Ha az euro norma miatt pattognak a fogyasztás miatt mért nem?
Most úgy odavannak, mert nem azt teljesítik a kocsik amit papirforma szerint kéne, de persze kell a sok euro xy mert az hú de jó, de abba nem gondolnak bele, hogy az autóipart szivatják vele, de jól van.
Viszont ha ezért most tudnak pattogni, akkor azért mért nem pattognak, hogy az autóknak adjanak meg reális fogyasztási értékeket, ne ilyen lejtőn lefelé, hátszélben mért értékeket?
Ez még talán érdekelné is az embereket, de ezzel ugyan nem foglalkoznak, pedig még mérni is sokkal egyszerűbb.
"Viszont ha ezért most tudnak pattogni, akkor azért mért nem pattognak, hogy az autóknak adjanak meg reális fogyasztási értékeket, ne ilyen lejtőn lefelé, hátszélben mért értékeket?"
Itt van a kutya elásva. A szabványos fogyasztási értékeket itt, Európában az NEDC szerint mérik. Ez az a ciklus, amit a károsanyag-kibocsátási méréseknél is használnak. Na, ennek az égvilágon semmi köze a valósághoz, az autók irreális környezetben futnak. Nincs benne hidegindítás, óvatosak a gyorsítások, az üzemi féket alig kell használni - az életben nem vezetsz úgy, ahogy az NEDC előírja.
De nincs mit tenni, ez a szabvány, mivel a döntéshozók politikusok, nem pedig szakemberek. Ezt kell lefutni az autóval és ez alapján számolják a fogyasztási értékeket. Hiába hülyeség az UDC (városi ciklus) és az EUDC (országúti ciklus), az ott mért értékeket kell feltüntetni fogyasztásként, akkor is, ha azokat soha az életben nem lehet elérni. Itt érhető tetten, hogy mennyire elrugaszkodik a valóságtól a mérési módszer. Papíron tehát nincs miért pattogni, a hiba a rendszerben van.
Minek beszélsz bele olyanba amihez nem értesz?!
Az Euro normák igenis fontosak. A VW most valakinek szúrta a szemét és bedobta a témát. Mint látszik sok más kocsi is megbukott, de azokat szépen fogják a háttérben. Minden normát meg lehetne mérni minden kocsinál, mindegyik belebukna néhányba. Most a média megeteti mindenkivel, hogy a VW a csúnya, rossz autógyár aki csal. A többség pedig meg is eszi.
Az oké, hogy a gyártók csaltak, de csak nekem gyanús hogy ez olyan piacon robbant, ahol tradicionálisan közel sem olyan magas a dízel autók aránya, mint nálunk Európában? :D
Lusta vagyok rákeresni az eladási adatokra, de nem lehet, hogy rájöttek az ottaniak, hogy a 3,0TDI A6 harmadát eszi, mint a Crown Victoria és védeni kellett a saját gyártókat? :D
John,
dehogynem:) Erre utalgatok én az elejétől kezdve. Akármelyik másik gyárat fel lehetett volna nyomni. A médiában meg tolják a dolgot. Érdekes amikor fél millió kocsit kell visszahívni ez-az miatt akkor senki se mondja be hírekben...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!