Ha fogunk egy normálnál kicsit hosszabb bringóhintót (4fő+csomagtartó), és felszereljük napelemmel és kis elektromotorral, az működhetne így?
Szóval ja, 4 személyes bringó, meg hátul vmi kis rekesz csomag tárolásra
Tetőre napelem
+ persze pedállal hajtás
A kérdésem az lenne, hogy ha lenne e mellé valami kisebb méretű villanymotor, mint a pedálozásra rásegítés, akkor ez a valami használható lenne-e mondjuk egy konstans 40-50km/h elérésére?
09:42 Az igaz, de nem írta a kérdező, hogy jogilag kerékpárnak kéne lennie.
Kérdező, egy 250W-os napelem 1*1,65 méter. Ebből fel tudsz tenni a cuccra mondjuk négyet, akkor 1 kW a maximális teljesítmény. Persze mivel nem tudod a nap irányába dönteni a napelemeket, ezért kevesebb lesz a kimenő teljesítmény, 30-40 százalékot simán bukhatsz.
Szóval van 6-700 wattod, amikor hétágra süt a nap. Plusz még a tekerés teljesítménye, személyenként 100-200 watt. Optimális esetben van 1,5 kW teljesítményed, amivel egy négykerekű, nem túl áramvonalas járművet kell meghajtanod, négy személlyel. 40-50 nem fog összejönni, ezt még az Aixam csodák is kenterbe verik teljesítmény tekintetében.
"09:42 Az igaz, de nem írta a kérdező, hogy jogilag kerékpárnak kéne lennie."
300W és 4kW között segédmotoros kerékpár, ami semmiképp se lehet 4 személyes. Vagyis lehet pl. lassú jármű, a maga nem olcsó forgalomba helyezésével, szóval az felejtős.
Ha újragondolod a bringóhintót, akkor lehet. Kérdés, hogy van-e értelme.
Behelyettesítve az általános jármű menetegyenletbe rájössz, hogy egy előregyártott bringóhintó nem éppen alkalmas a feladatra, tehát érdemesebb velomobil szerű kialakításban gondolkozni - kis légellenállási tényező, kis homlokfelület, kis tömeg az is alacsony tömegközépponttal, apró kerekek, stb. Ilyen 2/3/4 üléses velomobilt amúg találsz is egy csomót ha rákeresel - ez működik. Amit te akarsz, az ehhez képest egy kis rásegítés és rengeteg plusz tömeg. 12V-os rendszerrel talán még elhanyagolható az ebből eredő probléma, de az valószínűleg nem is eredményez túl sok plusz rásegítést. Ha meg rendes 200+ V-os PV elemekre épít az ember (ebből is van hajlítható), akkor meg ugye kell egy rakat elektronika, meg szerintem amúgy nem ártana egy akkumulátor sem - szóval minél többet akar az ember, annál bonyolultabb lesz, szerintem tök feleslegesen. Aminek még talán lenne értelme, az egy ~30-50cc.-s dongó motor beépítése - ez valószínűleg jóval az elektromos tömege alatt maradna (bár valamilyen tengelykapcsoló itt is kell, meg legalább egy 2-3 literes tank), de messze hatékonyabb.
köszönöm a válaszokat :)
igen, a kis benyás motor tényleg hatékonyabb lettem, de próbáltam most 'zöld'-ben gondolkodni, mert nemtudom :DD
a fő 'inspiráció' az volt, hogy "hú de jó lenne egy Budapest - Velencei tó - Balaton(i bicikli körgyűrű)
bringa 'autópálya'... csak hogy akkor mi lenne egy alternatíva mondjuk egy családnak aki menne nyaralni/hétvégézni, de mégse vonattal; vagy mondjuk olyan városokban alternatív közlekedési eszköz, ahol a tömegközlekedés nem túl kiforrott
nem tudom miért is lenne ez így valami :DD
a velomobil meg menő :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!