Milyen ötlet lenne építeni vasúti gyorsítóalagutakat Budapest és más magyar városok körül?
Bécs adta az ötletet, ugyanis nemsokkal azután, hogy a Railjet elhagyja a várost Linz felé, bemegy egy földalatti alagútba, és 230 km/órával száguld nyílegyenesen.
Hazánkban is meg kellene ezt csinálni, az IC-k és a Railjetek menetideje rövidülne, de a környezetet se csúfítaná. A régi vonalak is megmaradnának.
Az egyik ilyen út: Amint a vonatelhagyja Kelenföldet, nem sokkal messze kitérne, és bemenne egy alagútba, mely kb, ahol van rá hely, kimenne a felszínre, és nyílegyenesen haladna Tatabánya felé, felüljárókkal tarkítva. Közben szükség lehet új alagutakra is.
Másik ötlet: Amint az IC kiér a Nyugatiból, bemegy egy alagútba, ahol száguld, és csak Kőbánya Kispestnél ér ki. Utána Ferihegy után kellene egy ilyen gyorsított vonal, alagutakon át nyílegyenesen Ceglédig.
Más ötletek is jók lennének, nemcsak Budapest, de más városok számára is. :)
Köszi a válaszokat, mindenkivel egyetértek és ment a zöld kéz. :) Igen, tudom, hogy a meglévő vasútvonalakat kellene először felújítani. És tudom, hiába a 30-as és a 100-as vonal 160 km/órára való átépítése, ha csak a traxxok és a siemens mozdonyok tudnának ekkora sebességgel menni, csak belőlük kevés van. Ezért több gyors mozdony kellene. :)
És szerintem lenne is a vonalakra pénz, meg mint ahogyan utolsó válaszoló is felvetette: Igenis van pénz, csak stadionokra (Debrecen) és sportra van félretéve.
Tegyük fel, megépülnek az ilyen alagutak.
A fizetőképes utasok mennyien lennének, mennyi idő kéne a beruházás megtérüléséhez, hogy aztán haszon is legyen?
Hozzá kell számolni a közbenső idő alatti karbantartás költségeit is.
Felvetődött már régen amit írsz.
Egyfelől távlati tervben van/volt/lesz a Nyugati-Kelenföld vagy Nyugati-Déli alagút, ami összekötné a két fejpályaudvart és lenne egy nagy kapacitású átmenő vonal.
Ezt a 2030-as évekre tervezték még tizenéve, de most garantálható hogy addig se lesz semmi belőle. (mindenesetre értelmesebb lenne a kínaiakkal ezt építtetni mint a belgrádi vonalat...)
A Bécs-Budapest NSV körülbelüli nyomvonalát is régóta megrajzolták az országos területrendezési tervben, Tatatbánya körül hatalmas alagúttal a Vértesen. De itt is azt mutatják a számítások hogy még évtizedekig nem éri megépíteni a gyorsvasutat Bp-Bécs közé, nincs akkora forgalom. Még pontosabban, a fizetőképes forgalom hiányzik.
"Hamar megtérülne, mert Intercity-n rengetegen utaznak, csúcsidőben és nyáron majdnem tele vannak a kocsik."
Hány kocsi van megtelve? A 3-4 kocsis körícé? De az is csak csúcsidőben? A miskolci is néha 2 kocsival szaladgál.
És milyen áron? Az utasok nagy része a teljesárú jegyet sem fizetné ki érte ha nem lenne kedvezménye. Az első osztály is sokszor üresen megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!