Az MTZ miért csinalja azt a különleges hangot gazelvetelnel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a lefújószelep, dízeleknél nem kötelező használni, de érdemes beépíteni. Ilyen hangja csak akkor lesz viszont, ha direkt erre is van építve, mert alapból arra törekednek minél csendesebb legyen a gép.
A felesleges töltőlevegőt engedi ki, mivel gázelvételkor kevesebb levegő kell, de a turbó a súlya miatt még pörög tovább és nyomja. Amit a dízelek simán benyelnek motorba gond nélkül, azért se kell rá feltétlenül, de jobb ha van. Ez függ a motortól is, a turbó méretétől, a töltőnyomástól stb. van ahol dízelnél is erősen ajánlott.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csodálkoztam is hogy miről beszélsz, az ilyen MTZ-kben gyárilag nincs is turbó.
De amelyeken van, azokon sem mindegyiken van lefúvószelep. Csak amelyik van ilyen szelep, az fog így szólni. De ez érvényes az autókra, kamionokra is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!