Magyarországon többnyire miért autókra építik a városokat (városrészeket)?
A mi városunk népessége folyamatosan növekszik.
Ebből adódóan, létrejöttek teljesen új városrészek is.
Viszont, teljesen autókra épültek.
Van olyan városrész, ami vadiúj családi házakból áll.Úgy kell elképzelni, hogy járda az nincs, csak út.Buszmegálló sincs , csak jó messze a főbb úton.
Mondjuk, itt mindenki autóval közlekedik.Sőt, már majdnem teljesen általános, hogy 2 kocsi van egy családnál.
Erre a városra különösen igaz, hogy tele van szűk utcákkal, megmaradt a 19. századi szerkezete.Nincsenek 4 sávos "sugárutak", mint több magyar nagyvárosban.
Nagyon komoly dugók szoktak lenni.Főleg csúcsidőben.
Én a tömegközlekedést is hibáztatom, mert nagyon rosszul van szervezve és nem elég sűrű.
Szerintem arról van itt szó, hogy az ingatlanfejlesztéseket a gyorsan, alapvetően hatékonyan működő magánszféra pörgeti, míg az infrastruktúra fejlesztése a folyamatosan forráshiánnyal küszködő helyi önkormányzatok dolga, akik így leginkább csak követő magatartást fognak tanúsítani. De igazából még ott is csúszik az infrafejlesztés, ahol egy kézben összpontosul az ingatlanfejlesztéssel - pl az ócsai szociális lakóparkot az állam fejlesztette mindennel együtt, de busz azóta is csak napi 2-3 helyi busz fornájaban jár oda, hiába volna kézenfekvő az állami szolgáltató több budapesti járatát is meghosszabbítani odáig. Holott az ott lakók helyzetükből fakadóan nem nagyon tudnak autót fenntartani.
És nem csak a közlekedésben vannak gondok, ugyanígy évekig húzódik az oktatási és egészégügyi rendszer vagy a hivatali adminisztráció kapacitásbővítése az új városrészekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!