Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egy targonca tanfolyam mennyib...

Egy targonca tanfolyam mennyibe kerül? Mit kell tudni egy targoncás melóról? Könnyű vagy nehéz? Mennyi a fizetés nettóban?

Figyelt kérdés

Az autók nagyon érdekelnek, nagyon szeretek vezetni is, de mivel B jogsira nehéz állást találni, egy teherautós vagy buszos jogsi megszerzése minden papírral együtt egy vagyon, így gondolkodtam egy targoncavizsgán. Az előző munkahelyemen amúgy is raktárban dolgoztam és akkor már vezethetnék is, ha nem is feltétlen autót.


Úgy tudom, 2 papírból áll egy ilyen: OKJ és a gépkezelői. Tehát mindkettőnek meg kell lennie ahhoz, hogy ilyen melót vállalhassak. Mindkettő minden targoncára érvényes? Vagy mindkét papír van minden géptípusra? Tehát ha én meg akarom szerezni a papírt vezetőüléses és vezetőállásos kocsira is, akkor mindkét papírból 2-2-t kell megszereznem? Akkor ez esetben lesz 2 OKJ-m /egyik az üléses targoncára, másik az állásosra/, illetve 2 gépkezelőim /szintén egyik az egyikre, másik a másikra/.


Árilag ez mennyibe kerül? Úgy tudom, 100 ezer alatt az egészet meg lehet úszni. Ahhoz képest ez egyáltalán nem vészes, hogy például a C vagy D jogsi megszerzése közel fél millió... Igaz, nyilván egy tagoncát össze se lehet hasonlítani egy busszal/kamionnal. :)



Az is érdekelne még, hogy milyen egy ilyen munka? Gondolom, főleg raktárban történne, esetleg raktárudvaron. Hozzá lehet szokni könnyen? Bár soha nem vezettem még targoncát, de annyit tudok, hogy nem a vezetése a nehéz, hanem inkább az emelésnél kell figyelni, nehogy leessenek a cuccok. Bár gondolom, azt is meg lehet szokni.

A fizetés milyen? Persze a nettó érdekelne.


Annyi vacillálás után gondoltam, lehet, hogy belevágok egy ilyenbe, kilőve az összes autós, buszos, kamionos tervemet...


2014. okt. 27. 18:49
 1/7 lupara ***** válasza:
Teljesértékű választ nem tudok minden kérdésedre adni,esetleg néhány használható gondolatot.Üléses targonca az megvan,állásosról nem hallottam.Belsőégésű motorral hajtott, vagy villamos üzemű, kiegészitve max.-is emelőképesség meghatározásával.Úgy tudom ezekből lehet(+gázos is)vizsgázni.Árát ennek nem tudom,ezt nyilván közlik kérdésedre.Targoncás munkához gyorsnak,ügyesnek,pontosnak,szolgálatkésznek kell lenned.Minden emelésedért anyagi felelősségel tartozol.Jól irtad,figyelned kell egész nap,a gépi munka mellett,papirmunkák kezelésével is fáraszthatnak.Ma már nem ritkák a nagy értékű emelőgépek,elvárás,hogy vigyázz rájuk.Ha rátermett jó érzékű fiú vagy,hamar belejössz a tennivalókba.Azt tanácsolom,hogy a felajánlott fizetést kezdőként fogadd el,aztán meglátod, hosszabb távon érdekel-e ez a munka.
2014. okt. 28. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Jó fizujuk, meg életük van nálunk a targoncásoknak. Nálunk belül elektromos, kívül pedig gázos Toyoták és Nissanok szaladgálnak.

Elég nagy értékű gépek, és mind az áruért, mind a gépért, mind másokért anyagi és büntetőjogi felelősséggel tartozol.

Nálunk főleg, elektronikai lerakat, a többmilliós óriástévé meg minden van itt, ami bármelyik nagy műszaki áruházban megtalálható.

Amúgy nem unalmas munka, meg idő amíg lesz rutinod és beletanulsz.

valamint elég nagy a felelősség, de általában hagynak élni, szóval munka közben nem sok ember szól hozzád, maximum a raktáros cimborák.

2014. okt. 30. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

THX a válaszokat! :) Eddig nem nagyon tudtam, mihez akarok kezdeni. Autós/sofőri vonalon akartam elindulni eredetileg, de úgy nézem, talán ez lehet a nekem való meló. Vezetni itt is lehet. Az, hogy felelősséggel tartozom a gépért és másokért, nem zavar, mert ha simán csak a saját kocsimmal autózok, ott is felelősséggel tartozom a kocsiért /magamnak, mivel az enyém :D/ és másokért is, hogy ne üssem el a gyalogost, stb. Bár nem tudom, hogy egy targoncánál mennyivel nagyobb a felelősség, mint egy autónál... Az áruért való felelősség meg gondolom, az emeléskor/letevéskor mutatkozik meg igazán. De biztos bele lehet szokni.


Belül elektromos, kívül gáz üzemű? Mármint úgy érted, hogy az épületen belül elektromos, kint a szabadban pedig gázos targoncák?


Azt viszont nem írtátok le, hogy ezek a papírok hogy vannak. Külön gázosra és elektromosra vagy egyben van az egész?

2014. nov. 2. 10:10
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Hát nyilván ha rágyullad a raktár az árura, akkor nem a 'k.csög targoncást' veszik elő, hogy mit csinált. Értelemszerűen addig vagy érte felelős, amíg ott lóg a villán, és éppen fel/leemeled/mozgatod az árut.

Könnyebb irányítani szerintem mint egy autót, mert mindenhova látsz, és körülbelül helyben megfordulsz vele. Csak volt olyan hogy rátolattak a polcrendszerre, és pont olyan szerencsétlenül rogyott meg, hogy leborult az egész. Több tíz, esetleg -százmillió Forintról beszélünk, és az csak az egyik sor volt a sok közül.

Igen, belül elektromosok rongyolnak, kívül pedig gázosok, bár úgy tudom hogy belül is közlekedhetne gázos, csak az elektromosok kisebbek, így valamennyivel egyszerűbb velük bent dolgozni.


Ebben a részében nem tudok neked segíteni.

Nálunk mindenki vezet mindent, azt nem tudom hogy engedély is van-e rá. De úgy tudom hogy minden üzeműre külön kell vizsgázni, valamint műszaki vizsga is van, szóval kell ismerned hogy mi hogy van és miért van. És súlyhatárok is vannak.

Pl. áll a telepen egy nagy gázolajos nehéztargonca, azt csak 1-2 ember szokta vezetni, ha kell.

De őszintén megmondom neked, hogy fogalmam sincs.

Én a logisztikáért vagyok felelős, hogy melyik kamionnal/teherautóval mi jött és hova kellé pakolni, valamint hogy melyik kamionba mit és honnan kell pakolni.

De ha eszembejut, majd megkérdezem a targoncás kollégákat mi hogy van. Csak sajnos nehéz, mert én is rohangálok össze-vissza mint a hülye, mert ha valami nem oda vagy nem úgy megy mint kéne, akkor az én seggem lesz szétrúgva. Meg a targoncák is a nap elején elindulnak, aztán 3 pihenő kivételével a nap végén megállnak, szóval folyamatos a pörgés.

Olyan nincs hogy te pihenőidőn kívül bedobod a törcsit és 20 perc cigi-kávészünet, mert a kamionok folyamatosan jönnek-mennek, és ha nem indulnak el időben, vagy egy raklap notebookkal vagy bármivel több-kevesebb van, akkor azok logisztikai dolgozók, mint pl. én, akik felelősséget vállalnak a munkádért, eret vágnak..

Szóval azért felelősségteljes meló, de ha jól csinálod, te leszel a kiskirály.


Sok sikert hozzá!:)

2014. nov. 2. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:

Szia !


A targoncavezetői tanfolyamon egy OKJ - s papírt kapsz , plusz három gépcsoportból vizsgázhatsz .( mindegyik plusz pénzbe kerül ).

A gépcsoportok : vezetőüléses targonca (3324)

vezetőállásos targonca (3313)

gyalogkíséretű targonca (3312)


A vezetőállásos elég ritka , a gyalogoskíséretű vizsgája annyi , hogy arrébb raksz két méterrel egy csomagot , nem igazán veszik komolyan.


Régen volt külön diesel, elektromos,gáz , magasemelésű , oldalvillás targoncára külön jogosítvány , de a minisztérium ezt megszüntette ( ezzel a 20 év alatt kiadott összes targoncás jogosítvány érvénytelen lett 2015.12.31. - től ), és jött helyettük a fenti három gépcsoport.

A képzés nekem a vezetőüléses gépcsoportra összesen kb. 110 e volt 2012 - ben , ebben egy gépcsoport van benn , + Europass bizonyítvány ( ezt elvileg külföldön is elfogadják , a gyakorlatban a munkáltatótól függ.)


A tanfolyamon sok az elmélet , kevés a gyakorlat ( pedig pont fordítva hirdetik ) ,a próbavizsgán a fél csoport megbukott, a vizsgán viszont mindenkit átrugdaltak.Nagyjából 2-3 órát ülsz a targoncán , ez egy picit kevés a munkához.


A probléma a következő : három óra targoncás gyakorlattal nem igazán tudsz hatékonyan , folyamatosan kamiont rakni,centizgetni , azt pedig , hogy felülsz egy 8 , 12 tonnás gépre , az olyan , mint amikor a Fekete Pákó repülőgépet vezet , könnyen rossz vége lehet....

Gyakorlatot kb. fél év alatt lehet szerezni , a jobb helyeken egy , két év gyakorlatot kérnek.

Tehát gyakorlatot szerzel egy rosszabb helyen , targoncásként , de inkább raktáros -targoncásként ( tehát nemcsak targoncázol ) aztán megpróbálsz tovább menni egy jobb helyre.


A targoncások errefelé ( ÉNY,60 e - es város, kevés iparral ) rosszabb helyen nettó 85 - öt , jobb helyen nettó 100 - at , igazán jobb helyen 120-140 - et kapnak ( itt már folyamatosan kell kamiont rakni ,( nemcsak pici 5T- ás géppel ) ez nem olyan egyszerű.

Viszont ha elmész külföldre ( sok gyakorlattal ), megkapod az 1200-1400 eurót.


A munka nem rossz , jobb mint 8 órát egy szalag előtt állni , jó dolog robogni az udvaron , meg pörögni , de azért figyelni kell , mert lehet vele rombolni....

2014. dec. 13. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:
Ja , a lényeg kimaradt : a melósoknak folyamatosan mozogniuk kell , neked viszont nem , mert a targonca dolgozik helyetted , te csak ülsz , így kevésbé fárasztó a munkánál ....
2014. dec. 13. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mi lett végül kérdező?
2022. nov. 10. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!