Van gyakorlati haszna az M0 autópálya nyugati 10-es főút-M1 autópálya közötti szakaszát megépíteni?
Tegyük fel, hogy te most a 11-es, 2-es (M2-es) vagy a 3-as (M3-as) út felől jössz Budapestre, és az 1-es (M1-es) vagy a 7-es (M7-es) úton akarsz továbbmenni. Akkor két lehetőséged van: vagy mész az M0 jelenlegi szakaszán, és óriási kitérőt teszel, vagy keresztülmész Budapesten. Előbbi eset ugye idő és üzemanyagköltséges. Utóbbi pedig idő és üzemanyagköltséges lehet, ha dugó van a városban. Arról nem is beszélve, hogy a sok autó növeli a város forgalmát, és szennyezi a levegőjét.
És azt tegyük még hozzá, hogy ha a 10-es út felől jössz, akkor pedig ígyis-úgyis a városba be kell menned, mivel ebbe az útba nem csatlakozik bele az elkerülő.
Megépíteni mindenképpen lenne értelme ezt az útszakaszt, és elég régóta aktuális már. A körgyűrűnek úgy lenne igazán értelme, ha a teljes várost meg lehetne kerülni vele.
A 11-10-es főút közötti szakasz számomra is egyértelmű, arra szükség van, márcsak a Szentendrei út tehermentesítése miatt is. Ezt követően azonban olyan világvárosokat kívánnak méregdrágán kivitelezett autópálya alagutakkal bevonni a forgalomba, mint pl. Nagykovácsi.
Véleményem szerint vagy a 10-es és 102-es főutak mentén érdemesebb lenne felszíni vezetéssel összekötni É-Pestet és az M1-est.
Jobban belegondolva mondjuk már olyan területen is sikerült autópályát építeni az országban, ahol a hegyet is úgy hordták oda, hogy legyen.
"A 11-10-es főút közötti szakasz számomra is egyértelmű, arra szükség van, márcsak a Szentendrei út tehermentesítése miatt is. "
A 11-es út forgalmát átterelni a 10-es úti bevezetőre annak nem sok értelme van, az legalább ugyanolyan rossz, azt meg kétlem, hogy tömegesen dologoznának a 10-es úton a kifelé irányba, hogy csak azért többmilliárdos fejlesztés kelljen.
Az M2-M3-ról M1-M7-re átmenni viszont katasztrófa. A leggyorsabb még így is többnyire át a (bel)városon: budai alsó rkp, M3-Hungária-Rákóczi-Hegylja vagy M3-Hungária-Rákóczi híd-Egér út, pesti alsó-Lánchídtól Rákócziig bármelyik híd, esetleg kisebb-nagyobb menekülőutak, ezek a lehetőségek, sok lámpával, sok állással, sok idővel, sok elpöfögtetett üzemanyaggal. Vagy van a kb 60km-es kerülő az M0 meglévő részén, üzemanyagban ugyanannyi, időben általában több. Míg egy észak-nyugati elkerülő rövidebb is, gyorsabb is. Sok kamionnak is.
Az M2 környékén lakok...
"Ez a szakasz tkp. csak arra tűnik alkalmasnak, hogy észak és dél-budát összekösse"
Hát igen, ha valakinek Budapest az egész világ, az nem lát túl a városhatáron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!