Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ha nekem 102 kódú egészségügyi...

Ha nekem 102 kódú egészségügyi alkalmassági vizsgálat kell, annak mennyi a díja?

Figyelt kérdés

Gépjármű-vezetői alkalmassági vizsgálat térítési díja:


a) ha 40. életévét még nem töltötte be:


aa) első fokon 7200 Ft

ab) másod fokon 10800 Ft


Nem értem, ha én hivatásos sofőr szeretnék lenni, akkor másod fokú vizsgálat kell?


2016. dec. 17. 15:02
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Első.
2016. dec. 17. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszi!
2016. dec. 17. 15:09
 3/7 A kérdező kommentje:
Esetleg azt meg tudod mondani még, ha jelenleg van érvényes úrvezetői jogosítványom 2024-ig, de megcsinálom ezt a 102-es kódút, akkor csak 2021-ig lesz érvényes?
2016. dec. 17. 15:14
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos mindegyik kategóriád csak addig lesz érvénes, ameddig a II-es típusú alkalmassági szól, hiába szól tovább a jelenlegi I-es típusú alkalmasságid. Kivételt képez a moped kategória, amihez nem társul egészségügyi alkalmassági.
2016. dec. 17. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Azt kell mérlegelned, hogy a munkádhoz szükséges-e a 102-es kód.

102-es kóddal 5 év

101-es kóddal 10 év a kategória érvényességi idő (40 év alatti személyek esetében)



A másodfokú alkalmassági azt jelenti, hogy akit első fokon nem találtak alkalmasnak, megfellebbezheti a határozatot.

Különböző egészségügyi problémák miatt kerülhet sor első fokon elutasításra, másod fokon már orvosi bizottság dönt a megfelelő szakorvosi véleményeket áttanulmányozva (pl. színtévesztés mértéke hivatásos jogosítvány esetén)

2016. dec. 17. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, kissé elszomorító, hogy így lerövidül az érvényességi idő.
2016. dec. 17. 16:11
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem értem a rövidülés miatti szomorkodásod.


A 2. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki „C1”, „C1E”, „C”, „CE”, „D1”, „D1E”, „D”, „DE” kombinált vagy „TR” trolibusz kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni; illetve, kategóriától függetlenül azt, aki a közúti közlekedési szolgáltatás keretében közúti járművet, megkülönböztető jelzéssel ellátott közúti járművet vezet vagy kíván vezetni, valamint akit közúti járművezetői munkakörben foglalkoztatnak.

Nem hobbiból szoktak 2. csoportú orvosi alkalmassági vizsgálatot végeztetni, hanem azért, mert a fentiekhez szükség van rá.

Márpedig, az ésszerű, hogy aki a fentiek miatt többet is vezet, mint az átlag autós, rosszabb körülmények esetén is kénytelen vezetni, illetve, az átlagtól nagyobb tömegű járművet vezet, személyeket szállít: szigorúbb egészségi követelményeknek feleljen meg (bár nem ezzel van gondod) és sűrűbben legyen az orvosi vizsgálata.


Ha mondjuk „B” és „C” kategóriád van, és a „B”-t nem használod hivatásszerűen, de a „C”-t igen; mit érnél vele, hogyha a „B” orvosija 10 év múlva járna le, ha a „C” miatt 5 év múlva úgyis menned kell orvosira?

Ha már nincs szükséged – a példában a „C”-re -, akkor végeztess 1. alkalmassági csoportú vizsgálatot, és a „C”-t nem fogod tudni használni, mert nem lesz rá érvényes orvosid. Nem lennél kényszerhelyzetben, mert a „C” nem vész el; ha szükséged lesz rá, akkor 2. csoportú alkalmassági, és használhatod.

2016. dec. 17. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!