Egyre rosszabbul megy a vezetés a forgalmi vizsgához közeledve, mit tegyek?
Tavaly júniusban jártam KRESZ-tanfolyamra és júliusban vizsgáztam. Kb. 20 órám volt egy dízel autón (amivel lehetetlen volt lefulladni), egy türelmetlen oktatóval.
Családi tragédia is történt (kis kimaradás), oktatót is váltottam, az új oktatóra egy hónapot kellett várni, de extrán nem ért rám, így újabb oktató és várakozás...
Most benzines autón tanulok, hála Istennek ez le tud fulladni, így oktató mellett gyakorolhatom a kuplung használatát is.
Az oktatóm rettentő türelmes. Sok dolgot gyakoroltat és rengeteg hasznos dolgot elmond.
Már megvan a forgalmi vizsga időpontja, még pár hét van addig és elég sok órát beterveztünk.
A gond az, hogy egyre rosszabbul megy a vezetés. Az oktatónak még fékeznie kell, előfordul, hogy neki mennék a másiknak, ha nem lenne mellettem. A táblákat még nem veszem észre.
Az első pár órán ezzel az oktatóval sokat fejlődtem, ő is mondta és én is éreztem.
Most, a vizsgához közeledve pedig szerintem leginkább visszafelé fejlődöm.
Mit lehet csinálni?
Sok citromfűtea, testmozgás, hogy nyugodt legyek, alvás, hogy kipihentebb, a lakást pedig végigcetlizem (SIKK-es indulás, parkolási útmutatók, mire figyeljek, stb).
Persze másból is vizsgázom május hónapban, amire tanulnom kell, heti 40 órában dolgozom, anyagiak miatt aggódom, elintéznivalóim akadnak és nehéz életszakaszon megyek át. Persze nem úgy terveztem, hogy minden egyszerre szakadjon rám.
Mivel nyugtassam le magam? :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a gond, hogy elsősorban anyagilag, másodsorban idegrendszerileg (a másik vizsgák, idő) jó lenne minél előbb letudni. Ez a nyomás rajtam.
Szerintem pedig a stressz leküzdése segíthet.
Olyasmikkel van gondom, mint mikor tudok sávot váltani, minden tükörbe és holttérbe is nézzek, ne felejtsem el, elsőbbségadásnál fékezzek, de ne fulladjak le, de ne ragadjak ott de ne is induljak olyankor, amikor nem tudok (ne ítéljem meg rosszul).
Már elméletnél is a szituációk mentek a legjobban, élőben meg még érthetőbb a jobbkézszabály,kanyarodási szabály, kanyarodó főútvonal.
Inkább jobb kéznél mennyire kell lelassítani, hogy belássak, milyen mértékű lassításnál kell 1-esbe visszaváltani, kuplungot benyomni.. Közben meg már indulni kellene tovább.
Akkor a cetlizés segíthet, mert azzal tényleg végiggondolom a dolgokat és látom is sokszor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vezetés közben szerintem a gépkezelésen jár az eszed, nem más egyéb problémán.
Ha nem veszed még észre a táblákat, akkor vezetés közben görcsösen koncentrálsz valamire, ami miatt sokat hibázol. Vagy csak egyszerűen túl közelre nézel magad elé és még az autót sem érzed kellőképp, emiatt elbecsülheted a távolságot és a sebességet is.
Figyeld a forgalmi helyzetet, de ne csak 10 méterre magad előtt, hanem jóval távolabb is, a szembejövő sávot, figyeld az útpadkán a gyalogosokat is, meg tudnak lepni a hülyeségükkel néha. Ha már a padkát is figyeled, akkor nézz egy kicsit feljebb is, sok táblát észre fogsz venni, amit azonnal értelmezned is kell, ráadásul ha több (pl reklám) tábla is van egymás közelében, akkor ki is kell választanod a rád vonatkozót.
Nincs még rutinod, de majd lesz idővel, ne parázz miatta. Talán érdemes lenne pót órát venned, akár vizsga előtt is.
Mostmár talán jobb, de el ne kiabáljam. :D
Talán 4 alkalmam volt a kérdés kiírása óta (most sűrűsödik).
Cetliztem mégis, amíg írtam is végiggondoltam ezzel a dolgokat és néha tudatosan figyelmeztetem magam, hogy olvassam is el a kirakott cetlit.
Órákon pedig tudatosan próbálok koncentrálni, amennyire csak megy.
Talán javul a nyomtartásom, sávváltásnál nem ijedek meg, ha egyáltalán akárhol, bárhol autót látok.
Félek a parkolásoktól, hogy idegesen hogyan is fog menni.
Nagyon félek az Üllői úttól. Nettó szívás a hirtelen 30-cas korlátozásával, a szélén menő villamossal és a nagy forgalmával együtt.
Félek a gyalogosoktól és a sárga lámpától: átmenni még vagy megállni?
Kikerülésnél elfelejtek indexelni, ettől is félek.
Fúúú...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
2016. július vége és október között voltak óráim az első oktatóval, egy hónap szünettel, és mivel katonás, türelmetlen ember volt felemelt fordulatszámú diesel-el, ezért mondhatni csak a kormányzárt tanultam nála.
Az új oktatónál tavasszal kezdtem és már megvan a 30 óra, ami itt tényleg annyi, ráadásul nemcsak 90 percet tart és késni se szokott.
Tehát nem olyan, mintha 26 óra meglett volna valakinél, egy hónap múlva 10 óra más körülmények között, utána vizsga.
Hanem olyan, mintha 2017. tavaszán tanultam volna vezetni tanulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!