1958-90 rendszámok betű sorrendjére ki tud magyarázatot adni?
Az 1958-1990 között 2 betű és 4 számos rendszámok első betűi milyen elv szerint követték egymást? Miféle fura ABC-t ide képzelni?
C, I, U, Z, P, T, K, G, D, N, E, J...
Pedig benne van a miért, ha figyelmesen olvasol!
Abban az időben több volt a lefoglalt rendszám betű, mint amit ki lehetett adni a pórnépnek. A '70-es évekig szinte autója se volt senkinek, kivéve aki olyan beosztásban dolgozott, hogy legyen állami autója. A többségnek az oldalkocsis motor volt a csúcs, én is abban nőttem fel.
Ha megnézed a wiki elég pontos írását, akkor látod, hogy az A, B, foglalt volt, a C kiadható, a D motor rendszám volt, az E az ideiglenes, az F teherautókon volt, a G a buszoké a H a honvédségé volt. A következő kiadható betű az I volt.
Akkor eddig meg volt a C, I sorrend.
A J a taxiké volt, A K és az L motor rendszám volt, az M a mentőké, az N az utánfutóké, O megint motor, P a postáé, R a rendőrség, S a TSZ teherautóké, a T a tűzoltóké volt, stb...
A következő betű a U lett a magán autókon.
Egyszerűen nem gondolták, hogy valamikor annyi autó lesz, hogy elfogy az a pár ezer kombináció.
Mikor kezdtek elfogyni a betűkombinációk, akkor már sorra szabadították fel a foglalt kombinációkat, de nem feltétlenül ABC sorrendben.
A legvégén kiadták a dupla betűket is amit előtte soha. Jöttek az AA, BB, CC, DD betűk.
Amikor elfogyott az egy betűs, akkor jöttek a két betűsek. Ugyanúgy, ahogy az egy betűseknél, itt is megnézték, hogy milyen kétbetűseket kellene lefoglalni, majd szépen kiadták a maradékot.
Utána jöttek a három betűsek, azokból is foglaltak le, aztán a maradékot adják most ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!