Csak kíváncsiságból, helikopternél ez hogy működik?
Figyelt kérdés
Főként a felszállás része érdekelne.
Felszálláskor ugye a pedálokkal és a botkormánnyal kell ellensúlyozni a gép kilengését, de ugyanezt kell csinálni menet közbeni magasságváltoztatáskor is? Ott is ellensúlyozni kell a pedállal,amikor szintet változtat a pilóta, vagy ez csak felszálláskor van így?
Helikopternél mindig korrigálni kell ,de igen főleg felszálláskor igen .. amugy emelkedésnél is ugyan ugy korrigálni kell,de nem akar "feldőlni" eldőlni ,annyira mint elemelkedéskor .. ez ugye a forgószárnyak mozgásából adódik az egyenletlenség főként ah texis írtad elemelkedésnél :)
2016. ápr. 29. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
A régebbieknél biztos így van kivétel a koaxiálrotoros.
A fizika fent is érvényes, szóval amikor el kezdesz emelkedni, akkor a kollektív szöget meredekebbre állítod, ezért a test elfordulna ellenkező irányba, ha pedállal nem kormányzol ellen.
A koaxiálnál meg ugye egyszerre húzod a jorra és a balra forgó szárnyak szögét is, ezért ott ez nem játszik.
2016. ápr. 29. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 Tomcatters válasza:
Egyébként átlagba egy forgószárnyas gépet(helikopter ,autogiro) 8-10× nehezebb irányítani mint egy merevszárnyas gépet(repülőgép)
2016. ápr. 29. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 Tomcatters válasza:
Igy van a koaxiális sokkal stabilabb
2016. ápr. 29. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
Az autogiro pilóták azt mondják hogy könnyű vezetni és sokkal érzéketlenebb a széllökésekre mint a helikopter.
2016. ápr. 29. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 Tomcatters válasza:
Vagy inkább mint a repülőgépek.. főleg a nagyobbak erzékenyek az oldalszélre.. csendes időben pl egy kis ul gépet sokkal konnyebb vezetni mint egy autogirot :) Ahoz több érzék kell,de ettől függetlenül ügyes kis szerkezetek és biztonságosak ,de több gyakorlat rutin kell hozzajuk mint egy merevszarnyas géphez :)
Na a linkben a kis video nagyon jol szemlélteti a rotor részeit :)
Ugye ott van a forgótányér... csapágy nemforgótányér lebegtetőcsulkópánt es a vitorlaallasu csuklópánt/összekötőrudazat ami a ciklikusállasszög vezérlővel vannak összeköttetésbe es a kollektívval
2016. ápr. 29. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
8# Te pilóta vagy ?
2016. ápr. 29. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 Tomcatters válasza:
Igen, 16 eves korom ota repülök, az az 15.5 éve pontosan
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!