Miből áll az elindulás előtti kötelező ellenőrzés?
Az új KRESZ szerint a rendszám meglétét is ellenőrizni kell!
Besokalltak a sok direkt leszerelt vagy ablakba rakott rendszámtól a hatóságok.
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.
Copypaste a hivatalos jogszabályoldalról.
Tehát az eddig külön leírtakhoz: Rendszám esetén nemcsak annak meglétét, hanem állapotát is ellenőrizni kell!
Nem fityeghet, nem lehet ablakban, nem lehet sáros (nehezen olvasható).
Na lássuk csak.
Kormány: minimálisan, holtjátékon belül megmozgatod, hogy nem recseg-ropog-e.
Világítás: helyzetjelző, tompított, távolsági, index (ha jól emlékszem 60-120 villantás /perc, azaz 5-10 villantás / 5 másodperc), féklámpa, tolatólámpa , rendszámtábla-világítás és, ha van, akkor ködlámpa. Ezeket nézd sorra végig, itt kérheted az oktatód segítségét (nem könnyű egyszerre nyomni a féklámpát és hátul megnézni, hogy világít-e...), tolatólámpánál és tedd rá a gyújtást.
Rendszámtábla-világítás csak akkor működik, ha a tompított be van kapcsolva, ha jól emlékszem.
Fékek: Fékpedál, akkor jó, ha a felső 1/3-ban felkeményedik, ha megkérdezik, hogy honnan tudod, hogy hol az egyharmad, akkor a kuplunghoz tudsz viszonyítani, amit ugye teljesen be lehet nyomni. Kézifék, behúzod lassan tövig, számold, hogy hányat kattan, általában 4-7 között a jó. Ha megkérdezik, hogy honnan tudod, akkor a helyes válasz, hogy az oktatódtól, aki az autó működési leírásából tudja és kérésedre ezt az információt megosztotta veled. Fékvizsgálat menet közben. Ha elindulsz és mész 10-15 km/h-val még a parkolóban és nincs közvetlen mögötted senki, akkor egy határozott mozdulattal rálépsz a fékre, ha azonnal megáll, akkor jó, nyugtáztad és mész tovább.
Gumik: Összes gumi egyforma szerkezetű (radiál), Tengelyenként egyforma mintázatú és méretű, megfelelő guminyomás, nincs-e valamelyik abroncson rendellenes kidudorodás, komoly szennyeződés, mely kárt tehet az abroncsban.
Ellenőrizni kell még a rendszámtáblák meglétét, állapotát (jó helyen, jól vannak rögzítve és jól láthatóak).
A csomagtartóban kell lennie izzó-és biztosítókészletnek, elakadásjelző-háromszögnek és érvényes elsősegélycsomagnak és láthatósági mellénynek.
Motortérben ellenőrizni kell, a folyadékok megfelelő mennyiségét (fékfolyadék, hűtővíz, motorolaj).
Azt hiszem ennyi, előre is sok szerencsét!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!