Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen ötlet lenne építeni...

Milyen ötlet lenne építeni vasúti gyorsítóalagutakat Budapest és más magyar városok körül?

Figyelt kérdés

Bécs adta az ötletet, ugyanis nemsokkal azután, hogy a Railjet elhagyja a várost Linz felé, bemegy egy földalatti alagútba, és 230 km/órával száguld nyílegyenesen.

Hazánkban is meg kellene ezt csinálni, az IC-k és a Railjetek menetideje rövidülne, de a környezetet se csúfítaná. A régi vonalak is megmaradnának.

Az egyik ilyen út: Amint a vonatelhagyja Kelenföldet, nem sokkal messze kitérne, és bemenne egy alagútba, mely kb, ahol van rá hely, kimenne a felszínre, és nyílegyenesen haladna Tatabánya felé, felüljárókkal tarkítva. Közben szükség lehet új alagutakra is.

Másik ötlet: Amint az IC kiér a Nyugatiból, bemegy egy alagútba, ahol száguld, és csak Kőbánya Kispestnél ér ki. Utána Ferihegy után kellene egy ilyen gyorsított vonal, alagutakon át nyílegyenesen Ceglédig.

Más ötletek is jók lennének, nemcsak Budapest, de más városok számára is. :)



2014. szept. 7. 18:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
4es metróból kiindulva még ez a ~70 km-es szakasz nálunk elkészülne, addigra már minden más országba maglev járkálna :D
2014. szept. 7. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
74%
Hülyeség ott alagutat fúrni ahol felszínen is tud menni. Iszonyú drága építeni is és karbantartás is.
2014. szept. 8. 02:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Érdekes: sok helyen felújították a vasutat (pl.: Bp.-Szfvár vonal), így sem megy "rakétasebességgel" a vonatok döntő többsége rajta. Pedig lettek új mozdonyok, motorkocsik, stb. Akkor minek ilyen "gyorsítóalagutak"?
2014. szept. 8. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Tudom, hogy miről beszélsz kérdező. Külön pálya az IC/EC/EN és a nagy távolsági tehervonatoknak (ez a VHS, pl. németeknél, franciáknál, az olaszoknál [északon] van ilyen, meg keletre, a törököknél is). Nálunk, egyenlőre, csak Bécs fele az, ami szóba jöhet. Én is felvetettem már ilyent, de mindig azzal jöttek, hogy ez, mibe fog kerülni, illetve azzal, hogy kis ország vagyunk.
2014. szept. 8. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, mindenkivel egyetértek és ment a zöld kéz. :) Igen, tudom, hogy a meglévő vasútvonalakat kellene először felújítani. És tudom, hiába a 30-as és a 100-as vonal 160 km/órára való átépítése, ha csak a traxxok és a siemens mozdonyok tudnának ekkora sebességgel menni, csak belőlük kevés van. Ezért több gyors mozdony kellene. :)

És szerintem lenne is a vonalakra pénz, meg mint ahogyan utolsó válaszoló is felvetette: Igenis van pénz, csak stadionokra (Debrecen) és sportra van félretéve.

2014. szept. 14. 13:06
 6/11 anonim ***** válasza:

Tegyük fel, megépülnek az ilyen alagutak.

A fizetőképes utasok mennyien lennének, mennyi idő kéne a beruházás megtérüléséhez, hogy aztán haszon is legyen?

Hozzá kell számolni a közbenső idő alatti karbantartás költségeit is.

2014. szept. 26. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Hamar megtérülne, mert Intercity-n rengetegen utaznak, csúcsidőben és nyáron majdnem tele vannak a kocsik. A railjeten pedig nyáron nincs is szabad hely.
2014. okt. 4. 14:58
 8/11 anonim ***** válasza:

Felvetődött már régen amit írsz.


Egyfelől távlati tervben van/volt/lesz a Nyugati-Kelenföld vagy Nyugati-Déli alagút, ami összekötné a két fejpályaudvart és lenne egy nagy kapacitású átmenő vonal.


Ezt a 2030-as évekre tervezték még tizenéve, de most garantálható hogy addig se lesz semmi belőle. (mindenesetre értelmesebb lenne a kínaiakkal ezt építtetni mint a belgrádi vonalat...)


A Bécs-Budapest NSV körülbelüli nyomvonalát is régóta megrajzolták az országos területrendezési tervben, Tatatbánya körül hatalmas alagúttal a Vértesen. De itt is azt mutatják a számítások hogy még évtizedekig nem éri megépíteni a gyorsvasutat Bp-Bécs közé, nincs akkora forgalom. Még pontosabban, a fizetőképes forgalom hiányzik.

2015. júl. 20. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"Hamar megtérülne, mert Intercity-n rengetegen utaznak, csúcsidőben és nyáron majdnem tele vannak a kocsik."


Hány kocsi van megtelve? A 3-4 kocsis körícé? De az is csak csúcsidőben? A miskolci is néha 2 kocsival szaladgál.


És milyen áron? Az utasok nagy része a teljesárú jegyet sem fizetné ki érte ha nem lenne kedvezménye. Az első osztály is sokszor üresen megy.

2015. júl. 20. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
9-es: utaztál már Bp. - Szeged, vagy Bp. - Debrecen (vagy tovább) IC-n? Ha igen, akkor azolom, mennyien vannak?
2015. júl. 21. 05:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!