Mennyire szükséges a tehetség a műszaki dolgokhoz
hivatásos jogosítványnál?
Figyelt kérdés
Jó ideje szeretnék nemzetközi teherautó sofőr lenni pár évig az egyetem után viszont egy kicsit tartok tőle, mivel nem vagyok túl jó a műszaki dolgokban, sose szerettem szerelgetni és nem is nagyon értek hozzá. Ez nagy hátrány vagy a mai teherautóknál elég ha a könyvben lévő dolgokat megtanulni?
Azt elvárják, hogy a kerékcserét meg tudd oldani, azért ne kelljen szerelőt küldeni.
Kiégett izzók cseréjéhez sem küldenek szerelőt, ehhez esetleg kell némi érzék, vannak trükkös megoldások bizonyos autók esetében.
Motorikus, vagy elektronikus hibák javítása nem a sofőr feladata, persze azért nagyon alap hibák esetében jó pont az, ha önállóan megoldod.
2016. jún. 30. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 Beviz Elek válasza:
Ha jól értem, akkor itt csak a jogosítvány megszerzéséről van szó.
Ha nem is érted meg, legalább bemagolhatod pár napra. 30 éves teherautók működéséről van szó, ilyet maximum csak múzeumbam találni. A vizsgákon ezt nem is veszik annyira komolyan, hiszen úgy sem tudnál túl sokat kezdeni.
Izzót pl nem kell cserélj. Kiég az egyik, mit csinálsz? Teszel be másikat. Milyet? Amilyen benne volt.
Nem is kell kicserélni, elég ezt elmondani
2016. jún. 30. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat :) Izzó és kerékcsere nem gond mert azt már olvastam többször és videókat is néztem ahogyan a hólánc és pótkocsi fel és leakasztás is én inkább a motorikus meg egyéb dolgokra gondoltam, amik benen vannak a mai kresz könyvekben, írnak vagy 50-100 oldalt aminek a nagy része annyira túlzás a vezetéshez szerintem.
2016. jún. 30. 21:04
4/5 anonim válasza:
Megtanulod a C és az E kategóriás műszakit. (egyébként nem ezer évesek a kérdések, mert nemrég lett feújítva a kérdésgyűjtemény. Vadonatúj MAN kamionról készült fotókkal megspékelve) Ezt azután nyugodtan el is felejtheted. Amire szükséged van az az izzócsere elsajátítása. Ha komolyabb céghez mész akkor kereket sem kell cserélned, mert a kamionon nincs pótkerék. Nemzetközi assistance szolgáltatás van. Ami azt jelenti hogy telefonálsz az irányítódnak, ő kikeresi a hozzád legközelebb lévő gumis partnert. Azok kimennek a kamionhoz, és helyben megcsinálják. Persze az 1-2 autós maszekoknál ez nem így működik. Ablakmosó folyadékot, biztosítékot, meg motorolajat kell még utántöltened. Máshoz nem nyúlhatsz hozzá, 20 éve kamionozom. Még soha nem raktam fel a hóláncot. Szóval én a helyedben nem paráznék a műszaki dolgoktól! Ha csak ez tart vissza, akkor nyugodtan vágj bele.
2016. júl. 2. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 A kérdező kommentje:
Köszi, igen ez az egyetlen rész ami nem fekszik mert sose voltam nagyon elmélyülve a műszaki dolgokban, minden élettérre értve.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!