Mire jó az utasszállító repülő robotpilótáján lévő CRS állítókar tehát mi a funkciója pl B737-en?
nyilván a CRS-t lehet vele állítani
vagy a robotpilótát
"Lássuk mit jelentenek az egyes dolgok. Az INBD CRS azaz INBOUND COURSE a rárepülési szöget jelenti. Ettől a szögtől számítjuk a HOLDING egyes paramétereit. Ezt fok / R vagy L paraméter szerint kell megadni, tehát hogy jobbra vagy balra akarunk körözni."
INNEN VAN: [link]
valamilyen szögre való ráállásban segít ,de rohadtul nm értek hozzá
am a második voltam , rem tudtam segíteni
Course (pályaszög, kurzus) – két pont közötti irány, melyet a repülőgépnek követenie
kell. Nevezik DTK-nak is (desired track). Ha a course egyenlő a bearing-gel, akkor az adott két
pontot összekötő egyenesen vagyunk.
(...a folytatas):
Heading (irány) – a repülőgép hosszanti tengelyének iránya, géptengelyirány. Ezt egy
műszer jelzi ki, mely egy iránytűvel összekapcsolt pörgettyűből áll. Kis gépeken (pl. Cessna
172, Piper Arrow) a műszert szabályos időközönként kell kalibrálni a pörgettyű precessziója
miatt (gyro drift). A kalibrálás Flight Simulatorban a D gomb megnyomásával történik.
A gép irányát majdnem mindig magnetic heading-gel fejezik ki (pl. 30º, 155º, 280º),
kivétel a VFR repülés, ahol égtájakkal is ki lehet fejezni (pl. E – kelet, NW – északnyugat)
Track (pálya) – a repülőgép mozgásának iránya. A szelek miatt ez nem mindig egyenlő
a géptengelyiránnyal; erős szél esetén 10-15 fokos eltérés is lehet a kettő között. Ezt a GPS jelzi
ki, vagy kiszámíthatjuk a géptengelyirány, szélirány, sebesség és szélsebesség adatokból.
Bearing (irányszög) – Irány a repülőgéptől egy bizonyos pont, például egy rádióadó felé.
Ha a bearing egyenlő a track-kel, akkor éppen az adott pont felé haladunk. Ha a bearing egyenlő
a heading-gel, akkor a gép orra éppen az adott pont irányába van fordítva.
IVAO-HU Alapismeretek -Kósa Gergely
CRS állítás a VOR-ral való repüléshez szükséges.
"A VOR (VHF Omni-directional Range) adók a 108.000 – 117.950 MHz tarományban
sugároznak. Segítségükkel nem csak arról kapunk információt, hogy merre van tőlünk, hanem
lehetővé teszi, hogy egy bizonyos kurzuson, radiálon repüljünk az adó felé (vagy attól elfelé). A
térképen sugaras körökkel jelzik (amik a radiálokat érzékeltetik), és három betűs azonosítójuk van (például TPS – Tápiósáp).
A radiált mi magunk választhatjuk ki (OBS - Omni Bearing Selector, vagy a robotpilótán
a Course), és a repülőgép műszerfalán a CDI (course deviation indicator) vagy HSI / EHSI
(horizontal situation indicator) fogja jelezni, hogy milyen pozícióban vagyunk a radiálhoz
viszonyítva. Ha a CDI / HSI mutatója középen van, a gép éppen rajta van a radiálon, ahogy az
alábbi ábra is mutatja. Figyelem: a kijelzés független a gép iránytól (látható hogy a gép nem a
VOR felé repül, de éppen az adott radiált keresztezi)."
Kósa Gergely - IFR navigációs alapok kézikönyv,ivao.hu
Nagyon hasznos kézikönyv, én is ebből tanultam meg elég sok mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!