Mennyire nehéz letenni a B-s jogsi forgalmi vizsgáját?
Sok múlik az oktatón, mivel ő fog mindent megtanítani neked. Az is számít, hogy mennyire jöttök ki jól, mennyire szívesen mész az órákra.
Maga a vizsga nehézsége pedig attól is eléggé függ, hogy melyik városban csinálod, milyen útvonalak vannak.
De nyugi, szinte mindenki úgy kezdi, hogy tök béna az elején, majd belejössz.
A KRESZ magolás a forgalmi vizsgán üthet vissza.
A vezetés egyik pillére a járműkezelés lesz, kell majd néhány óra az alapok elsajátítására, a másik pillér a folyamatos koncentrálás, figyelés.
Kezdő vezető elsősorban szellemileg fárad ki rövid idő alatt, amikor már nem tud kellő mértékben koncentrálni, általában hibázik.
A KRESZ-t azért kell megtanulni, és nem bemagolni, hogy vezetés közben azon ne kelljen gondolkozni, hogy mi a szabályos, csak a végrehajtásra kelljen koncentrálni.
A vezetés során különböző utasításokat kell követned "jobbra", "balra", "forduljon meg", stb.
Ezeket a manővereket a szabályoknak megfelelően kell végrehajtani, ott kell megfordulni, ahol az szabályos, egyirányú utcából is szabályosan kell tudni kanyarodni, és lehetne még sorolni...
Semmi nem lehet nagyobb hiba a szabályokat illetően, mint a magolás. Nem bebiflázni kell, hanem megérteni, s majd élesben alkalmazni.
Az úton nem a számítógép fog lepontozni, hanem a másik közlekedő. A sikertelen vizsgába ott valaki megrokkanhat, belehalhat.
10 000 kérdés van az új rendszerben. A KRESZ elég vékonyka a rendeletek tárában. Hogyan lehet mégis ilyen sok kérdés? Úgy, hogy sok csavart építettek be. Ennek a célja pont az, hogy ne lehessen bemagolni, s reflexből válaszolni.
Gyakorolni ügye nem oktató nélkül akarsz? Teljesen felesleges - és szabálytalan - jogsi nélkül vezetni. De értelme sincs. Bízd rá magad az oktatóra. Ha úgy érzed, nem elég jó, beszéld meg vele. Ha ez nem hoz pozitív változást, akkor keress másikat.
A tanulás alatt a biztonságos vezetésre való törekedés az elsődleges. Első órákon még azzal sem kell foglalkoznod, hogy szerinted feltartod a forgalmat. Ha az oktató nem biztat nagyobb tempóra, ne akarj gyorsabb lenni.
Ha nem vagy egészen kretén, akkor le fogsz tudni vizsgázni. Nem szabad parázni. Majd, amikor eljön a nagy nap, kezeld úgy, hogy mentek egy kört. Autókázol egyet.
Egy idő után olyan természetes lesz a kocsiban ülni, mint a tévé előtt. Különbség csak a sörösüvegben legyen. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!