Miért füstöl indulásnál egy gőzmozdony?
Oké, nem épp aktuális, maximum nosztalgiaüzem és érdekességképp.
Viszont miért történik az, hogy mikor álló helyzetből indul egy gőzmozdony akkor hirtelen nekiáll kegyetlenül füstölni.
Egy dízel esetében még megértem, tekintve, ott gázt adnak füstöl. De itt mi történik? Gyorsan lapátolnak rá rengeteg szenet? Bár ezt kicsit elképzelhetetlennek tartom, hogy minden indulásnál, akkor gyorsan lapátolni kelljen, meg akkor se feltétlen jönne annyi füst egyszerre és rögtön.
Szóval mi ennek a füstölésnek a titka?
a gőzgép működéséből ered, hogy a fáradtgőzt el kell engedni..ezt vagy a tűztérbe engedik, vagy az állomáson állók pofájába..
...az a gőz, ami a tüzet szítja, pont úgy tűnik, mintha ritmusosan, egyre gyorsuló iramban füstölne a masina...
Gőzt engednek a kémény alatti térbe, ami nagy sebességgel kiáramolva levegőt visz magával a kazán felől (és ezáltal a tűz is sokkal több friss levegőt kap, jobban ég.
Ez az ütemes gőzkiengedés látszik "füstölés"-nek.
Hasonló elven működött egy kisérleti Tatra versenyautó hűtése. A kipufogógázok segítségével oldották meg a hengerek hűtését. A kisebb átmérőjű kipufogócső egy nagyobb átmérőjű csőbe dolgozott bele, és ebben a csőben is légáramlást keltett, és így hűtötte a hengereket.
Képen egyből érthető lesz:
De megpróbálkoztak ezzel másik modellben is, kicsit otrombán nézett ki a hátulja:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!