Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Van gyakorlati haszna az M0...

Van gyakorlati haszna az M0 autópálya nyugati 10-es főút-M1 autópálya közötti szakaszát megépíteni?

Figyelt kérdés
Ez a szakasz tkp. csak arra tűnik alkalmasnak, hogy észak és dél-budát összekösse, de ha a városon kívül építik meg, akkor jó nagy kerülővel.

2016. okt. 13. 20:09
 1/7 Beviz Elek ***** válasza:
100%
Az M1-et a 11-essel kellene összekösse, így a Vác irányából (M2) érkező teherautóknak nem kellene megkerülniük Budapestet ha az M1-es a cél.
2016. okt. 13. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Tegyük fel, hogy te most a 11-es, 2-es (M2-es) vagy a 3-as (M3-as) út felől jössz Budapestre, és az 1-es (M1-es) vagy a 7-es (M7-es) úton akarsz továbbmenni. Akkor két lehetőséged van: vagy mész az M0 jelenlegi szakaszán, és óriási kitérőt teszel, vagy keresztülmész Budapesten. Előbbi eset ugye idő és üzemanyagköltséges. Utóbbi pedig idő és üzemanyagköltséges lehet, ha dugó van a városban. Arról nem is beszélve, hogy a sok autó növeli a város forgalmát, és szennyezi a levegőjét.

És azt tegyük még hozzá, hogy ha a 10-es út felől jössz, akkor pedig ígyis-úgyis a városba be kell menned, mivel ebbe az útba nem csatlakozik bele az elkerülő.

Megépíteni mindenképpen lenne értelme ezt az útszakaszt, és elég régóta aktuális már. A körgyűrűnek úgy lenne igazán értelme, ha a teljes várost meg lehetne kerülni vele.

2016. okt. 13. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

A 11-10-es főút közötti szakasz számomra is egyértelmű, arra szükség van, márcsak a Szentendrei út tehermentesítése miatt is. Ezt követően azonban olyan világvárosokat kívánnak méregdrágán kivitelezett autópálya alagutakkal bevonni a forgalomba, mint pl. Nagykovácsi.

Véleményem szerint vagy a 10-es és 102-es főutak mentén érdemesebb lenne felszíni vezetéssel összekötni É-Pestet és az M1-est.


Jobban belegondolva mondjuk már olyan területen is sikerült autópályát építeni az országban, ahol a hegyet is úgy hordták oda, hogy legyen.

2016. okt. 13. 21:00
 4/7 anonim ***** válasza:
Az említett szakaszon nem azért kell a valagút, mert hegyek vannak, hanem mert a környék lakossága tiltakozik a felszíni nyomvonal miatt.
2016. okt. 13. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

"A 11-10-es főút közötti szakasz számomra is egyértelmű, arra szükség van, márcsak a Szentendrei út tehermentesítése miatt is. "


A 11-es út forgalmát átterelni a 10-es úti bevezetőre annak nem sok értelme van, az legalább ugyanolyan rossz, azt meg kétlem, hogy tömegesen dologoznának a 10-es úton a kifelé irányba, hogy csak azért többmilliárdos fejlesztés kelljen.


Az M2-M3-ról M1-M7-re átmenni viszont katasztrófa. A leggyorsabb még így is többnyire át a (bel)városon: budai alsó rkp, M3-Hungária-Rákóczi-Hegylja vagy M3-Hungária-Rákóczi híd-Egér út, pesti alsó-Lánchídtól Rákócziig bármelyik híd, esetleg kisebb-nagyobb menekülőutak, ezek a lehetőségek, sok lámpával, sok állással, sok idővel, sok elpöfögtetett üzemanyaggal. Vagy van a kb 60km-es kerülő az M0 meglévő részén, üzemanyagban ugyanannyi, időben általában több. Míg egy észak-nyugati elkerülő rövidebb is, gyorsabb is. Sok kamionnak is.

Az M2 környékén lakok...


"Ez a szakasz tkp. csak arra tűnik alkalmasnak, hogy észak és dél-budát összekösse"


Hát igen, ha valakinek Budapest az egész világ, az nem lát túl a városhatáron.

2016. okt. 14. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Nem vagyok fővárosi bennszülött, éppen ezért nem hat meg, hogy a fent leirt ötletem megnöveli 10 perccel a közlekedési szempontból arányaiban egyébként is
2016. okt. 16. 16:00
 7/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
Az M2-M3 felől az M1-M7-re 70km helyett 30km lesz. Ez -40km. Naponta többszáz vagy talán ezres nagyságrendű teherautót/kamion érint. 40km teherautóval nem 10 perc. 80-as átlaggal fél óra, és nem nagyon mennek/mehetnek gyorsabban. Ez rengeteg üzemanyag = sokkal kevesebb szálló por az amúgy egészségtelen levegőjű városban. Személyautóval km-ben kevesebb, de azok sem a városon fognak keresztülmenni. Szóval arra gondolni, hogy ez csak Észak- és Délbuda összekötését valósítja meg, az egyszerűen szűklátókörűség. Nagyon szűk.
2016. okt. 17. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!