Miért kerül az M6-os olyan nagyot Pécs előtt?
A hivatalos indoklást ismerem, miszerint az M6-os el fog érni Eszékig és az M60 ennek csak egy oldalága.
DE(!) az M60-as nyomalvezetése csak a Mohácsiaknak és az attól délebbről érkezőknek felel meg.
Jó kompromisszum lett volna ha valahol Bátaszék környékén/alatt Szebenynél indult volna az M60.
Nem ismerem a domborzati viszonyokat arrafelé, de még Magyarországon is olcsóbb egy kis kerülőt belerakni, mint egy hosszabb alagutat fúrni. Bár ez pont az M6-ossal kapcsolatban kicsit érdekes feltételezés. Meg ugye hosszabb út=több kilométer=több lenyúlható pénz...
Ha viszont később akanak egy kelet-nyugati irányú M60-ast mondjuk Barcs és Szabadka/Szeged között, esetleg egy M9 becsatlakozással, akkor is ésszerűbb a jelenlegi nyomvonal.
Akkor tanuljunk egy kicsit. Ugye EU tagként jogosultak vagyunk számos jogcímen infrastruktúra-fejlesztési támogatásokat igényelni és lehívni. Egyik ilyen az az ún. transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) hazánk területére eső szakaszainak a bővítése - közutak esetén ez alapvetően gyorsforgalmi utak építését takarja. Az egyik TEN-T elem az V/C. folyosó, ami Budapesttől a Duna jobb partját követve éri el a Balkánt, végpontja gondolom az Adriai-tengernél van. Így az M6-ost célszerű volt minél hosszabban e tengely mentén kiépíteni, hiszen jóval magasabb arányú támogatást kaphattunk rá, mint a TEN-T-be nem tartozó M60-asra.
Szóval lehet mindenféle hátsó szándékokat sejteni, de ez egy ilyen egyszerű sztori. Aki mutyit keres, inkább kicsit északabbra, az alagutak környékén nézzen szét!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!