Budapesten kerékpárral életveszélyes?
Szeretnék munkába kerékpárral közlekedni, mivel gyorsabban el tudok gurulni, mint tömegközlekedéssel. (verseny országúti bringa)
Viszont eléggé parázok a nappali budapesti forgalomtól, mivel elég sok a paraszt...(tisztelet a kivételnek)
Idáig csak éjszaka tekertem edzés gyanánt, pont a fentiek miatt. Kreszt ismerem, van jogosítványom, így szabályosan közlekedem.
De mégis parázok, hogyan győzzem ezt le? Rengeteg videót látok YT-n, mikor a kerékpáros szabályosan "gurul", de az autós mégis beleköt, ráhúzza a kormányt stb.stb.
A nagy lófåszt menjen a járdán, ott a legveszélyesebb, mert sem autósként, sem gyalogosként nem számítanak ott 5-6 km/h-nál gyorsabban érkezőre. Az első kereszteződésben el fogják båszni, ha a járdán jön. Vagy kinyír egy, a hentestől kilépő nyugdíjast.
Én rengeteget kerékpározok a városban és nem, nem túl veszélyes. Nyilván kerülni kell a nagyon forgalmas, nagy sebességre csábító főútvonalakat, de legtöbbjüknek van használható alternatívája.
Pár fontis dolog:
- látszódj. Öltözz világosba, legyenek fényvisszaverőid, világításod (már szürkületben is!).
- ne rejtőzködj. Ha járdáról, vagy külön vezetett bringaútról érkezel, nem mindenki fog látni téged, akinek a fókusza inkább az úttestre esik.
- ne tarts szorosan jobbra, kicsit húzódj a sáv közepe felé, így nem nyitnak rád ajtót, a kereszteződésben is jobban látszol, nem ugrik ki eléd gyalogos vagy kutya és ha necces, nem is előznek meg téged centizve
- minden irányváltoztatás előtt nézz hátra
- legyél kooperatív, ne próbáld bármi aron érvényesíteni az elsőbbségedet, igazadat
- tervezd meg az útvonalad.
A járdán csak ne száguldozzon. A gyalogosok meg ugráljanak előle?
"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást, mivel a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok nem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Fontos még megemlíteni azt, hogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen – amennyiben nincs kerékpáros átvezetés felfestve – csak kerékpárról leszállva, tolva lehet átkelni."
Én nem vagyok egy kerékpárbuzzi, de jópár évig jártam Bp-en bringával dolgozni (2x17 km naponta). Egyszer sem haltam meg.
Mondjuk nem is úgy közlekedtem, mint sok cicanacis fixis hülye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!