéki városban nem láttam hasonlót.
Rengeteg ott az autó.A csúcsidőkben, reggel 7-8 között, illetve délután fél 4 és 5 óra között nem egyszerű közlekedni.Bedugulnak a körforgalmak.
Lehet a helyiek megszokták, de aki idegenként megy oda, annak furcsa.
Emellett, ahogy én látom, a közlekedésfejlesztés nem tudta/tudja követni a város terjeszkedését.
Meg még az is hozzájárul, hogy Sopront nem tervezték ekkorára, emiatt szűkek az utcák, olyan "kisvárosias".
Sopronból származó ismerősök szerint, ennek azaz oka,hogy aki teheti Ausztriában dolgozik, oda meg kell az autó.Így, nagyon gyakori,hogy 2 autó van egy háztatásban.
De, még az is hozzájárul,hogy a soproniak nagyon kényelmesek, mindenhova autóval mennek,ugyanis nem érdekli őket az üzemanyagköltség, mivel Ausztriában sokat keresnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amiket leírtál azok együttesen.
A városszerkezet nem az autóknak lett kitalálva.
A város népessége gyorsan növekszik, ezt az infrastruktúra nem tudja lekövetni.
Nincs elkerülő.
Aki Ausztriában dolgozik annak valószínüleg van kocsija.
A tömegközlekedés túlterhelt, ezért sokan kocsival viszik a gyereküket.
Meg ugye az Ausztriában dolgozókat nem is viseli meg annyira az üzemanyagár.
Az utóbbi időben amúgy sokat romlott a közlekedési kultúra is. (Meg minden más is) A nemrég betelepültek nem úgy viselkednek, mint a régi soproniak. Nem adnak elsőbbséget, gyorsan vezetnek, dudálnak, szabálytalanul parkolnak stb.
Sopron kezdi elveszíteni a nyugodt kisváros jellegét. Egyre többen vannak akik csak a pénzért vannak itt és egy cseppet sem tisztelik a várost.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"aki teheti Ausztriában dolgozik, oda meg kell az autó"
Tessék, leírtad. Van családtagom, aki ott lakik, naponta kijár. Így gazdaságosabb, mintha ott lakna, szóval ott nyomul a dugóban ő is.
Amit elkölt benzinre, az nem kevés egy magyar átlagfizetéshez viszonyítva, de amit kint keres, abból ezt meg az albérlet 150e forintját (utóbbi már rezsivel) levonva még mindig bőven marad euró...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sopron mikor volt nyugodt kisváros jellegű? Lehet csak nekem nem tűnt fel, pedig nem is a belvárosban éltem anno.
Amúgy meg Sopron van talán minden más tekintetben a elgjobb helyzetben az országban, a közeli határ hatalmas előny.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3. A tömeges bevándorlás előtt. Azért akkor nem volt ilyen zsúfolt a város.
A határ sokaknak előny, de sokaknak meg hátrány. A lakhatás és a megélhetés nagyon drága. Aki nem Ausztriában dolgozik az csak szív emiatt. Persze lehet mondani miért nem megy el ő is Ausztriába, de valakiknek itt is kell dolgozni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kint dolgozók miatt, meg azért van itt mellékesen 2 egyetem. Mi is kint melózunk haverokkal, 1 lakásban lakunk hárman, három kocsival. Nem erre lett kitalálva anno a város és a lakótelepek sem.
Legtöbbször este mikor jövök haza, már csak a járdán van hely, de valamikor csak a füvön!!
Ettől függetlenül nekem bejön ez a város, nem nagyon élnék máshol. Ugyan Sopronban nincs semmi program, de ha van egy jó kocsid, osztrák fizetésed, meg 2 pályamatricád, akkor tiéd a világ, mert minden itt van a közelben. Legyen az Bécs, Győr, Pozsony, Balaton part, Pest, stb.
Annak is köze van hozzá, de átlagosan nézve nincs itt annyival nagyobb jólét, mint a régió más városaiban.
Emellett sokat számít az is, hogy nagymértékű az ingázás, sokan járnak dolgozni/tanulni Ausztriába, ami jóval kényelmesebb autóval, mint vonattal. Így még ha amúgy nem is akarna autót, akkor is inkább összekuporgat rá, mert a határon túli közlekedésnél szinte elengedhetetlen. Bár az osztrák fizetések mellett nem sokan nyomorognak idehaza, de nem csak ez az oka, hogy autóval járnak, hanem az idő. Nem mindegy, hogy kétszer háromnegyed órát autózol egy nap, vagy hogy a várakozással együtt kétszer másfél órát vonatozol.
A lustaság meg nem regionális jellemző, jónéhány olyan embert ismerek, akik nem dúsgazdagok, mégis a boltba is autóval mennek.
Ami még a személygépjárművek dominanciáját segíti, az a pocsék tömegközlekedés. Jó, persze, tudom, vannak ennél sokkal rosszabb helyek is. De összességében véve egyre rosszabb a helyzet. Én nagy tömegközelekedés-párti, környezetvédő lelkületű ember vagyok, de sokszor már nálam is kezd betelni a pohár. A vonatok óránként járnak, de hazafelé vagy 5 perccel előbb lelépek a melóból (amit azért nem néznének jó szemmel, ha rendszeresítenék), vagy várhatok majdnem egy órát a következőig. A buszokkal meg reggel gyűlik meg a bajom, nem akarom részletezni egy átlagos munkásjáraton terjengő szagokat, de minimum gyomorforgató. Ülőhely meg csak nagyritkán van. Főleg télen kényelmetlen, amikor az ember kabátban van, levenni nem lehet, sokszor állóhely is csak úgy van, hogy az alsó lépcsőn féllábon kell egyensúlyozni... 15 km alatt leizzadok, mint Lagzi Lajcsi a Dáridóban, aztán meg jöhet a tüdőgyuszi.
És az utóbbi 15 évben pont a járatok felét szüntették meg. Ezek után milyen praktikus, kényelmi érv szólna a busz mellett?
De ami a legnagyobb oka a reggeli és délutáni tumultusnak: az az elbénázott várostervezés. Sopron mindig is hadilábon állt ezzel, nem szokásuk a jövőre gondolni. Amikor a jelenlegi közlekedési hálózatot kiépítették, akkor az épp elég volt az akkori forgalomnak. Eszükbe nem jutott, hogy ez idővel növekedni fog. Nem részletezném, hogy pontosan hol bénázták el, mert a kutyát sem érdekli, de egyszerűen nincs elég hely a forgalomnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!