Manapság hogy kezdődik egy kamionos karrierje egészen a szükséges vizsgák letételétől?
Arra lennék kíváncsi hogy ha mostanság elkezdeném letenni a szükséges vizsgákat,akkor azok hogy s mint vannak?
C kategória pl: meddig számít kezdő vezetői engedélynek és mennyi idő elteltével kezdhetem az E kategóriát?
Aztán ha sikerül letennem az összes szükséges vizsgát és jelentkezek egy céghez, akkor ott hogyan kezdődik el egy "zöldfülű" karrierje?
És még annyi,hogy mostanság melyek azok a cégek ahol felvesznek kezdőket is?
Köszönöm ha valaki megválaszolja ezeket a kérdéseket.
profession.hu....
Úgy kezdődik, hogy szopó fuvarok, aztán évek alatt lehet feltornázni magad. Ha jó vagy (időben, gond nélkül szállítasz, autódra tudsz vigyázni stb) akkor egyre jobb fuvarokat kaphatsz idővel
" [link]
Ebben megtalálod a korhatárokat és a többi sallangot?
A nagy cégek, ahol sofőr hiány van, ott felvesznek kezdőket is pl Waberer's, Horváth Rudolf... kis céghez bekerülni kicsi az esély.
Hogy kezdődik a karrier? Ebben a szakmában kb csak szívás van, bár van akinek ez már karrier.
Először érdemes dolgozni egy kicsit teherautóval, szokja az ember, majd utána váltani kamionra. Ha már a tájékozódás meg a többi hülyeség rutinból megy, akkor már nem okoz gondot, ha kétszer akkora az autó. 0 rutinnal is lehet nyergessel kezdeni, de akkor lesz részed egy kér érdekes pillanatban. :D
Én azt szoktam mondani, hogy érdemes a C mellett megcsinálni még a darukezelőit egy két csoportra, akkor már játszanak a multiliftes felépítményes autó, a tüzépes darus autók is..
Érdemes költeni az ADR-re is. Míg hűtőkön,ponyvásokon és billencseken mondhatni napi szinten megy a csalás és az okoskodás, addig a veszélyes áru szállításnál ilyet már nem nagyon szoktak megengedni. Picit a fizetés is jobb és általában összeszedettebb a munka ( a rakomány különleges bánásmódot igénylő mivolta miatt ), nincs annyi várakozás,nem szívsz csomó dologgal. Igaz több mindenre kell figyelni és a felelősség is nagyobb.
Először a C kategória minimum 2éves B kategóriás jogosítvány szükséges hozzá. C-nél a vizsgák úgy néznek ki,hogy: Kresz-Tűz és rakodás elmélet-Műszaki.
Rutin vizsga: "BÜ"=gyakorlattal vegyes szóbeli műszaki vizsga,ha sikeres akkor azonnal utána a rutinvizsga.Ezután jön a forgalmi vizsga.
Olyan nincs,hogy C kezdő vezetői engedély,utána egyből lehet menni E-re,D-re.
Az E ugyan az mint a C annyi kivétellel,hogy nincs tűz és rakodás elmélet.Közben érdemes a PÁV-ot megcsinálni.A legvégén pedig jöhet a GKI.
A többit sajnos nem tudom mert még nem tartok ott!
A karrier nagyon egyszerű! Levizsgázol, felvesznek....előre örülnek, hogy tudnak "rabszolgasítani"!
Kimész, Unio-zol, hónapokig....rájössz, egy utolsó kapcarongynak néznek! Lehet, le is húznak, elteszik a hasznot!
Magánéleted:0. Napi 13-15 órát dolgozol, ami fizetésból a végén marad is és nem is...
A végén pár hónap után beleútálsz, hazajössz...pár napig alszol a fáradságtól és a kilépő papírjaid után telefonálgatsz és a pénzedből hiányozni fog pár ezer Ft.
Rájössz: Szart sem ér az egész! Inkább érdemesebb lett volna tovább tanulni és rendes munkát végezni, nem ezt a mocsok, cigányéletet, aminek a végén úgyis zsákutca van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!