Erdemes elmennem forgalmi vizsgazni?
Az a helyzet a kovetkezo. Levezettem a 30 orat nehezen. Az oktatom nem a legjobb, azt mondta meg legalabb 10 ora kellene ahhoz hogy elmehessek vizsgazni. En ezt nem akartam elhinni, batyammal gyakoroltam parkolast, masodszorra mind sikerult (az oktatom 30 ora alatt csak a parhuzamos elore parkolast csinaltatta velem, azt se mutatta meg mi az a kezifekes elindulas, csusztatott kuplung, Y fordulo stb. 30 ora alatt). Mindet batyam mutatta meg es sikerult is. Az o tanacsara maszekban elmentem egy masik varosba ahhoz az oktatohoz aki ot tanitotta. Nala minden ment, minden parkolas manover, mindent elmagyarazott. 4 orat vezettem nala, azt mondta 2 plusz ora meg a rendes oktatommal es vizsgara kesz vagyok, szerinte mar mikor eloszor mentem se volt sok problema a vezetesemmel.
De bizonytalan vagyok. A rendes oktatom minden onbizalmamat elvette. Masok szerint o arra megy hogy minnel tobb orat vegyek es tomjem a zsebet.
Mit tegyek? Elmenjek vizsgazni?
Legalabb 2 orat meg vennem kell mert kulvarosban sem jartam meg, ami szinten vizsgautvonal. Nagyon tanacstalan vagyok, koszonom a valaszokat.
L/19
Miért nem azzal az oktatóval jelentkezel vizsgára, akiben megbízol?
Jogod van oktatót, sőt iskolát is váltani.
A részletekhez nem tudok hozzá szólni.
Miből gondolod, hogy a bátyád jól "tanította" a parkolásokat.
Épeszű oktató nem vállalja, hogy beülj mellé tanuló-fáziban, hiszen nem nála van a kartonod, nem vezetheted a kocsiját semmilyen körülmények között. Szóval én ebben sem bíznék annira.
A vizsgár jelentkezéskor a vibi pontosan tudni fogja,hogy nem az oktató kezdemezte, hanem te kérted a vizsgát, te voltál annyira magabiztos. Éppen ezért jobban oda fog figyelni, hiszen ha te azt gondolod, hogy tudsz vezetn akkor mutasdis be!
ha nem jó az oktatót, váltsd le.
de jó, ha tudod, az átlag óraszám 45-50 körül mozog a sikeres forgalmi vizsgáig.
Azért írjuk a 30 órát, mert az a kötelezően előírt minimum óraszám, ami valójában csak 45-50 percet jelet, óránként 10-15 perc pihenőt is adni kell a tanulónak.
A minimum 580km megtétele egy újabb, néhány éve bevezetett kitétel, azzal azt próbálták elérni, hogy az óra ne álló helyzetben, beszélgetésekkel teljen.
A tanuló órákban számol, és jellemzően türelmetlenek is.
Ismerek néhány oktatót, egymástól függetlenül mondják, hogy átlagosan 45-50 óra gyakorlás után sikeres a forgalmi vizsga.
Nem a lehúzásra mennek, van tanulójuk bőven, sőt olykor nem is tudnak minden jelentkezőt bevállalni.
Vannak olyan tanulók, akik le tudnak vizsgázni az előírt 30 órával, de mindennapos az, hogy olyanok is erősködnek, a vizsgára jelentkezéssel, akik esélytelenek - az értelmesebbjét meg lehet győzni, hogy még korai, aki erősködik, "saját kérésre" mehet vizsgázni, és többnyire meg is bukik.
Egy nyugisabb, kisebb városban, egyszerűbb közlekedési helyzetekben minden bizonnyal könnyebb a vizsga, de Debrecenben van nyüzsgés, villamos, buszsávok, egy sávból több sávos útra kanyarodás, két balra kanyarodó sávos útról kanyarodás, stb. - aki ilyen városban tanul vezetni, kisebb eséllyel fog később félni olyan városokban, ahol villamosok is közlekednek.
A vezetési kartonra fel kell vezetni az óraszámot, azt a tanuló is számolja.
A megtett kilométert is fel kell vezetni, viszont, ha úgy akarják az 580 kilométeres limit elérése nem jelent gondot, amíg a tanulókocsikat nem szerelik fel megfelelő ellenőrző, mérő berendezésekkel.
Nem az óraszámot kellene figyelni a tanulóknak, de nem is a megtett kilométereket.
Azokat a manővereket kell sorra venni, amelyeket a tankönyvben, fejezetekre bontva bemutattak, az elméleti részben még csupán a szabályos közlekedést leírva.
A gyakorlatban összekapcsolódik az elméleti tudás a megvalósítással: a vizsgán a szabályokat betartva kell közlekedni, és végrehajtani néhány feladatot.
Sorra kell venni, hogy a lehetséges feladatok között van-e olyan, amit még esetleg nem is gyakoroltak, vagy még nem megfelelő a végrehajtása.
Az biztos, hogy lesz egyíves megfordulás, szegély mellé állás (jobbra előre párhuzamosan), plusz még két parkolást be kell mutatni a lehetséges verziókból (tehát mindegyiket tudni kell elfogadható szinten)
Y megfordulást, saroktolatást valamiért csak nagyon ritkán kérnek a vizsgabiztosok.
Az oktatók különböző séma szerint taníthatnak, amivel nincs is gond, a végeredmény számít.
Sajnos, aki úgy kalkulál, hogy a 30 óra kötelező vezetésig bírja anyagilag, az könnyen kutyaszorítóba kerülhet, és az idegeskedés csak ront a helyzeten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!