A napi vezetési idő maximumát, hogy kell kiszámolni az indulás előtt, hogy a heti és kétheti ciklus ne sérüljön?
Meddig nézhetik visszamenőleg a vezetési időket? Hány napra? 28 azt hiszem, úgy tudom. Az 4 hét. Szóval bármelyik egymás melletti hét napra igaznak kell lenni, hogy nem több mint 56 óra. A 28 napban 22 szer lehet 7 napot beilleszteni egymás mellé, különböző, de sorban következő napokra.
A kétheti ciklust nézve, a 28 napban 15 ször lehet beilleszteni a két hetet egymás mellé, különböző, de sorban következő napokra és ebben a 15 variációban nem lehet több 90 óránál a vezetési idő. és hetente se lehet több 56 óránál.
Ha ez így van, akkor minden ellenőrzésnél úgy tesznek, hogy 22+15=37 számolást végeznek, hogy megtudják betartottam-e vezetési időt?
Nekem, viszont naponta az indulás előtt kell eldöntenem, hogy mennyit vezethetek. Hogy döntöm el? Hogy számolom ki? Így?: a levezetett 13 nap vezetési idejét kell kivonni a 90ből és a levezetett 7 nap vezetési idejét az 56ből és az eredmények közül, a kisebbik értéket vezethetem. Ez így jó?
Az ellenőrzésnél a kártyát bedugják egy műszerbe és azonnal kibukik az eredmény 28 napra visszamenőleg. Hogy számolom ki a vezetés megkezdése előtt a napi vezetést, ha tudom azt, hogy mennyi időket vezettem a múltban?
Ez így van ahogy leírtam vagy hiba van benne vagy mit ajánlanátok helyette jobbat?
Értem.
Akkor leírom a saját szavaimmal, hogy jól értem-e:
Tehát visszakeresem a múlt hét hétfő 01:00-tól - vasárnap 01:00-ig terjedő időszak összes vezetési óráit és hozzáadom az aktuális hét vezetési órait. Ez az érték nem lehet több 90 óránál. És az aktuális hét se lehet több önmagában 56 óránál. Ha ezt az értékeket külön-külön nem éri el, akkor vezethetek addig, amíg eléri.
jól értem?
múlt hét hétfő 01:00-tól - vasárnap 01:00-ig
nem is
múlt hét hétfő 01:00-tól - jelen hétfő 01:00-ig
múlt hét hétfő 01:00-tól - vasárnap 01:00-ig
nem is
múlt hét hétfő 01:00-tól - jelen hétfő 01:00-ig
nem is
múlt hét hétfő 01:00-tól - vasárnap 23?59-ig
És az UTC idő az micsoda? lONDONI?
Az UTC:
A fent felvázold probléma feloldása kér részre bontható:
-digitális tachográf esetén:
a digitális tachográf kiírja nem csak az aktuális és napi vezetési időt, hanem egy gombnyomásra megjeleníti az aktuális "két hét" ( tehát a múlt hét hétfő hajnal 1 óra ) alatt összegyűjtött vezetési időt is. Indulás előtt ránézel és a kapott értéket kivonod a 90 órából.
-korongos tachográf esetében:
előveszed a korongjaidat és összeszámolod az eddigi vezetést, bár ez kevésbé pontos ( vagyis lehet pontosan is, csak macerás).
De, a való életben azért általában minden nap tisztában vagy vele aznap mennyit mentél és még mennyit mehetsz, egy idő után erre rááll az ember agya. Nap végén felírod és akkor csak azokat kell összeadogatni hét végén. Vagy olyan menetlevelet használsz, amin rajta van a 14 napi rácsozás és szépen behuzigálod magadnak a napi tevékenységet és minden nap végén összegzed. ebből már világosan látszik mennyi ment el, menni maradt stb.
A pihenő alatt ki kell venni a kártyát vagy benne kell hagyni a készülékben?
A pihenőket hogy igazolja az ember az ellenőrnek, ha a pihenők alatt nem volt benne a kártya semmilyen készülékben?
Amíg az autóban töltöd az időt, addig a kártyát nem szabad kivenni, így az autóban töltött pihenő is rákerül a kártyára.
Ha mondjuk hétvégére kiveszed, akkor utólag a pihenőt rá tudod íratni a kártyára a tachográffal, illetve ilyen esetekben a munkáltató tevékenység igazoló lapot kell, hogy adjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!