Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Csak kíváncsiságból, helikopte...

Csak kíváncsiságból, helikopternél ez hogy működik?

Figyelt kérdés

Főként a felszállás része érdekelne.

Felszálláskor ugye a pedálokkal és a botkormánnyal kell ellensúlyozni a gép kilengését, de ugyanezt kell csinálni menet közbeni magasságváltoztatáskor is? Ott is ellensúlyozni kell a pedállal,amikor szintet változtat a pilóta, vagy ez csak felszálláskor van így?


Nem szeretném kipróbálni,szimpla kíváncsiság.


2016. ápr. 29. 21:36
1 2
 1/12 Tomcatters ***** válasza:
100%
Helikopternél mindig korrigálni kell ,de igen főleg felszálláskor igen .. amugy emelkedésnél is ugyan ugy korrigálni kell,de nem akar "feldőlni" eldőlni ,annyira mint elemelkedéskor .. ez ugye a forgószárnyak mozgásából adódik az egyenletlenség főként ah texis írtad elemelkedésnél :)
2016. ápr. 29. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

A régebbieknél biztos így van kivétel a koaxiálrotoros.

A fizika fent is érvényes, szóval amikor el kezdesz emelkedni, akkor a kollektív szöget meredekebbre állítod, ezért a test elfordulna ellenkező irányba, ha pedállal nem kormányzol ellen.


A koaxiálnál meg ugye egyszerre húzod a jorra és a balra forgó szárnyak szögét is, ezért ott ez nem játszik.

2016. ápr. 29. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Tomcatters ***** válasza:
100%
Egyébként átlagba egy forgószárnyas gépet(helikopter ,autogiro) 8-10× nehezebb irányítani mint egy merevszárnyas gépet(repülőgép)
2016. ápr. 29. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Tomcatters ***** válasza:
Igy van a koaxiális sokkal stabilabb
2016. ápr. 29. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Az autogiro pilóták azt mondják hogy könnyű vezetni és sokkal érzéketlenebb a széllökésekre mint a helikopter.
2016. ápr. 29. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Tomcatters ***** válasza:
Vagy inkább mint a repülőgépek.. főleg a nagyobbak erzékenyek az oldalszélre.. csendes időben pl egy kis ul gépet sokkal konnyebb vezetni mint egy autogirot :) Ahoz több érzék kell,de ettől függetlenül ügyes kis szerkezetek és biztonságosak ,de több gyakorlat rutin kell hozzajuk mint egy merevszarnyas géphez :)
2016. ápr. 29. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
2016. ápr. 29. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Tomcatters ***** válasza:

Na a linkben a kis video nagyon jol szemlélteti a rotor részeit :)

Ugye ott van a forgótányér... csapágy nemforgótányér lebegtetőcsulkópánt es a vitorlaallasu csuklópánt/összekötőrudazat ami a ciklikusállasszög vezérlővel vannak összeköttetésbe es a kollektívval

2016. ápr. 29. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
8# Te pilóta vagy ?
2016. ápr. 29. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Tomcatters ***** válasza:
Igen, 16 eves korom ota repülök, az az 15.5 éve pontosan
2016. ápr. 29. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!